פייר, מקיסיק והאקס: המחליפים האפשריים לג׳ורדן לויד במכבי תל אביב

האופציה שנבדקה כבר בקיץ • מי שהיה חלק משמעותי מן הפאזל של אולימפיאקוס בשנים האחרונות וג'יימס ננאלי ששיחק בעבר בהיכל ועזב את פרטיזן בלגרד • לאחר שהכוכב עזב מהר מהצפוי וחזר למונאקו, עודד קטש מחפש פתרון מהיר • אלו האופציות שיש למאמן הצהובים

ננאלי במדי מכבי ת"א ב-2021. צילום: EPA

עזיבתו של ג׳ורדן לויד את מכבי תל אביב אמש (רביעי) בשל המצב הביטחוני הייתה מכה מקצועית עבור הצהובים שייאלצו לשוב כעת לשוק השחקנים ובהתאם לתקציב ולכסף שיקבלו כפיצוי עבור שחרורו של הכוכב להחתים גארד שימלא את החלל.

בניסיון לשפוך מעט אור על מצב השוק והאפשרויות הריאלית שיעמדו בפני הצהובים הכנו רשימה אופציונלית ותיאורטית של שחקנים שיכולים להיכנס לנעליו של לויד בהתאם למצב של מכבי מקצועית וכלכלית.

יש לציין כי בתקופה זו של השנה ולאחר שמרבית השחקנים חתומים, אופציה ריאלית תהיה ככל הנראה להוציא שחקן תמורת פיצוי מקבוצה קיימת ועל כן חלק גדול מן השחקנים ברשימה מחזיקים בחוזה לעונה הקרובה. על פי הערכות הצהובים יחפשו שחקן שיוכל למלא את העמדות 2 ו-3 ועל כן נבחרו המועמדים.

דיישון פייר. האופציה הראשונה ברשימה היא גם אופציה שנבדקה על ידי הצהובים בקיץ אך בשל עלויות כלכליות לא הושלמה העסקה. דיישון פייר היה למעשה הנפגע העיקרי בפנרבחצ׳ה מהגעתו של בונזי קולסון לקבוצה ומעמדו ברוטציה השתנה. במשחק פתיחת העונה ביורוליג קיבל הפורוורד הקנדי הוותיק 11 דקות משחק בלבד. לאחר שהנטל הכלכלי הכבד שהיה כרוך סביב חוזהו של לויד ירד מכתפיי הצהובים, החתמתו של פייר בן ה-30 נראית לפחות בפן הכלכלי ריאלית יותר.

פייר (מימין),

ג׳יימס נאנלי. השם השני ברשימה מוכר היטב לאוהדי מכבי תל אביב ומכיר היטב את ישראל אך מידת התאמתו לעודד קטש עשויה למנוע מן החיבור לקרות. הפורוורד בן ה-34 עזב הקיץ את פרטיזן בלגרד לאחר שנתיים. אקס הצהובים פתח את העונה בבית ללא קבוצה ויכול לספק לא מעט כוח אש ופתרונות התקפיים לעמדה מספר 3 של התל אביבים.

שאקיל מקיסיק. שם נוסף שנחשק על ידי הצהובים בעבר ויכול בנקודת הזמן הנוכחית להיות רלוונטי הוא של הגארד-פורוורד שאקיל מקיסיק. מקיסיק בן ה-34 היה חלק משמעותי מן הפאזל של אולימפיאקוס בשנים האחרונות אך הצטרפותם של טיילר דורסי, לוקה וילדוזה, קינאן אוואנס (הפצוע) ואוון פורנייה לסוללת הגארדים הקיימת ייצרה העומס בעמדות 2-3 בפיראוס ומעמדו של מקיסיק הוותיק פחת, דבר שעשוי להפוך את העסקה לריאלית כעת.

מקיסיק, צילום: EPA

דניס סמית׳ ג׳וניור. בניגוד ליתר חבריו שמרכיבים את הרשימה הנ״ל דניס סמית׳ ג׳וניור משמש כרכז ויכול לשחק בעמדות 1 ו-2 אולי סיפורו מגלם הזדמנות גדולה ופוטנציאל להפוך לכוכב גדול באירופה. סמית' ג'וניור בן ה-26 שנבחר בבחירה ה-9 של דראפט 2017 ע"י דאלאס מאבריקס ובעונה החולפת שיחק 56 משחקים במדי ברוקלין נטס, במדיה העמיד ממוצעים של 6.6 נקודות ו-3.6 אסיסטים למשחק כאשר בעברו לא פחות משבע עונות ב-NBA.

בשבע עונות ב-NBA הספיק הגארד לעבור בלא פחות משש קבוצות שונות, כאשר עונת השיא שלו בקריירה הייתה עונתו הראשונה בליגה הטובה בעולם, במהלכה העמיד ממוצעים מרשימים של 15.2 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים למשחק במדי המאבריקס. הגארד שנחשב לשחקן חופשי לא מצא קבוצה בליגה הטובה בעולם נכון לשלב זה ומחזיק בסוכן ישראלי-אמריקני שמייצג בין היתר גם את ברונו קאבוקלו, דבר שעשוי להפוך את העסקה לריאלית.

סמית׳ ג׳וניור. יכול להפוך לכוכב גדול באירופה גם בגילו,

אנטוניו בלייקני. הגארד שניהל מגעים מתקדמים עם הפועל תל אביב עשוי להיות אפשרות נהדרת גם עבור יריבתה העירונית. בלייקני ששיחק בעברו תקופה קצרה בהפועל באר שבע/דימונה, ניפק בעונה שעברה ממוצעים מרשימים של 30.5 נקודות, 7 כדורים חוזרים ו-4.3 אסיסטים למשחק בליגה הסינית ויכול להוסיף לא מעט כוח אש לקו האחורי של עודד קטש, דבר שיחפה על עזיבתו של ג׳ורדן לויד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בלייקני. ניהל מו"מ עם הפועל ת"א, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר