תמיר בלאט. משחק ענק. צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'

תמיר בלאט נבחר לשחקן המחזור ביורוליג, עד כמה ההישג שלו נדיר?

שיא הקריירה, הפער מהמתחרים והחברים, והפעמים הקודמות שישראלי זכה בתואר הנחשק • כל מה שצריך לדעת אחרי תצוגת הענק של רכז מכבי תל אביב

[object Object]

כל המהלכים של בן שרף מול בדאלונה

תמיר בלאט לא היה יכול לחלום על פתיחת עונה טובה יותר. אחרי משחק השיא שלו בקריירת היורוליג עם 21 נקודות ו-12 אסיסטים מול וילרבאן, רכז מכבי תל אביב נבחר לשחקן המצטיין של המחזור ביורוליג.

ה-MVP של המחזור לפי היורוליג הוא השחקן שהשיג את ציון המדד הגבוה ביותר מבין הקבוצות שניצחו במשחקיהן. בלאט השיג מדד 36 ב-82:89 על הקבוצה הצרפתית וניצח בפער ענק משאר המתחרים.

טייריק ג'ונס מפרטיזן בלגרד השיג מדד 28 אך הפסיד, ולכן את המקום השני חולקים שני שחקנים עם מדד 26. הראשון מוכר היטב לבלאט וזהו ווייד בולדווין, שעזב הקיץ את מכבי תל אביב והוביל את פנרבחצ'ה לניצחון על אולימפיאקוס. את אותו הציון השיג אלפא דיאלו. אחריהם עם מדד 24 נמצא חברו של בלאט לקבוצה, חסיאל ריברו.

אז עד כמה נדיר ההישג של בלאט? הרכז הפך לישראלי הרביעי שזוכה בתואר שחקן המחזור ביורוליג. הקודם שעשה זאת למעשה היה מתאזרח - דיאור פישר בעונת 2014/15 במדי אוניקס קאזאן. זו הייתה הפעם השנייה שפישר זוכה בתואר, אך אף אחת מהן לא הייתה במדי מכבי תל אביב. ליאור אליהו נבחר שלוש פעמים לשחקן המחזור וכולן במדים הצהובים, כשהפעם האחרונה הייתה ב-2011. יניב גרין גם כן ברשימה עם זכייה בתואר האישי בעונת 2004/5.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
תמיר בלאט ורומן סורקין. מכבי תל אביב התעוררה בזמן מול וילרבאן, צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו