מפגש מול אחת ההגנות החלשות במפעל: ההזדמנות של בן שרף

הישראלי בן ה-18 ואולם יתארחו מחר (שלישי, שידור ישיר ב"ישראל היום") בווילנה ויתמודדו מול וולבס המקומית במטרה לשמור על מאזן מושלם • הליטאים עדיין לא ניצחו העונה ביורוקאפ ורושמים נתונים הגנתיים עגומים בכל המפעלים • הנציג שלנו בגרמניה ישפר עמדות לקראת הדראפט?

[object Object]

עם האוכל בא התיאבון. בן שרף לימד אותנו כבר בשלב מוקדם העונה שלא צריך להתבייש לחלום בגדול. הגארד בן ה-18 שכיכב באליפות אירופה לנוער האחרונה רוצה להמשיך להוכיח שהוא קורץ מחומר שנבחרים בו בדראפט, ולא מסתפק רק בכך. בשבועות האחרונים גם לוטרי (בחירות 1-14) היא כבר לא מילה גסה, והיורוקאפ הפכה לבמה שלו על מנת לשפר עמדות לקראת הקיץ הקרוב. 

את עונת 2024/25 במפעל השני בחשיבותו באירופה הוא פתח בסערה. אחרי משחק ראשון שהסתיים עם קאמבק הירואי ודאבל דאבל, שרף המשיך בשלו גם מול חובנטוד בדאלונה החזקה ושוב הוכיח שניתן לסמוך עליו במאני טיים. המספרים שלו עד כה לא פחות ממדהימים: 16 נקודות, 1.5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 1.5 חטיפות ו-13.5 מדד. כעת נותר להוכיח שקיימת גם יציבות.

בן שרף, צילום: אולם

במסגרת המחזור השלישי מחר (שלישי, 19:00) הוא ייפגוש את וולבס וילנה, שהפסידה 89:84 במחזור שעבר להפועל תל אביב. לקבוצה הליטאית אמנם יש חומר שחקנים נהדר וקו אחורי מרשים הכולל שחקנים מנוסים כמו אנתוני קוואן ואנדרו אנרוז, אך היא עדיין מחפשת את הניצחון הראשון שלה העונה במפעל. 

למעשה, וולבס מסתמנת כאחת מקבוצות ההגנה החלשות ביורוקאפ. אמנם זה עוד מוקדם להסיק מסקנות על סמך שני משחקים, אבל הסגנון האמריקאי (שלא מאפיין בדרך כלל קבוצות ליטאיות) וקצב המשחק הגבוה שמכתיבה הקבוצה מווילנה די מעיד על הלך הרוח. בנוסף, אם נשקלל גם את ממוצע הספיגה שלהם ממשחקי הליגה ניתן יהיה להגיע למסקנות יותר חותכות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשני משחקיה ביורוקאפ וולבס ספגה 84.5 נקודות בממוצע (מקום 16 במפעל). בליגה הליטאית המצב חמור יותר עם ממוצע ספיגה של  86.3 נקודות לאחר שלושה מחזורים. בן שרף יקווה לנצל את הנירפות הזו ואת קצב המשחק המהיר, שמזכיר קצת מחוזות אחרים שהוא מייעד להגיע אליהם בעתיד, על מנת להמשיך לשפר את ממוצעיו ולשבור שיאים עבור שחקן בגילו. גם המשחק הזה, כמו כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ ישודר באופן בלעדי ב"ישראל היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו