תקציר הפועל תל אביב בשיקטאש

בזכות מספר שינויים של סטפנוס דדאס, הפועל ת"א מתחילה לממש את הפוטנציאל שלה

שינוי העמדה של איש ווינרייט שמאפשר משחק מהיר יותר • הביטחון שניתן למרקוס פוסטר • והשילוב בין ג'ונתן מוטלי וברונו קאבוקלו, שנראה טוב מול הפועל ירושלים • אחרי שספג לא מעט ביקורת, סטפאנוס דדאס ביצע כמה שינויים בהפועל ת"א, שמוציאים מהסגל את הפוטנציאל הטמון בו

[object Object]

בכל משחק בו הפועל ת"א שיחקה טוב עד כה בתחילת העונה, היא תמיד השאירה לנו את התחושה שהיא יכולה לשחק עוד הרבה יותר טוב. שלשום מול הפועל ירושלים הספיק לה רבע וחצי להפוך את המצב מפיגור דו־ספרתי לניצחון דו־ספרתי, ניצחון שהיווה הצהרת כוונות. המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

בדקות האלה, שבהן הפועל הפעילה את המנועים שלה, ירושלים לא ידעה מאיפה תיפתח הרעה. הקבוצה מהבירה הבינה שהיא לא נמצאת בסיטואציה בה היא צריכה לשמור על שחקן אחד ולמנוע את הסכנה. היא ראתה שכל פעם יכול לבוא שחקן אחר ולהוציא לפועל עם מגוון כלים בלתי נגמר. בתחילת העונה ראינו קבוצה מבולגנת עם סממנים של חוסר שליטה. לא ידענו מי יפתח בחמישייה, מי ישחק, מתי ישחק, מי ייצא מהרוטציה - וכאן נכנס לתמונה סטפאנוס דדאס.

למאמן היווני, שספג בצדק הרבה ביקורת על הדרך המבולגנת שלו ונראה כמו ילד שנכנס לחנות צעצועים בלי לדעת איזה ממתק לבחור, זז משהו בחשיבה במשחקים האחרונים, כשקו פרשת המים היה במשחק מול בשיקטאש שבו קיבל המאמן החלטה להוציא את בן בנטיל מהסגל. בעקבות ההחלטה הזו, איש ווינרייט זז מעמדה מספר 3 לעמדה מספר 4, והשינוי הזה פתח את הפקק.

ווינרייט בעמדת הפאוור פורוורד מאפשר להפועל לשחק כדורסל מרווח יותר ומהיר יותר, ונראה שווינרייט הוא מפתח בחיבור של הקבוצה הזו. הוא שחקן מגוון, בלי אגו, שמשחק בשני צידי המגרש. הוא יכול להיות האיש שייתן את הדבק לקבוצה הזו. אפשר לומר שדדאס מצא את האיש.

ווינרייט. מרווח את המשחק כולו, צילום: אלן שיבר

המהלך הזה עם ווינרייט סידר את ההיררכיה בקבוצה ונגמר הבלגן. עכשיו יודעים מי יעלה מתי ומי יחליף את מי וזה בסיס חשוב בקבוצת כדורסל. שחקנים מתחילים לדעת את מקומם בקבוצה וזה נותן להם שקט נפשי שהוא התשובה ללחץ העצום שהיה בקבוצה בתחילת העונה.

המהלך השני של דדאס היה עם מרקוס פוסטר. בימים בהם היו פרסומים שהוא עשוי לעזוב היווני הלך איתו, ביסס את המקום שלו בחמישייה, נתן לו את הביטחון ופוסטר החזיר. משחקן עם רגל אחת בחוץ הוא הפך לשחקן חשוב בפאזל וראו את זה היטב בהצגה שלו בארנה שלשום.

מוטלי. שיתוף הפעולה עם קאבוקלו יכול להיות עוצמתי, צילום: אלן שיבר

ומה עם בברלי?

מהלך נוסף שאולי מתחיל לקרום עור וגידים הוא שילוב של ג'ונתן מוטלי וברונו קאבוקלו ביחד. הצמד הזה שבדרך כלל מחליף אחד את השני שיחק ביחד בחלק האחרון של הניצחון בירושלים. אם שני הגבוהים האלו, שיכלו בשקט למצוא את מקומם ביורוליג, יכלו לשחק ביחד זה יפתח לקבוצה אפיקים חדשים. אם הפועל רוצה להגיע הכי רחוק היא חייבת למקסם את הכלים שעומדים ברשותה, וציוות שכזה משדרג אותה.

מי שגם כמובן ראוי להתייחסות הוא פטריק בברלי, שהדבר הכי טוב שאפשר לומר לגביו זה שהוא נמצא חזק בשטף של הקבוצה. לא כופה את עצמו, לא מרגיש צורך לנצח משחקים לבד. בסך הכל ניתן לומר שמתחילים לראות אצל האדומים היררכיה, כיוון וסדר והכי חשוב - גרף שיפור.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מרחב ההתקדמות של הפועל עדיין גדול ושם המשחק הוא יציבות. הערב היא "מארחת" את גראן קנאריה אלופת היורוקאפ 2023. זהו המבחן הכי משמעותי שהיה לה עד עכשיו העונה, מבחן אמיתי לשאלה אם הפועל ת"א אכן מצאה את הנוסחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו