מאחורי הקלעים: למה זאק הנקינס לא נשאר בהפועל ירושלים?

הסנטר, שעזב את ישראל אחרי מתקפת הטילים האיראנית, החליט שלא לשוב לארץ וביקש להשתחרר בחינם מחוזהו, אבל מחזיקת הגביע סירבה ושני הצדדים עובדים על פתרון • בזמן שסעיף השחרור שלו הרתיע קבוצות, המועדונים בישראל כבר הכניסו סעיפי מלחמה לחוזים של שחקניהם החדשים במקרה של הסלמה ביטחונית

צעדות אוהדי מכבי והפועל תל אביב לקראת גמר הפלייאוף

אם הכל היה מתנהל כשורה, זאק הנקינס היה ממשיך לשחק בהפועל ירושלים גם בעונת 2024/25 ולאייש את עמדת הסנטר הפותח. המצב הביטחוני, התמשכות הלחימה בישראל וליל התקיפה האיראנית, שהייתה עבור הסנטר לקש ששבר את גב הגמל, הובילו לפרידה.

כבר ימים ספורים לאחר שעזב את ישראל במהלך חודש אפריל, הבינו אנשי הפועל ירושלים כי פניו של הנקינס אל עבר היעד הבא ואין בכוונתו לשוב לישראל. בשבועות האחרונים בפרט ומאז סיום העונה בכלל, פנו במועדון אל השחקן ונציגו במטרה להבין האם שינה את החלטתו. לאחר שהבינו שההחלטה היא סופית ומושפעת משיקולים משפחתיים ואישיים, הסבירו במועדון לשחקן כי עליהם להמשיך קדימה ולחפש מחליף לסנטר.

הנקינס. לא רצה לחזור, צילום: עודד קרני

לאורך חודשי הקיץ מספר קבוצות מיפן ואירופה הביעו עניין בשירותיו של הסנטר, כאשר גם פרישטרי היוונית בדקה את האפשרות לצרפו. מה שעומד במרכז השיח והמחלוקת בין המועדון לשחקן כעת הוא החוזה לעונת המשחקים הקרובה וסעיף השחרור של השחקן, אותו מעוניינים האדומים לקבל מכל קבוצה שתצרף אותו.

על פי ההערכות, סעיף השחרור של הנקינס שהוכנס בחוזהו כבר באמצע העונה שעברה נע סביב 150 אלף דולרים וכולל אפשרות יציאה לקבוצות יורוליג. סעיף השחרור הגבוה הרתיע לא מעט קבוצות ועל כן, על פי גורמים המעורים בשיחות, ביקש השחקן מן המועדון להשתחרר בחינם מחוזהו, דבר אותו סירבו האדומים לאפשר בשל החשש להיווצרות תקדים בכדורסל הישראלי.

הנקינס, צילום: אלן שיבר

ל"ישראל היום" נודע כי המלחמה והשפעותיה הובילו למצב כי קבוצות רבות בליגה הכניסו בחוזיהם של השחקנים החדשים סעיפי מלחמה מיוחדים שמתייחסים לתרחישים עתידיים של הסלמה ביטחונית על אופן השחרור והפיצוי שיקבלו השחקנים והקבוצות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

על אף המחלוקות בין הצדדים, השיחות מתנהלות בצורה חיובית ובשני המחנות מעידים על הערכה וחוסר רצון להיגרר לסיטואציה משפטית. ״אנחנו מאוד אוהבים את זאק ורצינו לראות אותו ממשיך במועדון בהתאם לחוזהו. לצערנו, השחקן סירב מסיבות אישיות ואנו מבינים זאת ומכבדים אותו. ההחלטה לעזוב את ישראל ואת הקבוצה הייתה שלו ונאלצנו לפעול בהתאם לה״, אמר גורם במועדון ל"ישראל היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר