לחץ מבית: על המאמצים של מכבי תל אביב להשאיר את ג'ורדן לויד

ליל הטילים הבליסטיים מאיראן ונפילת שאריות מיירט ליד ביתו של כוכב מכבי תל אביב הכניסו אותו לפאניקה וגרמו לו לרצות לעזוב בהקדם • בין פגישה עם ההורים לבין חזרה אפשרית לאקסית מונאקו, הגארד ינסה לסייע לצהובים לגבור על קבוצתו לשעבר • כך תוך לילה אחד חזר המועדון שנה אחורה

ג'ורדן לויד. צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'

שבוע לא פשוט עבר על מכבי תל אביב. התרחבות המערכה בגזרה הצפונית וליל התקיפה האיראנית בשבוע שעבר הכניס את מחוז גוש דן ותל אביב בתוכה לתוך טווח האש ולאחר תקופה ארוכה הופר השקט היחסי ואזעקות נשמעו על בסיס יומי בעיר. ההשפעה על קבוצת הכדורסל הייתה מידית והשפיעה על שחקני הקבוצה הזרים שנלחצו מן הסיטואציה ושעבורם הייתה זו הפעם הראשונה כשהם שמעו אזעקות בהיקף כזה מאז נחתו לראשונה בארץ הקודש.

כוכב הקבוצה ג׳ורדן לויד נלחץ מאוד מהסיטואציה ועל פי גורמים המעורים בפרטים אמר כבר באותו הערב כי אין בכוונתו לשוב לישראל לאחר המשחק מול וילרבאן אליו עתידה הייתה הקבוצה לצאת למחרת האירוע. לויד ששיחק בעברו בהפועל אילת הגיע לצהובים השנה על תקן הרכש הנוצץ של הקיץ וידע מראש על הסיטואציה בישראל, אך החוויה האישית הקשה ממקור ראשון, נפילת שארי מיירט של כיפת ברזל ולחץ מצד משפחתו הקרובה וזו בארצות הברית גרמה לו לרצות לעזוב את הארץ לאחר תקופה קצרה.

במועדון ניהלו לאורך הימים האחרונים שיחות רבות עם השחקן וניסו להסביר כי ליל המתקפה האיראנית היה חריג ויוצא דופן גם ביחס לשגרת המלחמה. הם אף צפויים להיפגש עם הוריו של השחקן בצרפת על מנת לנסות ולשכנע אותו להמשיך במועדון אך ההבנה היא כי לויד נוטה לעזוב והסיכויים להשאירו לא גבוהים מאוד.

רוקאס יוקובאיטיס וג'ורדן לויד. מתפצלים?, צילום: עודד קרני

עבור הצהובים הזכיר השבוע שחלף את ימי ראשית הלחימה אז נאלצו לנדוד ולהתפצל, בימים בהם חלק מן הקבוצה שהה בבלגרד וחלק אחר שב לארץ. לאחר ניצחון הבכורה ביורוליג מול וילרבאן אישרו בהנהלת הקבוצה למי מבין השחקנים שמעדיף להישאר בבלגרד לעשות כך ואכן מרבית זרי הקבוצה למעט ג׳יילן הורד נשארו בבירת סרביה ואילו הצוות המקצועי והשחקנים הישראלים שבו לישראל. בשל העובדה כי השחקנים קיבלו חופש בימים שישי ושבת, לא הוחמצו אימונים אך גם בקבוצה מבינים כי כל פגיעה במסגרת וברציפות עלולה לפגוע באימונים בעתיד.

קבוצות היורוליג שעוקבת בעניין אחר המתרחש בישראל נכנסו על פי דיווחים בחו״ל לתמונה. לויד ששוחרר ממונאקו בקיץ מועמד כעת לשוב אליה לאחר שזו סובלת ממכת פציעות, רגע לפני מפגש בין הקבוצות מחר (רביעי). לצידה במרוץ נמצאות גם וירטוס בולוניה ופנרבחצ׳ה שמחפשת מחליף לסקוטי ווילבקין שנפצע וככל הנראה גמר את העונה. שינוי החוקה ביורוליג הקיץ מאפשר לשחקנים לעבור בין קבוצות המפעל גם לאחר שהתחילה העונה ולכן הם לא יצטרכו לחכות לסיום הסיבוב הראשון כמו בעבר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'ורדן לויד. מצב מורכב, צילום: SAVVIDES PRESS
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר