בלאט, אתמול בבלגרד. צילום: מכבי ת"א, האתר הרשמי

המנהיג החדש: תמיר בלאט הבין מהר שהוא הפנים של מכבי תל אביב העונה

אחרי שנים שבנה את עצמו במפעל הבכיר ביבשת, הרכז הישראלי מתכוון להראות את כל מה שלמד כדי להיות האיש החשוב של עודד קטש • יחד עם המאמן שמכיר אותו מצוין, ועם חבורת שחקנים פחות כשרונית מאשתקד, ליכולת שלו תהיה השפעה מכרעת • וגם: ממה הצהובים צריכים לחשוש?

[object Object]

תמיר בלאט בונה את הקריירה שלו צעד אחר צעד ומתקדם מדרגה אחרי מדרגה. כשהחל את דרכו ביורוליג הוא חתם באלבה ברלין, לא קבוצה שנחשבת לאחת מאריות היורוליג, אבל מקום טוב ללמוד בו את את המפעל ולקבל את הניסיון הדרוש. בעונה שעברה קפץ מדרגה כשהגיע למכבי ת״א, אז זה היה כגיבוי של לורנזו בראון ווויד בולדווין. העונה כמו בתוכנת מחשב הוא שוב עושה צעד התפתחותי והופך לשחקן מרכזי בצהוב, משהו שניתן היה לראות אתמול (חמישי) בניצחון על וילרבאן.

העונה בלאט לא מחליף של אף אחד. הוא הרכז הראשון של מכבי וכפי שזה נראה מהניצחון על הצרפתים בפתיחת העונה הוא גם הולך להיות המנהיג של הקבוצה. למי שתהה אם הוא יכול להוביל קבוצה ביורוליג קיבל אתמול תשובה חיובית. כזכור זה היה קיץ מורט עצבים למכבי מול בלאט שהפך לשחקן חופשי. אפשר לומר שהמאבק להשאיר אותו היה מן המוצדקים שיש.

אתמול בלאט נתן את משחק השיא בקריירת היורוליג וניפץ את כל השיאים שלו במפעל. שיא קריירה ביורוליג בנקודות (21), אסיסטים (12) ומדד (36). תוסיפו לזה 4 מ-4 לשלוש והכי חשוב קבלת ההחלטות מהמעלה הראשונה. אל תתפלאו אם ייבחר לשחקן המחזור של היורוליג בתום המשחקים היום ולא פלא שזה קורה תחת המאמן שהכי השפיע עליו בקריירה - עודד קטש.

אמרנו שבעונה כזו שבה יש מהפכה בהרכב ופיחות בכמות הכישרון ליתרון היחסי של עודד קטש על הקווים יהיה משקל רב. זה בא לידי ביטוי כבר במחזור הפתיחה. בדקות הכרעה הוא הלך למהלך מפתיע של הרכב עם ארבעה גארדים. למאמן חסר הניסיון של פיירי פופה לא היה מענה ובמשחק צמוד כזה דברים כאלה מנצחים משחקים.

עודד קטש. ההגנה קריטית העונה אפילו יותר, צילום: SAVVIDES PRESS

מעבר להצגה של בלאט, הופעת הבכורה הטובה של ג׳יילן הורד ולמהלך של קטש זה לא היה משחק להתלהב ממנו. מכבי הסתבכה בו ולא הייתה רחוקה מהפסד מול קבוצה שאמורה להיות בתחתית היורוליג. במחצית הראשונה ראינו קבוצה חדשה עם הרגלים ישנים. גם בעונה הגדולה שלה מכבי הייתה קבוצת הגנה בינונית. אחרי 20 דקות ראשונות ראינו את התמונה שראינו בלא מעט משחקים בעונה שעברה - עמודת הספיגה של מכבי הייתה באיזורי ה-50 נקודות. ההבדל הוא שבעונה שעברה הייתה לה קבוצת התקפה קטלנית שיכלה ברוב המקרים להעלים את זה. העונה אין לה את כמות הכלים ההתקפיים שהיו לה והיא תהיה חייבת להרים רמה הגנתית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מכבי העונה פחות טובה, אבל הגנה וריבאונד זה לא שאלה של כמות הכישרון. זו שיטה, הרגלים נכונים ורצון. למכבי של העונה לא יהיה את הלוקסוס לנצח משחקים בהתקפה. בסך הכל אפשר לומר שזה היה החימום. בשבוע הבא במונאקו מתחיל באמת היורוליג עבור מכבי ת״א. שוב מפגש עם יריבה צרפתית אבל הסיפור יהיה אחר לגמרי מבחינת דרגת הקושי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו