גם למכביסט גדול, כמו אבי אבן, אין חסינות במכבי תל אביב

אחרי 18 שנה, האיש שעבר בכל תפקיד אפשרי נפרד מהמועדון הצהוב בנסיבות לא ברורות • לא עוזבים ג׳וב יוקרתי כזה אחרי שנה וחצי בגלל תחושת מיצוי ואולי בדיעבד נבין שלא מדובר במהלך מפתיע • כך או כך, לאלופה יש הזדמנות לשנות פאזה, ונדע אם יעשו זאת במינוי המחליף

אבי אבן. צילום: אלן שיבר

אבי אבן הודיע אתמול (שלישי) על סיום תפקידו כמנהל המקצועי של מכבי תל אביב אחרי שנה וחצי, אבל המועדון מתחיל כאן דרך חדשה אחרי עשור. אבן עבד עם המנהל המקצועי הקודם, ניקולה וויצ׳יץ׳, ומונה במקומו כשעזב. הם היו קשורים מאוד מקצועית ואישית ובעצם היה ממשיך דרכו. עכשיו עם הליכתו, מכבי גם משנה כיוון. מכאן מתחיל סוג של עידן חדש.

עבור מכבי מדובר גם בהזדמנות לשנות פאזה, לעשות שינוי כיוון ולקדם את המעטפת המקצועית של המועדון, שגם בתקופה הזו נחשב לאחד הגדולים ובעלי המסורת באירופה. על השינוי הזה, ואם הוא אכן יהיה משמעותי, נלמד מאיוש תפקיד המנהל המקצועי של המועדון. 

ההודעה של אבן מלאה בתודות למי שעבד איתו ולמועדון. מכבי מצידה הודתה לו במילים חמות. מכאן לא ממש נדע מה עומד מאחורי ההחלטה של אבן לעזוב את אחד הג׳ובים היוקרתיים באירופה. ברור שמעבר למילים היפות בהודעת הפרידה עמדו נסיבות מורכבות. לא עוזבים תפקיד כזה אחרי עונה וחצי בלבד סתם בגלל תחושת מיצוי. בטח לא קרוב לפתיחת העונה כשהסגל עדיין לא הושלם.

אבי אבן, צילום: אלן שיבר

ההערכות והספקולציות רבות. לאורך העונה היו שמועות על חילוקי דעות עם עודד קטש, בהמשך היה הסיפור של סעיף היציאה של תמיר בלאט, אחר כך הגיע קיץ מאוד מורכב שחייב בנייה מחדש ולא היה חף מתקלות. עוד יתברר בהמשך שמאחורי הוויתור על העמדה הכל כך יוקרתית יש סיבות מקצועיות וייתכן מאוד שמשהו בהרמוניה נפגע. הערכה: יתברר שזה לא היה מפתיע כפי שזה נראה אתמול.

צריך להבין - אבי אבן הוא לא עוד אחד במכבי. הוא בפירוש מכביסט אמיתי שגם נהנה כל הדרך מתמיכה של משפחת פדרמן. אבן היה 18 שנה במכבי ועבר בכל תפקיד אפשרי: עוזר מאמן, ראש מחלקת הסקאוט, מאמן ומנהל מקצועי. הוא היה איש מערכת, בשר מבשרו של המועדון שני עשורים. בנוסף, יש לו מניות בהצלחה של מכבי בשתי העונות האחרונות. אסור לשכוח איך פתח את הקדנציה עם מהלך גדול של הארכת חוזים ללורנזו בראון ו-וויד בולדווין. כל זה לא הספיק.

אבי אבן. גם המהלכים הראשונים לא הספיקו כדי שיישאר, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

למרות כל הזכויות הצהובות שיש לו, השנים הרבות במועדון, הצלחות להן היה שותף והתמיכה שהיתה לו, המקרה שלו אומר בצורה ברורה: אין חסינות גם למכביסט גדול. ובינתיים, עד שיהיה כאן איש חדש בתפקיד ומכבי תתחיל לתפוס כיוון חדש, דבר שלא היה בה כבר שנים, האיש הכי חזק מקצועית במועדון הוא עכשיו קטש, וזה לא דבר של מה בכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר