עוד לפני תמיר בלאט: ההופעות הכי גדולות של ישראלים ביורוליג

לאחר ההצגה האדירה של רכז מכבי תל אביב במשחק הבכורה של המפעל לעונת 2024/5 מול וילרבאן, נזכרנו בעוד מספר הופעות גדולות בכחול-לבן • בין היתר אפשר למצוא ברשימה את ליאור אליהו, יותם הלפרין ויוגב אוחיון

אליהו במדי מכבי ת"א. צילום: אלן שיבר

תמיר בלאט סיפק אמש (חמישי) את אחת ההופעות הגדולות של שחקן ישראלי במסגרת היורוליג בניצחון של מכבי תל אביב על וילרבאן במחזור הפתיחה של המפעל הבכיר ביבשת לעונת 2024/25.

בלאט קבע שיאי קריירה בנקודות, באסיסטים ובמדד. בסך הכל ב-29 דקות הוא סיפק 21 נקודות (4/5 ל-2, 4/4 ל-3, 1/1 מהקו), 12 אסיסטים, 2 ריבאונדים, 1 חטיפה, 3 עבירות שסחט, 2 שביצע, מדד 36.

לנוכח ההופעה הזו, נזכרנו בעוד מספר תצוגות גדולות של ישראלים ביורוליג.

ליאור אליהו נגד ציבונה זאגרב, 2008/09

בעונת 2008/2009, תחת פיני גרשון, אליהו סיפק את אחת מעונותיו הטובות בקריירה כשקלע 14 נקודות בממוצע ביורוליג. באותה עונה הוא רשם את משחק השיא שלו ביורוליג ב-4 בדצמבר 2008, נגד ציבונה זאגרב, עם 24 נקודות, 17 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים. במהלך חודש זה זכה בתואר ה-MVP של היורוליג לחודש דצמבר, יליד ישראל הראשון להישג.

אליהו דחף את הקבוצה שלו מהדקה הראשונה וגם במאני טיים הוא נתן את הטון בדרך לניצחון החשוב של הצהובים. "זה היה המשחק הטוב ביותר שלי בקריירה", הודה אליהו בסיום. "אני שמח שאני תורם לקבוצה. המשחק זרם אליי וזה הזמן גם להודות לחבר'ה שמצאו אותי וזיהו את המצב".

טל בורשטיין נגד ברצלונה, 2005/06

אחרי שישה מחזורים ראשונים עם יכולת לא משכנעת, הצהובים יצאו למשחק חוץ בפאלאו בלאוגראנה וניצחו 78:88. במשחק משובח היא לא הותירה סיכוי לדושקו איוונוביץ` וקבוצתו ודהרה לניצחון בדרך לעוד עונה גדולה שהסתיימה במקום השני אחרי הפסד לצסק"א מוסבקבה בגמר.

זה היה הערב של טל בורשטיין. אחרי סדרה של משחקים מאכזבים, הוא חזר הערב לחמישייה ונתן הצגה נפלאה. הוא שיחק 39 דקות, הציב שיא קליעה אישי ביורוליג עם 24 נקודות (כולל 3 מ-5 בשלשות), הוריד 7 ריבאונדים, ביצע 2 חטיפות, ניהל את המשחק וגם עשה עבודה נהדרת בהגנה.

בורשטיין, צילום: עמי שומן

יותם הלפרין נגד ריאל מדריד, 2007/8

מחזור אחד לפני האחרון בשלב הטופ 16, במהלך המשחק של מכבי ת"א מול הבלאנקוס הגיעו לאנשי המועדון החדשות כי אולימפיאקוס ניצחה בקובנה את ז'לגיריס המקומית. משמעות הדבר הייתה, שהפסד עלול להשאיר אותם מחוץ לתמונת ההצלבה, במקרה והיוונים יגברו על הספרדים במחזור האחרון.

אחרי מחצית ראשונה עם כדורסל נרפה, מבולבל – הלפרין נכנס לעניינים, סיפק משחק לחימה אדיר ועם שלשה גדולה שלח את המשחק להארכה בדרך לניצחון 100:103. הלפרין סיים את המשחק עם 16 נקודות, עונה שהסתיימה רק בהפסד בגמר לצסק"א מוסקבה.

הלפרין בצהוב, צילום: אלן שיבר

יוגב אוחיון נגד פנאתינייקוס, משחק מספר 2 בפלייאוף 2011/12

הרגע הגדול של אוחיון הגיע בזכייה הגדולה של הצהובים ביורוליג ב-2014 אבל גם בשנים לפני הוא סיפק לא מעט רגעים גדולים בצהוב. אחד מהם הגיע במשחק השני בסדרת רבע הגמר מול היוונים בעונת 2011/12, יומיים לאחר תבוסה לא נעימה באואקה.

באותו משחק הוא סיים עם שורה סטטיסטית של 15 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. "המחמאות שאני מקבל מחמיאות לי, אבל באמת יותר חשוב שניצחנו והחזרנו את הצבע ללחיים והגאווה למועדון", אמר הגארד לאחר הנחיתה בישראל. "אין הסבר למה הופענו כך במשחק הראשון, אבל אני שמח שלקחנו את זה ללב ובאמת ראו אופי ומשהו אחר. הקרבנו כל איבר בגוף כדי לנצח".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוחיון, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר