הצירוף של ג'ורדן לויד הוכיח: מכבי תל אביב לא מסוגלת להביא הקיץ עוד ווייד בולדווין

הכוכב החדש של הצהובים הוא הראשון שהגיע הקיץ כשחקן מוכח ביורוליג, אבל הוא גם מסמל את התקרה שלהם בגזרת הרכש - כבר לא הטופ של הטופ • כשירותו הפיזית עלולה להוות מכשול אפשרי, אבל אם הכל ילך כשורה אז אלופת ישראל הרוויחה סקורר נהדר

הטיזר של פנרבחצ'ה להחתמת ווייד בולדווין

בשנים האחרונות הובילו את מכבי גארדים סופרסטארים במושגי היורוליג כמו סקוטי ווילבקין, לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין. עכשיו, מי שנכנס למשוואה הוא ג'ורדן לויד - שחקן מהשורה הראשונה לקו אחורי במפעל הבכיר באירופה, אבל הוא לא שייך לטופ כמו קודמיו, אלא רמה אחת מתחתם.

אפשר לראות את זה גם ברמות השכר: שלושת הקודמים השתכרו באיזור 1.5 מיליון דולר לעונה, הוא ירוויח כ-400 אלף דולר פחות. זו מכבי של הקיץ הנוכחי - את הטופ של הטופ היא לא יכולה להביא. 

שלא תבינו לא נכון. מדובר בגארד מוכשר, מגוון, מנוסה, מכיר היטב את היורוליג ואחד שיש לו קבלות. בשנתיים האחרונות הוא הגיע עם מונאקו לפיינל פור ולמשחק חמישי בפלייאוף.

ג'ורדן לויד, צילום: אלן שיבר

הוא מגיע בתור המחליף של וויד בולדווין, אבל הוא לא בולדווין. מצד אחד, הוא חודר לסל פחות טוב וגם לא יכול לשמש כרכז, מה שאומר שאי אפשר להשאיר אותו כמוביל כדור בודד. אם בולדווין הוא קומבו גארד, לויד הוא יותר סקנד גארד. מצד שני מדובר בסקורר מוכח שאמור להיות הקלע המוביל של מכבי העונה. הוא גם שחקן של דקות אחרונות ואחד שלא יחשוש לקחת את הכדור האחרון.

כמו במונאקו, הוא ישחק בשני סוגי הרכבים. הגארד השני על יד הרכז הזר שיוחתם (או תמיד בלאט) או צלע שלישית בהרכב של שלושה גארדים. ההקבלה ממונאקו: גארד שני ליד מייק ג׳יימס או גארד שלישי בהרכב הגארדים עם ג׳יימס ואלי אוקובו. זה היה ההרכב ההתקפי הקטלני של מונאקו עם קו אחורי משובח.

ג'ורדן לויד, צילום: X

לויד הוא הרכש הבכיר של מכבי הקיץ הזה וגם יהיה המשתכר הגבוה ביותר - היחיד שירוויח ב-7 בספרות בסגל של מכבי העונה. הוא נחשב למניה בטוחה והוא ראשון המצטרפים שלא נחשב להימור, בניגוד לשלושת המוחתמים הקודמים: ג׳יילן הורד, ליוואי רנדולף ו-ווניין גבריאל שלא יודעים מה זה יורוליג. 

הגארד, שיחגוג 31 בקרוב, מכיר את ישראל ואת הליגה כאן אחרי ששיחק בהפועל אילת בעונת 2017/18. יש לו 5 עונות יורוליג בוולנסיה, הכוכב האדום בלגרד, זניט סנט פטרבורג ובשנתיים אחרונות במונאקו. בכל תקופתו במפעל הוא גילה יציבות, עמד על מאזן דו ספרתי של נקודות ואחוזים של 32-35 אחוז לשלוש. העונה הטובה ביותר היתה בכוכב האדום עם 17.1 נקודות. בוולנסיה היתה העונה היחידה בה קלע מעל 40 אחוז לשלוש. 

ג'ורדן לויד, צילום: דני מרון

הרכש הגדול של הקיץ יעבור לעמדת השחקן המוביל. במונאקו הוא היה כינור שני תחת הצל הגדול של מייק ג׳יימס. העיתונאי הצרפתי דילאן דה אבראו חושב שלויד יכול לעשות את המעבר לקדמת הבמה: ״אם הוא יהיה בריא הוא בהחלט יכול להיות המנהיג. אם לא זה יהיה מסובך״.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הדברים האלה הם הנקודה הרגישה איתה הוא ומכבי יצטרכו להתמודד - נושא הכשירות הפיזית. לויד סבל בעונה האחרונה מבעיות גב והחמיץ כמעט מחצית משחקיה של מונאקו ביורוליג. לאור התפקיד הכל כך מרכזי שיהיה לו במכבי, היא תצטרך אותו בכשירות מלאה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר