כשלה במבחן הראשון: הפועל תל אביב צריכה להתרגל למעמד החדש שלה

האדומים, שלא רשמו למשחק מול מכבי עירוני רמת גן שלושה מארבעת הכוכבים שלהם, איבדו תואר ראשון לעונה • החבורה של סטפנוס דדאס למדה כל כך הרבה שיעורים בערב אחד והמרכזי שבהם: לדעת להתמודד עם הלחצים - שיהיו עליה במשך כל העונה הקרובה

סטפנוס דדאס בהלם. הפועל תל אביב קיבלה שיעור חשוב. צילום: אודי ציטיאט
במשחקה הרשמי הראשון העונה קבוצת החלומות של הפועל תל אביב מתעוררת מחלום רע. הפסד למכבי עירוני רמת גת, הדחה מביכה מגביע ווינר ואם תרצו איבוד תואר ראשון העונה. כל זאת שלושה ימים לפני הבכורה ביורוקאפ בבדאלונה.
 
מדובר בהחלט באור אדום, אבל ייתכן שהוא בא בזמן עבור הקבוצה. בכל מקרה היא למדה: כסף ושמות של שחקנים לא משחקים על המגרש.
 
נראה שכל הגישה של הפועל תל אביב למשחק הייתה נונשלנטית מדי. היא לא רשמה למשחק שלושה מארבעת השחקנים הבכירים שלה: פטריק בברלי, ג׳ונתן מוטלי ואיש ווינרייט. משהו בסגנון של "יהיה מה שיהיה, הכישרון ינצח". בטח אחרי 14 הפרש בתום הרבע הראשון. 
 
פטריק בברלי צפה מהצד. רצה לשחק?, צילום: אודי ציטיאט

המשחק הזה, למרות שזה רק גביע ווינר הוא שיעור גדול להפועל תל אביב על גישה למשחקים, הגנה, על ריכוז ובעיקר על עמידה בלחצים. הפועל תל אביב תהיה כל הזמן פייבוריטית והמשמעות היא שבכל משחק ובכל מקום הלחץ יהיה עליה. אם היא תתפקד ככה בלחץ בהמשך המצב לא יהיה טוב.

זה היה בעיקר שיעור מנטלי. כל קבוצה תראה בה אתגר גדול והמוטיבציה תהיה בהתאם. הקבוצות מנגד יבואו ללחוץ כי ניצחון יהיה בונוס. קבוצות יבואו כדי לשרוד במשחק עד הדקות האחרונות (כמו רמת גן אתמול) ואז כל הלחץ על הקבוצה האדומה בדקות הסיום.
 
אתמול הלחץ הזה גרם לבלבול גדול, טעויות, למשחק מפוזר ולאיבוד השליטה על המשחק. המאמן סטפאנוס דדאס לא אמר סתם: "הקבוצה לחוצה". הקבוצה צריכה ללמוד להתנהל במעמד החדש שלה.
 
כל קבוצה תיתן אקסטרה מול הפועל תל אביב, צילום: אודי ציטיאט
 
אז הפועל צריכה ללמוד מהמשחק הזה כמה דברים. קודם כל רצינות שתתחיל כבר מרישום השחקנים למשחק. שנית: יכולת לדעת לגמור את המשחק כשיש הזדמנות ולהפועל היו הרבה מצבים שיכלה לעשות זאת. שלישית: כל כישרון התקפי לא יבוא לידי ביטוי בלי שהקבוצה תשמור בהגנה. רביעית: מבחינה מנטלית להיות מוכנים למצבים שהעסק מסתבך.
 
סטפאנוס דדאס יצטרך לפני כל תרגיל שיעביר לשחקנים פשוט להרגיע אותם, כדי שיוכלו לבוא ולתת את ה-A גיים שלהם בכל משחק. אם זה לא יקרה אז בצד ניצחונות גדולים היא תספוג הפסדים מביכים. כמו אתמול.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ועם הכל עדיין צריכים לשים את הדברים בפרופורציות: שלב מוקדם של העונה, לא ההרכב החזק של הקבוצה וקשיים של קבוצה חדשה. מבחני האמת יבואו כבר בקרוב. הראשון בבדאלונה ביום רביעי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר