"הפועל ירושלים יכולה לזכות העונה בכל התארים"

הביקורות על כך שקיבל אזרחות ("אולי מפחדים ממני") • המלחמה ("מי שמשחק פה יודע איזו מדינה מדהימה ישראל") • המעבר של רנדולף לצהוב ("הופתעתי מהמהלך"), והחיזוק שעשו היריבות הגדולות ("הוכחנו שאנחנו קבוצה של לוחמים") • ראיון מיוחד עם קאדין קרינגטון, רגע לפני שיחל את עונתו השלישית בליגת העל, הפעם עם מעמד חדש

ראיון הפועל ירושלים // יוני ריקנר
את עונתו השלישית בארץ הקודש ובהפועל ירושלים יפתח קאדין קרינגטון בסטטוס חדש כשחקן ישראלי. לאחר תהליך ממושך שארך חודשים ארוכים - לפני כמה שבועות קיבל הגארד האמריקני את דרכונו הישראלי, והחל מפתיחת העונה כבר ישרת את קבוצתו ואת נבחרת ישראל כשחקן מקומי.
 
עבור קרינגטון העונה הקרובה מסמלת גם התחלות חדשות, כאשר לאחר שנתיים כשחקן שישי נדמה כי העונה מעמדו בקבוצה יתחזק משמעותית כשהוא אחד משלושת השחקנים הוותיקים ביותר בסגל הנוכחי של הירושלמים.
 
את מחזור פתיחת העונה ביורוקאפ החמיץ הגארד בשל נסיבות משפחתיות שאילצו אותו לשוב לארה"ב לכמה ימים. כעת, רגעים ספורים לפני שירשום את הופעת הבכורה שלו העונה נגד לייטקאבליס, התפנה קרינגטון לראיון מיוחד עם "ישראל היום" לקראת העונה החדשה, השלישית שלו בבירה.
 
"אני מרגיש בבית בהפועל ירושלים, זו העונה השלישית שלי כאן - פרק הזמן הארוך ביותר באותה הקבוצה בקריירה שלי, והמועדון רואה בי בן משפחה, כך שעבורי החזרה לעונה נוספת בירושלים הרגישה טבעית", פותח קרינגטון את דבריו ומשתף מתחושותיו לקראת העונה שבפתח.
 
קאדין קרינגטון, צילום: דני מרון

"שיסתכלו על ספרד"

לא מעט ביקורות מצד נציגי קבוצות בליגה נשמעו נגד ההחלטה לתת לגארד אזרחות ישראלית. את קרינגטון עצמו זה לא מרגש. "עבורי זו ברכה ואני מודה על ההזדמנות להיות חלק מהנבחרת הלאומית. זה פרק חדש בקריירה שלי אחרי תהליך ארוך וממושך. אני מאושר שהתהליך הסתיים וזה מאחוריי. שמעתי את הקולות, אבל אני לא נותן לדברים כאלה להשפיע עלי. אנשים יכולים לעשות או להגיד מה שהם רוצים - אני לא יודע מה יש לאנשים, אולי הם מפחדים ממני כישראלי, אבל זה בסדר", הוא אומר.
 
"כל מי שמבקר אותי מוזמן לפתוח טלוויזיה ולראות שמאזרחים שחקנים בכל העולם. אפילו ספרד זכתה באליפות אירופה עם מתאזרח. אנשים יכולים להסתגל לשינויים שהעולם עובר או להיתקע בעבר".
 
דיברת כבר עם הצוות המקצועי של נבחרת ישראל לקראת החלון בנובמבר, נראה אותך על הפרקט?
 
"כן, כמובן. אני מחכה לחלון הקרוב ומרגיש בר מזל. יש לי קשר טוב וארוך עם אריאל בית הלחמי המאמן - בשנה הראשונה שלי כשחקן בוגרים כמעט חתמתי אצל אריאל בהפועל גלבוע־גליל, כך שאנחנו מכירים היטב".
 
קאדין קרינגטון, צילום: דני מרון
 
הקיץ שחלף סימן עבור קרינגטון פרק חדש נוסף לאחר שנישא לבחירת ליבו. הוא לא היסס לשוב לישראל למרות המלחמה שעדיין מתנהלת והחשש מצד חבריו בבית. "בהתחלה המצב היה קשה, לאחר כמה חודשים חזרנו לישראל וראינו שהדברים החלו לחזור לשגרה. המלחמה עדיין נמשכת, אבל אני מרגיש ישראלי ולמדתי להתרגל למציאות הזו.
 
"מצאתי את עצמי מנסה להסביר לאנשים בארצות הברית מה קורה כאן וזה מאוד קשה, בחדשות הדברים נראים הרבה יותר גרועים. דיברתי עם כמה שחקנים הקיץ ועזרתי לשכנע אותם לבוא לישראל. מי ששיחק בישראל יודע איזו מדינה מדהימה היא, כל מי ששיחק כאן תמיד אומר שזו אחת המדינות הטובות ביותר לשחק ולחיות בה".
 
בניגוד לקיץ המסחרר שעבר על מכבי תל אביב והפועל תל אביב, שביצעו מהפכה נרחבת בסגל, עונת המלפפונים הירושלמית היתה שקטה בהרבה, כאשר בסיס הסגל נשאר ואליו צורפו ארבעה שחקני רכש חדשים.
 
ירושלים עברה קיץ שקט באופן יחסי בהשוואה לשתי הקבוצות מתל אביב, ויש אפילו מי שרואה בכם נחותים מהם. איך אתה רואה את יחסי הכוחות?
 
"מבחינתנו זה בסדר שיראו בנו כפחות טובים. אם מסתכלים רק על הנייר ועל השמות - זה נכון, אבל לאורך השנתיים האחרונות הוכחנו שאנחנו קבוצה של לוחמים ולא של שמות. אולי אין לנו את השמות הכי נוצצים, אבל שמות לא מנצחים משחקי כדורסל - קבוצה מנצחת, אנחנו לא מפחדים מהתל־אביביות. אני מאמין בקבוצה שלנו - הפועל ירושלים יכולה לזכות העונה בכל התארים".
הפועל ירושלים מודל 2024/25, צילום: דני מרון

"האוהדים לוקחים ללב"

כחלק ממרוץ החימוש בצמרת לקחו הקבוצות גם כוכבים באופן ישיר זו מזו. אחד הבולטים בהם היה ליוואי רנדולף - חברו הטוב של קרינגטון, קפטן הפועל ירושלים בעונה החולפת ואחד הגורמים המרכזיים להצלחה של האדומים ולזכייה בשני הגביעים הרצופים.

"אני מאחל לליוואי את הטוב ביותר, הוא חבר טוב שלי ושחקן נהדר. בסופו של יום זו קריירה, והוא עשה את המעשה שלדעתו נכון לקריירה שלו. הופתעתי קצת מהמהלך שלו, אבל הוא תמיד אמר שהמטרה שלו היא לשחק ביורוליג, ועבורו זו היתה ההזדמנות להגשים את החלום".

אוהדי ירושלים לא ממש אהבו את הצעד שהוא עשה, בכל זאת מדובר ביריבה המיתולוגית שלכם.

"אני יכול להבין את האוהדים, זה יכול להיות קשה וכואב לפעמים כי אוהדים מאוד אמוציונליים ולוקחים את הקבוצה שלהם ללב".

 
ליוואי רנדולף במדי מכבי תל אביב. אוהדי הפועל ירושלים לא אהבו את המהלך, צילום: עודד קרני
לאחר עונה ראשונה נהדרת, בעונה שעברה המספרים שלך ירדו והצגת יכולת פחות טובה - למה אתה מייחס את זה?

"העונה הראשונה שלי היתה שונה. בעונה שעברה החמצתי הרבה משחקים בגלל שחיכינו לדרכון שלי וזה פגע בי מאוד. אני שחקן של מסלול וחיבור, ואם אני מחמיץ הרבה משחקים זה מוציא אותי מאיזון. העונה שעברה היתה קשה מאוד עבורי, בגלל השילוב של המלחמה עם העזיבה של המאמן והעובדה שלא שיחקתי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"בשלב מסוים הבנו שזה פוגע בי ואני צריך לחזור לשחק, אז רשמו אותי כזר. העונה הזו תהיה שונה לגמרי - אני מצפה להרבה יותר מעצמי, אשחק כל משחק, ואני מצפה להיות הרבה יותר דומיננטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר