ברומו של אולם: שבוע לבכורה הביתית, הפועל תל אביב לא יודעת איפה הבית שלה

עופר ינאי נחוש להעביר את האדומים להיכל מנורה והעבודות בשטח כבר בעיצומן, אך הוא נתקל בקשיים • הוויכוח הפך מסמוי לגלוי, בעלי תפקידים עזבו את המערכת, העמותה מאיימת בהטלת וטו וחלק מהאוהדים בהחרמת המשחקים • תמונת מצב על הסערה באדום

תקציר המשחק בין הפועל תל אביב לבשיקטאש

פחות משבוע למשחק הבית הראשון לעונה של הפועל תל אביב במסגרת הליגה, ורגע לפני משחק פתיחת העונה הערב (ראשון) מול הפועל ירושלים, אנשי הקבוצה ואוהדיה עדיין לא יודעים היכן תארח הקבוצה את משחקיה הביתיים כדרך קבע לאורך העונה. שאלה זו העסיקה את הקהילה האדומה לאורך חודשי הקיץ ויצרה מחנות ופילוג, דווקא לקראת אחת העונות המסקרנות בהיסטוריה של המועדון.

כוונתו של עופר ינאי להעביר את האדומים להיכל מנורה מבטחים לא נפלה כרעם ביום בהיר. מי ששוחח עם בעלי האדומים נוכח לגלות כי ינאי שקל את הרעיון כבר בשלבים המוקדמים של העונה שעברה, עוד בטרם עלה הנושא לדיון, אולם תוכנית זו לא קודמה עד לראשית הקיץ.

שאלת האולם הביתי כמו גם צבעי המועדון, שמו וסמלו הוגדרו בהסכם בין הבעלים לעמותה ולנושאים בהם תישאר לעמותה זכות וטו, כאשר על מנת להשלים את המהלך יצטרך ינאי לקבל את תמיכת עמותת האוהדים שתאשר את ההצבעה ברוב. נכון לרגע זה אין תאריך יעד להצבעה והעמותה הודיעה כי בכוונתה להשתמש בזכות הווטו.

עופר ינאי. מאבק לא פשוט, צילום: ברני ארדוב

המאבק על היכל מנורה שהיה בראשיתו מאופק והפך בשבועות האחרונים לגלוי בין בעלי הקבוצה ליושב ראש העמותה רמי כהן. המאבק סימל חלק מהתהליך בו האדומים הפכו מקבוצת אוהדים לקבוצה בבעלות פרטית, ובדרך נפרדו ממספר רב של אנשים שעבדו במערכת בשנים האחרונות.

בימים האחרונים נדמה כי כל אחד המצדדים הקצין את דעותיו ופתרון בהסכמה לא נראה באופק. ההערכה כעת היא שינאי צפוי להצליח להעביר את ההחלטה ברוב קטן, דבר שעלול לגרום למחאה בחלקים בקהל ובינהם ארגון האוהדים של הקבוצה, שעשוי להחרים את המהלך.

אם אכן יאושר המעבר על ידי אוהדי האדומים, יעשו מספר שינויים בהיכל מנורה מבטחים על מנת לאפשר לו לארח שתי הקבוצות של העיר, במתכונת דומה לאצטדיון בלומפילד המנוהל גם כן על ידי חברת היכלי הספורט של עיריית תל אביב ומשמש את כל קבוצות הכדורגל של העיר. מבחינת העירייה אין מניעה או בעיה לקיים את המעבר.

אוהדי הפועל תל אביב. איפה הבית?, צילום: אלן שיבר

למרות שטרם ניתן האור הירוק למעבר, בשטח כבר החלו בהיערכות בחודשים האחרונים. בשבועות האחרונים התבצע שיפוץ נרחב במתחם חדרי ההלבשה בהיכל מנורה מבטחים. כחלק מעבודות השיפוץ שודרגו חדרי ההלבשה והותאמו לצרכים של הפועל תל אביב שתקבל חדר הלבשה ממותג גם היא בהיכל, אם אכן תעבור אליו, בנוסף לפרקט אדום ומיוחד שהוזמן ויגיע לארץ בהמשך.

ועדיין, יש מספר דברים שידרשו התאמות והכנות על מנת לאפשר לאדומים תנאים זהים לאלה של הצהובים. בשיחות עם אנשי היכלי הספורט העלו אנשי האדומים את הרצון להקים חנות אוהדים רשמית להפועל תל אביב בתוך תחומי היכל מנורה מבטחים כפי שהקימה היריבה העירונית, אולם הדבר לא יתאפשר בזמן המיידי ומצריך חתימת חוזה שכירות לאחר שיתפנה שטח מסחר ברחבי ההיכל.

מעבר האדומים להיכל, שנדחף על ידי עופר ינאי, טומן בחובו אפשרות עסקית וכלכלית להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיהם. על פי הערכות מעבר להיכל יניב לאדומים הכנסות משמעותיות והכפלה פוטנציאלית של כמות קהל ורוכשי המינויים מ-3,500 בהיכל קבוצת שלמה שמלא בכל משחק לסדר גודל של בין 7,000 ל-8,000 מנויים, כאשר אם יחזרו המשחקים במסגרת היורוקאפ לישראל צפויים המספרים לגדול.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
רמי כהן ועופר ינאי. הוויכוח הפך לגלוי, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר