במקום מייקון: השחקנים מתחת לרדאר שיכולים להתאים למכבי תל אביב

הגארד הפורטו ריקני ששיתף פעולה עם כוכב הצהובים • השחקן ההגנתי שכיכב לצד קינן אוואנס • הסקורר המוכח מקנדה או בכלל השחקן שהישראלים אהבו לשנוא בתקופתו בוושינגטון • השחקנים שיכולים לעבור מתחת לרדאר ואולי גם להפתיע העונה אצל האלופה

אית'ן תומפסון. צילום: X

מכבי תל אביב קיוותה לשלוף אס מהשרוול עם דריל מייקון. שחקן מוכח שחוזר מפציעה קשה ויכול להפתיע בכך רבים במהלך העונה, שגם יכול לשחק בשתי עמדות הגארד. שחרורו בעקבות השיקום שעוד מצפה לו פינה לצהובים כסף על מנת לחפש לו מחליף, אבל העונה שמתקרבת בצעדי ענק רק מגבירה את הלחץ.

נכון להיום, מכבי תל אביב מחזיקה בארבעה גארדים בלבד: רוקאס יוקובאיטיס ותמיר בלאט בעמדת הרכז, ג'ורדן לויד וג'ון דיברתולומיאו בעמדה 2. מייקון, שהיה אמור לשבת על התפר, כבר לא ילבש צהוב בקרוב, מה שיוציא את הצהובים לחפש את השחקן הבא. 

באירופה, רוב השחקנים עם ניסיון היורוליג כבר חתמו על חוזים בקבוצות השונות, כך שמכבי תל אביב תנסה לחפש את הרכש הבא מעבר לים, עם שחקנים שכיכבו בג'י ליג או כאלו שישתתפו במחנות אימונים במטרה להשיג חוזה ב-NBA. אותם שחקנים אמורים לדעת על עתידם בהמשך החודש, או לכל המאוחר בתחילת חודש אוקטובר, וגם יכולים להסכים לחוזה קצת יותר נמוך בהתחשב במצב.

דריל מייקון, צילום: מכבי תל אביב

אחד השחקנים שנמצאים בשוק, שגם שיתף פעולה עם שחקן מכבי תל אביב בהווה, הוא אית'ן תומפסון, שחקן נבחרת פורטו ריקו בן 25, שיכול לשחק בשתי עמדות הגארד. הצטיין בליגת הקיץ במדי גולדן סטייט ווריורס, שם שיחק יחד עם רומן סורקין, ונמצא בימים אלו בליגה בפורטו ריקו שם הוא מעמיד 15.7 נקודות למשחק ו-44.1% לשלוש.

שם נוסף שהסתובב ברחבי ה-NBA בשנים האחרונות הוא זאייר סמית', ששיחק בקבוצת הבת של קליבלנד קאבלירס בעונה החולפת. סמית', 25, משחק בעיקר בעמדה 2 ויכול להביא אלמנטים שקצת יותר חסרים לצהובים כמו הגנה ושלשות. למרות שקלע "רק" 13.8 נקודות ב-31 משחקים, הוא קלע ב-54% מהשדה ו-41% לשלוש, כולל מעל חסימה וחטיפה למשחק. במכללות הוא שיחק עם אקס מכבי תל אביב, קינן אוואנס. 

אחד השמות החזקים ביותר בג'י ליג הוא של ג'אבון פרימן-ליברטי, בין אם מבחינת הקליעה שלו ובין אם מבחינת שם המשפחה הייחודי. בעונה הקרובה הוא יקבל בסך הכל 100 אלף דולר מטורונטו ראפטורס, שחתכה אותו לפני כחודש וכעת הוא שחקן חופשי. קלע 24 נקודות בממוצע ב-26 משחקים, אליהם גם הוסיף 1.4 חטיפות.

בנוסף אליהם, יש עוד מספר שחקנים חופשיים שעדיין מסתובבים בשוק החופשי והיו מועמדים למספר קבוצות יורוליג, כמו ראול נטו שהשתקם מפציעה או סקיילר מייז שהיה קרוב לסיכום במילאנו, אבל נחשבים ליקרים יותר וכדי לראות אותם בצהוב, שני הצדדים יצטרכו למצוא את העמק השווה. 

חשוב לזכור שכעת נמצא בקבוצה קובי סימונס, שמשמש כשחקן גיבוי לטרום העונה, ואולי בקבוצה ילכו עליו כמחליף למייקון בזמן שיחפשו עוד חיזוק לעמדה אחרת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר