נועם יעקב ל"ישראל היום": "עבור הפועל ת"א הנוכחית לזכות בתואר זה לא חלום אלא מטרה"

הרכז החדש של האדומים יחל בשבת הקרובה את קמפיין אליפות אירופה לנבחרות עתודה, והפעם בתור הקפטן • רגע לפני היציאה, הוא התפנה לשבת לראיון מיוחד ודיבר על ההגעה לקבוצה אותה הוא אוהד ("הגשמת חלום, לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר"), הרצון להגיע ל-NBA ("מוכן לעשות את הקפיצת מדרגה"), החיסרון של דני וולף ("באסה, נסתדר בלעדיו") והדאגה לחברים בעזה: "תחושה של אי וודאות לגבי האם הם חיים או לא, זה קשה"

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת משחק האליפות

קיץ עמוס וגדוש עובר על נועם יעקב. לא הרבה זמן אחרי שחתם בהפועל תל אביב במהלך שגרם לרעש גדול בכדורסל הישראלי, הרכז הצעיר והמוכשר יחל בשבת את אליפות אירופה עם נבחרת העתודה וינסה להוביל אותה פעם נוספת לשלבים המאוחרים: "אני מחכה להתחיל את האליפות" אמר הרכז בראיון ל"ישראל היום", "יש קיץ עם הרבה דברים על הראש, אבל הכל צרות טובות. אני שמח להיות הקפטן של הנבחרת ולהיות המוביל. אני מגיע השנה עם ניסיון וכבר מחכה לזה".

נראה שאתה אוהב את הלחץ והציפיות סביבך.

"נכון, יחסית לגיל הצעיר שלי אני מסתובב כבר הרבה זמן עם הלחץ התקשורתי והרעש סביבי. אני אוהב את הציפיות, בעיקר מעצמי, ואני אוהב את המשחקים הגדולים".

איך תסתדרו בלי דני וולף?

"יש לנו שחקנים בעמדה הזו שעשו עונה מדהימה – אלון מיכאלי ואיליי דולינסקי – אני בטוח שהם יעשו עבודה טובה. באסה שהוא לא פה, אבל נסתדר בלעדיו. נעשה טוב עם מה שיש".

דני וולף ונועם יעקב בקמפיין הקודם, צילום: אלן שיבר

יעקב (19) כאמור ישחק בעונה הקרובה בהפועל ת"א אחרי שבשנים האחרונות שיחק בקבוצת היורוליג של וילרבאן (עם השאלה קצרה בהפועל ירושלים). "לשחק בהפועל זו הגשמת חלום עבורי, חד משמעית. חשבתי שזה יהיה בסוף הקריירה, אבל אני שמח שזה קורה כבר עכשיו. המועדון גדל מיום ליום ונהיה משהו אחר לגמרי ממה שהיה לפני כמה שנים. אני בטוח שההגעה לפה תעשה לי טוב.

"הרגשתי שזה משהו שאני צריך לעשות כדי לקחת עוד צעד קדימה בקריירה. ידעתי שהפועל תרגיש לי כמו בית, כי אני מקושר לקבוצה הזאת מגיל צעיר. התחושה הזו היתה חסרה לי קצת, ולדעתי היא מאוד תעזור לי על המגרש, כי כשאתה מרגיש בנוח אתה יכול להתרכז בכדורסל ולהביא את הכי טוב שאתה יכול".

טוני פארקר ועופר ינאי עם נועם יעקב, צילום: מרקו

מאיפה הגיעה האהדה הגדולה לקבוצה?

"בזכות אבא שלי אני אוהד של הפועל כבר מגיל אפס. זו אהבה שאי אפשר להסביר במילים. אתה רק מגיע לאולם וכולם שרים, זה מועדון מיוחד".

מה עבר לך בראש כשהגיעה ההצעה הראשונה מהפועל?

"כשזה הגיע בכלל לא חשבתי בכיוון, אבל ברגע שההצעה עלתה אמרתי מיד שזה נשמע לי מאוד מעניין".

להפועל יש רכז מאוד דומיננטי כמו ג'ו רגלנד. לא חששת לבוא לקבוצה ששחקן כזה נמצא על העמדה שלך?

"לא חששתי. אני לא מכיר אישית את ג'ו, אבל להיות עם שחקן כמוהו זה מדהים כי אפשר ללמוד ממנו. אעבוד בשביל הדקות שלי ולכן אני לא דואג לגבי זה".

ג'ו רגלנד במדי פרישטרי, צילום: FIBA

עם התקציב והמהלכים שהפועל ת"א עושה בקיץ, החלום להביא תואר להפועל אחרי כל כך הרבה שנים סוף סוף יכול להתממש?

"זה כבר לא חלום, זו המטרה. בשנתיים האחרונות היינו בגמר והפסדנו במשחק השלישי, והשנה ברור לכולם שהמטרה היא לעשות צעד אחד קדימה ולזכות באליפות ובתארים שאפשר".

אתה רואה את עצמך נשאר כמה שנים בהפועל ת"א?

"יש לי מטרות להגיע למקומות גבוהים, וכרגע מרגיש לי שהפועל היא המקום הכי טוב עבורי להתקדם ולהצליח להגיע אליהן. לצד זה אין ספק שהפועל זה משהו מיוחד ואני בטוח שמהרגע שאתחיל לשחק וללבוש את החולצה האדומה אני אתאהב עוד יותר, אז מי יודע מה יהיה".

נועם יעקב בדרך לסל, צילום: EPA

התלבטת האם לעזוב את היורוליג?

"רציתי להיות השנה בסיטואציה שאני משחק יותר ובתפקיד מוביל על המגרש, ובהפועל נוצרה סיטואציה שאני יכול לעשות את זה כבר השנה ולכן החלטתי לעבור".

אמרת בעבר שאתה רוצה להגיע ל-NBA. אתה חושב שאתה יכול להגיע לשם?

"יש לי עוד זמן, אבל אני יודע שהעונה הזו חשובה מאוד. אני רוצה לעשות העונה את הקפיצה. אני מרגיש מוכן. בשנה האחרונה למדתי והשתפרתי, ועכשיו הגיע הזמן לבצע ולהראות את זה. ברגע שאעשה את הקפיצה הזו הכל יסתדר עבורי".

נועם יעקב, צילום: Infinity Nine Media

כמו שחקנים ישראלים רבים אחרים, גם הכדורסלן הצעיר עבר תקופה לא פשוטה כשהיה לבד בצרפת, מאז 7 באוקטובר והמלחמה. "מה שקרה ב־7 באוקטובר עשה את הכל יותר קשה", הוא אומר. "הייתי רחוק מהמשפחה ומהחברים ואתה נשאר לבד עם המחשבות והדאגות. היה קשה להיות רחוק. אבל אני מרגיש שזה גרם לי להתבגר מאוד".

מה עבר עליך ואיך התמודדת עם זה?

"זה היה מאוד לא פשוט. יש לי הרבה חברים בצבא, חלק גדול מהם עדיין נמצא בעזה. זו תחושה מאוד לא נעימה של אי ודאות. לא אי ודאות של איפה תשחק, אלא אי ודאות של האם החברים שלי חיים או לא. המשפחה הגיעה הרבה לבקר וזה עזר לי. כל ליגיונר שתשאל יגיד לך שב-7 באוקטובר הוא לא ידע מה לעשות עם עצמו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

נשים. נבחרת העתודה נשים של ישראל הפסידה היום (רביעי) לנבחרת טורקיה 88:76 ולא העפילה לרבע גמר אליפות אירופה. ההפסד שלח את ישראל למשחקי ההישרדות שם תפגוש ביום שישי את מונטנגרו כשניצחון ישאיר אותה בדרג א'.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר