משלוש יוצאת אחת מוכנה, וקוראים לה מכבי תל אביב

בעוד שהפועל תל אביב והפועל ירושלים מנסות להתחבר, הצהובים של עודד קטש נראים כמי שיודעים מה הם רוצים מעצמם • לא הכל עובד חלק, והמבחן האמיתי עוד לפניה, ביורוליג, אבל האלופה יכולה להרשות לעצמה להיות אופטימית

שחקני מכבי תל אביב. תהליך החיבור עבר בהצלחה. צילום: עודד קרני
הניצחון אתמול (שישי) על הפועל חולון והעלייה לגמר גביע ווינר היו המבחן האחרון של מכבי תל אביב לפני הדבר האמיתי. מכבי פותחת עונה ביום חמישי במשחק מול וילרבאן, והשורה התחתונה של ההכנה שלה ל-2024/2025 היא חיובית, אולי בניגוד לציפיות.
 
זה נראה שמשלוש הגדולות של הכדורסל הישראלי, האלופה היא זו שהכי מוכנה לעונה ומגיעה אליה מחוברת יותר מכולן. בעוד היא תשחק על התואר הראשון של העונה, הפועל תל אביב והפועל ירושלים פתחו אותה עם הדחה מפתיעה מגביע ווינר אחרי משחק ראשון חלש ביורוקאפ בו הן הפסידו.
 
מכבי תל אביב נראתה לא רע ברוב משחקי ההכנה, עם ניצחונות מאוד  ברורים על יריבותיה בגביע ווינר. זו סיבה לצאת לעונה החדשה אופטימית יותר מאשר התחושה שהיא נכנסה לקיץ הזה, אחרי איבוד הנכסים הגדולים והצורך להיבנות מחדש, כשכמעט כל הזרים חדשים ומעל ראשם לא מעט סימני שאלה.
 
בפועל, במשחקי ההכנה ובמשחקי גביע ווינר, מכבי נראתה מחוברת יחסית לשלב הזה של העונה ובעיקר היא נראתה כמו קבוצה שיודעת מה היא רוצה את עצמה. גם בהרכב החדש הצהובה מנסה ולא מעט פעמים מצליחה לרוץ את הכדורסל של המאמן שלה עודד קטש, שבנוי על קצב גבוה. הניסיון יהיה לשחק אותו כדורסל עם שחקנים שונים.
 
עודד קטש. הכניס את השחקנים לקצב מהיר, צילום: SAVVIDES PRESS
 
צריך לציין שאת ההכנה המוצלחת יחסית מכבי עשתה כשהסגל שלה עדיין לא מושלם ולמרות שורה של פציעות שביניהן גם איבדה את הגבוה המרכזי שלה ווניין גבריאל למספר שבועות. הכל כמובן תוך הסתייגות שאלה עדיין לא מבחני אמת.
 
באופן פרטני אנחנו רואים השתלבות מצויינת של רוקאס יוקובייטיס שמאוד מתאים לשיטה את קטש. ג׳ורדן לויד נראה כמו מניה בטוחה, ג׳יילן הורד משתלב היטב וליוואי רנדולף מנסה להסתגל לרמות ביורוליג. מעל הכל בולטת הדומיננטיות המתעצמת של תמיר בלאט ורומן סורקין - מהעונה שחקני חמישיה.
 
מכבי הגיבה במהירות להיעדרות של גבריאל עם החתמתו הזמנית של אלפא קאבה. מצד שני היא עדיין מתקשה למצוא מחליף לדריל מייקון ששוחרר אחרי שנמצא לא כשיר. למרות המגמה החיובית של קדם העונה, מכבי עדיין רחוקה שני שחקנים מקבוצה שתוכל לעשות באמת עונה טובה ביורוליג.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר