עודד קטש. הוא זו מכבי תל אביב ולהיפך. צילום: דני מרון

היורוליג כבר כאן: השחקן הכי חשוב במכבי תל אביב עומד על הקווים

עודד קטש לא יוביל כדור ולא יצלוף לשלוש, אלא ינסה לבנות מחדש את האלופה שהתפרקה מנכסיה בשנתיים האחרונות • לפי הדרך בה המאמן הצהוב השתדרג, אין מתאים ממנו למשימה

[object Object]
עודד קטש יכול לעשות העונה פיינל פור ראשון כמאמן מכבי תל אביב ובכלל ואולי יותר מזה. אם הסגל של השנתיים הקודמות לא היה מתפרק לו אלא נכנס עתה לעונה שלישית יחד, אז הצהובים היו מוכנים לקצור הישגים גדולים, כי הסגל הזה, שנגע פעמיים בפיינל פור, היה אמור להיות העונה בשיאו.
 
כאמור, תוכניות לחוד ומציאות ביטחונית לחוד. מה שאמור היה להיות שושלת איננו וקטש צריך לבנות הכל מחדש, כשאין ממש יודעים מה ייתנו הזרים החדשים. לעומת זאת, הכל רואים שקטש עצמו השתדרג מעונה לעונה וכרגע הוא השחקן הכי חשוב שיש למכבי תל אביב. הוא היתרון היחסי שלה, והקבוצה הזו  על הכתפיים שלו.
 
קטש הוכיח שהוא יודע לבנות. הוא זה שבנה וחיבר את את הקבוצה של השנתיים האחרונות, שהיתה מהטובות בתולדות מכבי. הפעם הבנייה תהיה קשה יותר. התקציב מצומצם יותר וחלק נכבד ממנו הלך על שידרוג כלכלי לשחקנים המקומיים. מרחב התימרון של המאמן בחיזוק השחקנים הזרים היה מצומצם יותר.
 
כשהגיע למכבי, הוא היה צריך להוכיח שמקומו ביורוליג. בהמשך הפך למאמן יורוליג ראוי, ועכשיו הוא בשלב של להוכיח שהוא שייך לצמרת מאמני היורוליג. על פי ההתקדמות והשדרוג זה יגיע בקרוב. אלה לא רק הישגי הקבוצה בשנתיים האחרונות. זו גם עובדה שהוא בנה קבוצה ששחקניה הפכו למבוקשים מאוד בשוק בקיץ האחרון, מה שאומר שהוא שידרג אותם מאוד.
 
מעבר לכך אלה לא רק יכולות האימון אלא גם יכולות ניהול השחקנים והשקט הנפשי. בעונה שעברה קטש הצליח להחזיק את הקבוצה בתנאים מורכבים מאוד כשהיא לא משחקת בארץ, ובחלק הראשון של העונה היא העבירה את מרכז הפעילות שלה לבלגרד. 
 
 
 
 
קטש מתחיל עונה שלישית וזה לא דבר שקורה כל יום במועדון. הוא החלק המחבר והיציב בין הקבוצה שהיתה לזו שתהיה. לכן החשיבות שלו עולה. לכן הוא הופך לחלק הכי משמעותי בקבוצה. הוא יצטרף להרכיב פאזל בו רק זר אחד נשאר והארבעה הכי משמעותיים עזבו. זו תהיה משימה קשה, אבל קטש הוא אחד שיודע מה בדיוק מה הוא רוצה.
 
עודד קטש. עוד אתגר גדול לפניו, צילום: עודד קרני
 
למרות שאין לו מיליונים כדי להביא זרים, הוא לא מתפשר על שחקנים שיתאימו לשיטה שלו. "המאמן שלנו הוא קצת בררן", אמר דני פדרמן בפודקאסט אוהדי מכבי "מכביבול". קטש יכול לראות בדברים האלה מחמאה.
 
עודד חוגג 50 בקרוב מאוד. הוא כבר 20 שנה מאמן. השנתיים האלה ביורוליג הפכו אותו למאמן בשל ומהוקצע מאוד. בלי סימני שאלה מעליו. עכשו בסיטואציה המיוחדת של העונה שעברה הוא העוגן. סוד ההצלחה בעונה שעברה היה ההמשכיות של מכבי. עכשו הקבוצה שוב בנקודת ההתחלה. לעודד תהיה סבלנות, הענין הוא שצריך שגם מסביב - הנהלה ואוהדים -  תהיה סבלנות כלפיי הקבוצה. 
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"לא חושבים עלינו כקבוצה לפיינל פור", אמר קטש ותיאר בכך את רמת הציפיות הלא גבוהה מצד מומחי הכדורסל ביבשת כלפיי הקבוצה שלו. למרות זאת הוא ישאף שמכבי תהיה בתמונת הפלייאוף ביורוליג עד השריקה האחרונה. זו המטרה העונה ולקטש יש את אחד האתגרים הגדולים בקריירה שלו. מלבד הישג קבוצתי, המדד יהיה האם השחקנים החדשים שהביא יהפכו גם הם למבוקשים ביורוליג. זה יהיה הסימן שהוא שוב ידע לבנות קבוצה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו