אוהדי הפועל ירושלים שימו לב: היכרות עם המבורג - היריבה הבאה של האדומים ביורוקאפ

הקבוצה מהבירה תפגוש ברביעי (20:00, שידור ישיר ב"ישראל היום") את נמושת המפעל עד כה • הפרש מצטבר של 47- בשני משחקים, סגל אנונימי ורזומה לא מרשים • כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור השלישי

צפו: המבוכה של המבורג נגד ולנסיה

השיטה הנוכחית של היורוקאפ מאפשרת לחלק מהקבוצות הנמצאות בה להגיע למפעל לאו דווקא על סמך הישגים ספורטיביים. המבורג טאוורס מנצלת זאת עד תום, למרות שבהתבסס על היכולת שלה בשנים האחרונות היא רחוקה מהרמה הדרושה. את העונה שעברה היא סיימה עם מאזן עלוב של 2:16. גם בליגה הגרמנית היא לא הבריקה וסיימה במקום העשירי בלבד. 

למעשה, זאת תהיה העונה הרביעית ברציפות של המבורג במפעל, אבל נדמה שהיא הולכת רק אחורה. אם בשתי העונות הראשונות היא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר, מסתמן שהעונה היא ממשיכה בקו השלילי של העונה שעברה. מה מעיד על כך? שני משחקי הבכורה בהם היא הפסידה בהפרש מצטבר של 47 הפרש. 

שחקני המבורג והמאמן בנקה ברלוצ'קי, צילום: המבורג

אז נכון, היא פגשה שתיים מהקבוצות החזקות בבית B והמפעל כולו (ולנסיה ובורק), אך זה עדיין לא מהווה תירוץ מספק ליכולת החלשה שהציגה.

גם בליגה הגרמנית לו"ז המשחקים של תחילת העונה זימן לה יריבות קשות במיוחד - שתי נציגות היורוליג - אלבה ברלין ובאיירן מינכן, אך במסגרת המקומית המבורג הצליחה להתמודד לא רע בכלל ואפילו מעבר לציפיות. את אלבה ברלין היא הביסה 80:97 ומול הקבוצה של ים מדר הם רשמו הפסד 81:80 דחוק. 

אם מסתכלים על הסגל של המבורג לא רואים שמות נוצצים. בניגוד להפועל תל אביב והפועל ירושלים שגייסו הקיץ את מיטב השמות ביבשת, רוב הזרים של הקבוצה מצפון גרמניה הגיעו מליגות נמוכות. הליגה השנייה בספרד, הליגה השנייה באיטליה, הליגה ההונגרית והליגה האסטונית-לטבית הם חלק מהמחוזות שמהם גייסו שחקנים זרים חדשים הקיץ, מה שמעיד על תקציב השחקנים הנמוך של הקבוצה שהוקמה רק לפני 11 שנים. 

אז לקראת המשחק מול הפועל ירושלים בחזור השלישי של היורוקאפ ברביעי (20:00, שידור ישיר ב"שיראל היום") ממי בכל זאת הקבוצה של יונתן אלון צריכה לחשוש? ב"ישראל היום" עושים לכם סדר.

יונתן אלון, צילום: דני מרון

כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

בילי אייבי (27, 1.87)

הגארד של המבורג, שהגיע לקבוצה לקראת סוף העונה שעברה, הוא השחקן המסוכן ביותר בקו האחורי. את העונה הנוכחית בליגה הגרמנית הוא פתח בסערה ובשני המשחקים הראשונים העמיד ממוצעים מופרעים של 20.5 נקודות, 6 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים ו-5.5 שלשות (81.8%). במשחק נגד ולנסיה הוא היה מהבודדים שהבליחו לטובה כאשר קלע 19 נקודות.

ג'ייזק לוטי (1.84, 26)

הרכז האמריקאי הוא מנהל המשחק של הגרמנים. יש לו יכולת מסירה נהדרת וגם יכולת לייצר נקודות בבידודים. הקליעה שלו מעט חשודה ומסתמן שהשחקנים של ירושלים יכולים להרשות לעצמם להמר על האיום מבחוץ. הוא עד כה מוביל את הקבוצה באסיסטים בכל המפעלים (6.8 בממוצע למשחק).

ג'ייזק לוטי,

קאונדרה קנדי (24, 1.97)

הסמול פורוורד הצעיר עושה את צעדיו הראשונים ברמות האלה של אירופה, אחרי ששיחק אשתקד בליגה השנייה באיטליה. מדובר בשחקן מעט פרוע, שאוהב את המגרש הפתוח ומחפש את הטבעת בכל הזדמנות. הוא מסוכן מחוץ לקשת ובמחזור הפתיחה נגד בורק כבר קלע 5 שלשות.  

קאונדרה קנדי,

קנת אוגבה (29, 1.98)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הגרמני הבכיר בסגל מביא איתו ניסיון עשיר במפעלים אירופיים שכולל אפילו 18 משחקים ביורוליג במדי אלבה ברלין, עימה זכה גם באליפות וגביע בגרמניה. יש לו 7 הופעות בנבחרת והוא אמור להביא סייז וכח אש לקו האחורי של המבורג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר