אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות את הפועל תל אביב ואוהדיה בקיץ הנוכחי היא האולם הביתי שישמש את הקבוצה בעונה הבאה שמתקרבת ונמצאת מעבר לפינה. לצד התוכנית לשיפוץ היכל קבוצת שלמה והרצון לשמור עליו כבית של האדומים, במועדון יודעים כי הפרויקט ייקח זמן רב ובודקים בשבועות האחרונים ברצינות את האפשרות לעבור ולארח בהיכל מנורה מבטחים, ביתה המיתולוגי של מכבי תל אביב.
על מנת להשלים את המהלך יצטרך בעלי המועדון עופר ינאי לקבל את תמיכת עמותת האוהדים שתאשר את ההצבעה ברוב. על פי גורמים המעורים בפרטים ההליך צפוי לקחת עוד מספר שבועות, כאשר נכון לרגע זה אין תאריך יעד להצבעה. לאחר שיושלם תהליך הבחירות לעמותת האוהדים בשבועות הקרובים, צפוי לעלות המהלך להצבעה ממוחשבת שם יכריעו האוהדים בסוגיה כאשר נכון לעכשיו ההערכה היא כי המהלך צפוי לעבור. לאורך חודשי הקיץ קיימו הנהלת הקבוצה סיור עם נציגי חברת היכל הספורט בהיכל מנורה מבטחים על מנת לבחון את המתקן ולהתאים אותו גם לצרכיהם.
אם אכן יאושר המעבר על ידי אוהדי האדומים יעשו מספר שינויים בהיכל מנורה מבטחים על מנת לאפשר לו לארח שתי הקבוצות של העיר, במתכונת דומה לאצטדיון בלומפילד המנוהל גם כן על ידי חברת היכלי הספורט של עיריית תל אביב ומשמש את כל קבוצות הכדורגל של העיר כאשר מבחינת העירייה אין מניעה או בעיה לקיים את המעבר.
ועדיין, יש מספר דברים שידרשו התאמות והכנות על מנת לאפשר לאדומים תנאים זהים לאלה של הצהובים. בשיחות עם אנשי היכלי הספורט העלו אנשי האדומים את הרצון להקים חנות אוהדים רשמית להפועל תל אביב בתוך תחומי היכל מנורה מבטחים כפי שהקימה היריבה העירונית אולם הדבר לא יתאפשר בזמן המיידי ומצריך חתימת חוזה שכירות לאחר שיתפנה שטח מסחר ברחבי ההיכל.
סוגיה נוספת שעלתה וכבר החלה להתקדם אל עבר פתרון היא סוגיית הפרקט. משום שלא ניתן מעשית בהיכל להדביק מדבקות פרקט ולהחליף אותן כל משחק כפי שעשו השנה הקבוצות הישראליות באולם הפיוניר בבלגרד, אנשי הפועל תל אביב ביקשו לרכוש פרקט אדום במיוחד למשחקי הקבוצות ובעלי האדומים עופר ינאי ישלם עליו סכום שמוערך ב-800 אלף שקלים. אפשרות נוספת שנבחנת היא התקנת פרקט מתפרק כמו שעשו בעבר שהותקן על הפרקט הקיים בזמן משחקי אליפות אירופה בכדורסל שנערכה בישראל בשנת 2017.
למרות שטרם ניתן האור הירוק למעבר בשטח כבר מתחילים הצדדים בהיערכות. בימים אלה מתבצע שיפוץ נרחב במתחם חדרי ההלבשה בהיכל מנורה מבטחים. כחלק מעבודות השיפוץ ישודרגו חדרי ההלבשה ויותאמו לצרכים של הפועל תל אביב שתקבל חדר הלבשה ממותג גם היא.
מעבר האדומים להיכל שנדחף על ידי עופר ינאי וקיבל לאחרונה תמיכה מפתיעה גם מרמי כהן טומן בחובו אפשרות עסקית וכלכלית עבור האדומים להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיהם. על פי הערכות מעבר להיכל יניב לאדומים הכנסות משמעותיות והכפלה פוטנציאלית של כמות קהל ורוכשי המינויים מ-3,500 בהיכל קבוצת שלמה שמלא בכל משחק לסדר גודל של בין 7,000 ל-8,000 מנויים כאשר אם יחזרו המשחקים במסגרת היורוקאפ לישראל צפויים המספרים לגדול.
לצד הגדלה במספר המנויים מאפשר האולם הגדול עלייה גם בכמות המפרסמים והכנסות נוספות מתאי צפייה, נושא אותו יצטרכו בקבוצה לפתור מול מכבי תל אביב שמחזיקה למעשה בבעלות על תאי הצפייה בהסכם מול היכל הספורט מאז שיפוץ ההיכל משום שהצהובים למעשה מימנו מכיסם את בנייתם של התאי הצפייה.
על מנת להבין את הפוטנציאל הכלכלי בהיכל מנורה ניתן להסתכל על הדוגמה הבאה. על פי נתונים שהגיעו לידי ״ישראל היום״ ומתבססים על הכנסות מכבי תל אביב בעונת יורוליג רגילה שמשוחקת בישראל ניתן לראות כי בשנים האחרונות מוכרת מכבי כ־9,500 מינויים הכוללים את ליגת העל והיורוליג, כך שנשארים לה כ־1,000 כרטיסים שאותם היא לא מוכרת כמינויים בשל החובה לשמור כ־10% מתכולת האולם בליגה לקבוצה היריבה.
למשחקי היורוליג מוכרת מכבי את אותם הכרטיסים ה"אבודים" והם מניבים לה על פי הערכות הכנסה ממוצעת של 350 אלף שקלים למשחק ו־5.6 מיליון שקלים בעונה. הסכומים אמנם מתייחסים להכנסות ממשחקי יורוליג אולם על פי הערכות אם יעברו האדומים למתקן הם צפויים לעשות זאת לתקופה ממושכת של מספר שנים ועשויים בעתיד לשחק במסגרת היורוליג במתקן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו