לא אותו ניצחון: ההבדל המהותי בין הפועל תל אביב לירושלים

אמנם שתי הישראליות סימנו וי ראשון ביורוקאפ, אבל לאדומים ש"מרוב לחץ לא נהנים מכדורסל", עדיין חסר החיבור הכה מורגש • לעומתה, הקבוצה מהבירה סוף סוף הראתה ניהול נכון על הפרקט, היררכיה וסדר

דרגת הקושי ירדה והפועל ת״א והפועל ירושלים הגיבו בניצחונות בכורה ביורוקאפ. בדאלונה ו-ולנסיה הספרדיות ממחזור הפתיחה הן לא לייטקאבליס ו-וולבס הליטאיות מהמחזור השני. ובכל זאת, יש הבדל בין שני הניצחונות. אצל הפועל ירושלים יש בשורה, אצל הפועל ת״א הבשורה היחידה היא הניצחון.

הפועל ת״א מתקשה להתנהל. הלחץ פשוט מכריע אותה. האמירה של המאמן סטפאנוס דדאס בסיום הניצחון על וולבס אמרה הכל: "מרוב לחץ אנחנו לא נהנים מכדורסל".

גם אחרי ניצחון הבכורה הקבוצה האדומה מתל אביב עדיין לא יודעת ממש מהי הדרך שלה. את הלחץ וחוסר השקט אפשר לראות בכל פעולה. במקום לטייל לניצחון אחרי מחצית ראשונה סבירה, היא הסתבכה ולא היתה רחוקה מלאבד משחק מול יריבה בינונית ולפתוח עונה ב-2:0.

היא חייבת למצוא דרך להרגיע את עצמה. אח״כ היא צריכה להתחיל כדורסל. כרגע היא ללא ממצה 10 אחוז ממה שיש בה. יש לה עוד כל כך הרבה כלים שהיא לא מוצאת דרך להשתמש בהם. אתמול ברונו קאבוקלו שיחק רק 13 דקות, בן בנטיל 7, מרקוס פוסטר 9. נועם יעקב לא דרך על הפרקט.

 
בן בנטיל ותומר גינת, צילום: הפועל תל אביב

מה שלא יהיה, פטריק בברלי תמיד יהיה הסיפור. עד הדקות האחרונות הוא היה אנמי מאוד. אז הוא לקח 2 שלשות שלמעשה הכריעו את המשחק. היה נראה שבניגוד למשחק הראשון הוא פחות כופה את עצמו. בהפסד מול בדאלונה הוא לקח 16 זריקות. אתמול הוא לקח רק 6. בשבוע שעבר קצת מעל 30 אחוז מהשדה. אתמול 66. 

 
לעומת זאת בירושלים שניצחה בליטא את לייטקאבליס ב-20 הפרש ראינו שיפור, כיוון ומגמה. קודם כל ולפני הכל ברצון ובנחישות. דבר שני: המשחק אתמול היה מנוהל על הפרקט בניגוד לפיזור הגדול בהפסד לבדאלונה. ראינו איזון בין שני שני מנהלי המשחק ספידי סמית וג׳ארד הארפר. הם הראו שהם יכולים לחיות על טריטוריה אחת.
 
הארפר קלע בשבוע שעבר 27 נקודות שבכלל לא השפיעו על המשחק. הפעם 23 שמאוד השפיעו על המשחק. הוא היה יעיל, קרא נכון את המשחק והלך לקו לא פחות מ-17 פעמים (והחטיא רק פעם אחת). 
 
הפועל ירושלים בניצחון נהדר ביורוקאפ, צילום: הפועל ירושלים
 
בשורות נוספות היא היכולת של יובל זוסמן עם מחצית ראשונה שהיתה אחת הטובות בקריירה שלו. ג׳רמי מורגן שנראה לא מחובר לחלוטין במשחק הפתיחה היה הפעם אקטיבי ובתוך השטף של המשחק. מעבר לכך מלבד הדקות הראשונות הקבוצה היתה שם מבחינת הגנתית. 
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בניגוד להפועל ת״א זה נראה קבוצתי יותר עם הירככיה וסדר יותר ברורים. ניכר כאן קו של התקדמות ולמידה מה שאי אפשר לומר על אחותה מתל אביב. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר