עם לא מעט "עזרה" ממכבי תל אביב: דירוג העוצמה של קבוצות היורוליג

הצהובים שנחלשו לעומת העונה שעברה מועמדים לפלייאין, ובינתיים גם חיזקו את היריבות עם הכוכבים שעזבו • מי תהנה מהם הכי הרבה, מי הפייבוריטית שבינתיים לא מרשימה ומול מי יהיו המאבקים העיקריים של עודד קטש?

למכבי תל אביב יהיה הרבה יותר קשה העונה
עונת היורוליג שנפתחת השבוע מבטיחה מאוד, אבל בשלב זה מבטיחה פחות למכבי תל אביב. קבוצות היורוליג התחזקו מאוד והיה מעבר מסיבי של אירופיים חזרה למפעל.
 
אל הקבוצות שהובילו בעונה שעברה יצטרפו אלה שנכשלו והפעם חזרו חזקות יותר. דוגמאות: אנדולו אפס, מילאנו, הכוכב האדום בלגרד ופרטיזן בלגרד. מכבי תל אביב שהייתה מרחק נגיעה מהפיינל פור בעונה שעברה תתקשה לשחזר את זה ונראה שהמאבק על הפלייאין יהיה ריאלי עבורה.
 
לפניכם מדד העוצמה של היורוליג טרום העונה, שהדבר הבולט בו הוא הדומיננטיות היוונית הצפויה.
 
8. ארמני מילאנוהימור מעניין בעמדת הרכז:
ג'וש ניבו במדי מילאנו, צילום: מתוך X
 
7. אנדולו אפס

האלופה ב-2021 וב-2022 לא הגיעה לפלייאוף בשנתיים האחרונות. על פי מסע החיזוק היא לא תיתן לזה לקרות שוב. בראש ובראשונה הפורוורד ג׳ורדן נווארה שמגיע מהליגה הטובה בעולם. משם מגיע גם סטנלי ג׳ונסון. הסנטר הצרפתי וינסנט פוארייה שיעבור לקדמת הבמה אחרי שנים כמחליף של אדי טאבארס בריאל מדריד והפורוורד רולאנדאס סמיתס מגיע מז׳לגיריס. דבר אחד לא ישתנה - זו תמשיך להיות הקבוצה של שיין לארקין.

6. ברצלונה

בברצלונה מקווים שזו מהדורה משודרגת לעומת העונה שעברה. קודם כל החליפו את רוג׳ר גרימאו ומינו למאמן את חואן פנארויה. הקיץ נפתח עם העברת ענק של קווין פאנתר שהגיע מפרטיזן בלגרד. אל ג׳אבארי פארקר בעמדה 4 יצטרף עוד חבר ואקס NBA צ׳ימזי מטו. לווילי הרננגומז ויאן ווסלי בעמדת הסנטר יצטרפו 218 הסנטימטרים של יוסופה פאל.

5. מונאקו

מאז שהצטרפה ליורוליג מונאקו כל הזמן באזור חיוג הפיינל פור כולל הופעה אחת. הקבוצה היתה ונשארה של מייק ג׳יימס אבל על ידו חיזוק מעניין - ניק קלאת'ס שאמור לתת לכוכב הגדול להתרכז יותר בייצור נקודות. אל הבסיס שרץ כבר כמה שנים נוספו עוד שחקנים משמעותיים כמו הגארד הטורקי פורקאן קורקמאז והסנטר יורגוס פאפאיאניס. 

 
4. פנרבחצ׳ה

בקבוצה הטורקית מקווים שהשדרוג הגדול יבוא ממכבי תל אביב. וויד בולדווין ובונזי קולסון מצטרפים לאקס נוסף - סקוטי ווילבקין - ולסגל עמוק ומרשים שרוצה לא רק להגיע לפיינל פור כמו בעונה שעברה. את הסגל שלה היא סגרה עם החתמה גדולה תרתי משמע - בובאן מאריאנוביץ׳ (2.21 מ') שחוזר לאירופה לאחר שנים ארוכות.

 
סגל פנרבחצ'ה - עם וויד בולדווין, בונזי קולסון וסקוטי ווילבקין, צילום: מתוך X
3. ריאל מדריד

הקבוצה שהפסידה בעונה שעברה בגמר וזכתה בגביע לפני שתי עונות פותחת את העונה קצת מאחור. על הנייר היא נחלשה בעיקר בגלל עזיבת גרשון יאבוסלה. את פביאן קוזר ורודי פרננדז שפרשו מחליפים גארדים חסרי ניסיון יורוליג (אקסבייר רייטן מייז ואנדרס פליז), סרחיו יוי מתבגר בשנה והסגל קצר יחסית.

 
2.אולימפיאקוס

בצד האדום של אתונה ראו מה קורה בצד הירוק וינסו לעקוף אותם בסיבוב. הקבוצה מעמידה את הסגל העמוק ביורוליג והביאה בקיץ שחקני רכש שוברי שוויון. קודם כל הפורוורד סשה ווזנקוב שחוזר לקבוצה מה-NBA אחרי שהיה שחקן העונה ביורוליג לפני שתי עונות. הגארד הצרפתי אוון פורנייה אחרי שנות NBA משמעותיות חוזר לאירופה וטיילר דורסי הגיע לקדנציה שניה במועדון. הם מצטרפים לסגל בלתי נגמר שעוד יתחזק במהלך העונה כשקינן אוואנס יחלים מפציעה.

 
1. פנאתינייקוס
 
לא מרשימה בהכנה, אבל עדיין מועמדת מספר 1. זאת בגלל העובדה הפשוטה - הקבוצה שזכתה בעונה שעברה ביורוליג שמרה על רוב הסגל ועוד הוסיפה שלושה חיזוקים משמעותיים: לורנזו בראון שבא ממכבי תל אביב ושני הטורקים שחוזרים מה-NBA צ׳די עוסמאן והסנטר עומאר יורצבן. הם מצטרפים לעוגנים: קוסטאס סלוקאס, קנדריק נאן ומתיאס לסור ולמאמן ארגין עתמאן שמבטיח תארים ובדרך כלל זוכה בהם.
 
פנאתינייקוס. הפייבוריטית הגדולה, צילום: מתוך X
 
יתחרו על מקום בפלייאין:
 
5 קבוצות נוספות לוטשות עיניים לפלייאוף ואם לא, לפחות להגיע לפלייאין. שתי הקבוצות מבלגרד פרטיזן והכוכב האדום השתדרגו מאוד לעומת העונה שעברה. פרטיזן למעשה החליפה את כל הקבוצה. באסקוניה עם הסקורר הגדול מרקוס האוורד והמאמן החדש פאבלו לאסו אמורה להיות שם. כך גם וירטוס בולוניה עם הרכש הנוצץ וויל קלייבורן.
 
באזורים האלה אמורה להיות מכבי תל אביב. הקבוצה שהייתה כפסע מהפיינל פור בשנתיים האחרונות נחלשה ותצטרך להתרגל למעמדה החדש. אסור לשכוח גם שהיא ממשיכה לא לארח בביתה. מאבק להיות בפלייאין ואולי משם להשתחל לפלייאוף.
 
מכבי תל אביב. מה תעשה העונה?, צילום: עודד קרני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר