עופר ינאי: "מכבי תל אביב שוקעת, בעונה הבאה ניתן פייט ביורוליג"

הבעלים של הפועל תל אביב סיפק שלל כותרות בראיון ב"Basketball Sphere", כולל סדרת עקיצות ליריבה העירונית • על הצהובים אמר: "נהנו ממונופול כשלא היה צריך להביא כסף מהבית, זה לא יכול להמשיך כשאני ואדלסון בתמונה. עוד עשור יהיו שתי ישראליות ביורוליג והם לא יהיו אחת מהן"

תקציר המשחק בין הפועל תל אביב לבשיקטאש

עופר ינאי בנה הקיץ בהפועל תל אביב ככל הנראה את הסגל המרשים ביותר שנראה בישראל מחוץ למכבי תל אביב. השאיפות שלו הן להחזיר לאדומים את צלחת האליפות לראשונה מאז 1969, להגיע ליורוליג, ולא פחות חשוב מכך - לשבור את הדומיננטיות של מכבי תל אביב. בראיון ל"Basketball Sphere", הבעלים של האדומים סיפק לא מעט כותרות, כולל שלל עקיצות ליריבה מעבר לכביש.

"כשנכנסתי לכדורסל חשבתי שאשקיע 2.5-3 מיליון דולר בשנה וזה יספיק. זיהיתי הזדמנות בגלל החולשה של מכבי תל אביב, מבנה הבעלות שלה וחוסר רצון שם להביא השקעה מהבית", אמר ינאי, "מכבי תל אביב שוקעת ויהיה מקום או שניים פנויים ביורוליג, אז אני צריך להתקדם עם כל מה שיש לי".

ינאי סבור שבחמש השנים הקרובות הכדורסל האירופי יתפצל לשתי רמות, כאשר הקבוצות בליגה הבכירה ("לאו דווקא היורוליג") יהנו מיתרון כלכלי גדול הודות לזכויות שידור. על כן, עד אז הוא נחוש להגיע ליורוליג כמה שיותר מהר: "המטרות לעונה הן להישאר בריאים ושמחים, לזכות באליפות וביורוקאפ ובכך להשיג כרטיס ליורוליג. בעונה הבאה אולי ניתן פייט על זכייה ביורוליג".

עופר ינאי, צילום: אלן שיבר

על ההשקעה הגדולה בבניית הסגל אמר הבעלים: "אני איש מכירות טוב מאוד. עכשיו בעסקים אני בעמדה של קונה ולא מוכר, אז בכדורסל הייתה לי הזדמנות לחזור ולהיות איש מכירות". הוא התייחס גם להשקעה הגדולה חרף המצב הביטחוני שמכביד על הקבוצות הישראליות: " עם יצירת קבוצה שלדעתי היא הטובה אי פעם בישראל, אני מראה לעולם שהרוח שלי לא נשברה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לסיכום, המשיך ינאי להלום בצהובים: "הדומיננטיות של מכיב תל אביב נעלמה, היא נבנתה מכך שהייתה מונופול שנהנה מכסף של הציבור ושלא היה צריך להביא כסף מהבית. זה לא יכול להמשיך כשיש אותי ואת מתן אדלסון. אחד מאיתנו יפרק את הדומיננטיות, מכבי תל אביב זה ענק שמת. עוד עשור יהיו שתי ישראליות ביורוליג ומכבי תל אביב לא תהיה אחת מהן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר