"אנחנו קבוצה של ליגה ראשונה ויותר מזה": היו"ר המיתולוגי חוזר להציל את מכבי ראשון לציון

יצחק פרי נכנס לקדנציה השלישית שלו בקבוצה מעיר היין עם תוכנית תלת שנתית כדי להחזירה מהליגה הלאומית לצמרת הכדורסל הישראלי • הקאמבק הקודם נגמר באליפות • עכשיו, בגיל 76, הוא מבטיח: "עם האנרגיות שישי לי, אני מאמין שאעמוד ביעדים"

יצחק פרי. 36 שנות ניסיון בתפקיד, שני רק לשמעון מזרחי. צילום: דני מרון
כמעט 50 שנה אחרי שהחל את דרכו כיו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי חוזר לתפקיד. הוא היו"ר השני הכי ותיק בארץ אחרי שמעון מזרחי ממכבי תל אביב, והוא שב לעמדה שהוא מכיר כל כך טוב, כדי להחזיר את הקבוצה שהיתה בעבר אלופת המדינה לקידמת הבמה.
 
זו תהיה הקדנציה השלישית של פרי בן ה-76 בתפקיד, בו הוא כיהן בסך הכל, עד עתה, 36 שנים. הכל החל ב-1976 כשהקבוצה היתה בליגה ג׳. משם היא עלתה במעלה הליגות והגיעה לליגה הראשונה ב-1987. בעונת הבכורה שלה בליגה הבכירה שיחק אצלה מיקי ברקוביץ׳, ופרי אומר שזה היה אז: "כמו להביא את פלה למכבי ת״א".
 
בתחילת שנות ה-2000 הוא עזב את התפקיד וחזר ב-2010: "שאלו אותי 'למה חזרת?', ועניתי 'כדי לקחת אליפות'". זה אכן קרה וב-2016 הקבוצה זכתה בתואר, אחרי שהדיחה את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור.
הקדנציה השניה של פרי היתה מלאה בהישגים נוספים. הקבוצה היתה בצמרת, ומלבד האליפות הגיעה למעמדי הפיינל פור ולגמרים בליגה ובגביע.
 
עד שבאה הנפילה הגדולה, בעונת 2021/22. ראשון לציון שקעה עמוק בתחתית וירדה ליגה. במהלך אותה עונה פרי פרש מתפקידו. הסיבה היתה קשורה בשחקן אחד: גלן רייס.
בניסיון כמעט נואש להציל את הקבוצה מירידה, פרי הביא להנהלה שלו את ההצעה לצרף את שחקן העל שהביא גביע להפועל חולון ב-2018.
 
פרי ידע שלרייס עבר עמוס בבעיות התנהגות ואופי. אבל לא נרתע ."חשבתי שכשהספינה טובעת, צריך לנסות לעשות הכל כדי להציל אותה, ואם צריך את הגנב אז מורידים אותו מחבל התלייה", פרי מסביר, "היינו במצב כמעט אבוד וחשבתי שהוא יצליח להשאיר אותנו בליגה. ההנהלה סירבה ואני החלטתי להתפטר. בדיעבד זו היתה טעות ואני מכה על חטא. הייתי צריך לעשות אחד מהשניים: או להביא אותו למרות ההתנגדות או לקבל את ההחלטה של ההנהלה ולהישאר"
 
גלן רייס ג'וניור. פרי מודה שטעה, צילום: אלן שיבר
.
עכשיו, אחרי שנתיים שהמועדון בליגה הלאומית ולא מצליח לחזור לליגת העל, הוא חוזר במלוא המרץ לקדנציה שלישית עם מטרה ברורה: "להחזיר את הקבוצה לליגה הבכירה. מכבי ראשון לציוןנ שמייצגת את העיר השלישית בגודלה בארץ היא קבוצה של ליגה ראשונה ויותר מזה".
 
לפי ההתלהבות שלו, פרי בעל אנרגיות של שנה ראשונה בתפקיד. יש לו תוכנית לשלוש שנים: "בעונה הראשונה לעלות ליגה, בשנייה להתבסס בליגה ובשלישית למצוא את המקורות הכספיים כדי להביא את הקבוצה בחזרה לצמרת הכדורסל הישראלי. עם האנרגיות שיש לי, התגובות הכל כך חיוביות שאני מקבל מאז שחזרתי וניסיון של כמעט 50 שנה, אני מאמין שאעמוד ביעדים".
 
פרי מוסיף: "אני חוזר כי המועדון לא בתקופה טובה. עמוד השידרה שלו התפורר ולאנשים היו הרבה כאבי בטן ממה שהם ראו. זה לא רק הקבוצה הבוגרת. היתה לנו את מחלקת הנוער הטובה בארץ. בית היוצר הכי גדול לשחקנים וגם זה נשחק בשנים האחרונות".
 
אתה חוזר לקדנציה שלישית, זה חיידק?
"הכדורסל הוא חלק גדול מהחיים שלי ושל המשפחה שלי. מעבר לזה, מה שמניע אותי זה שראשון היא עיר של ספורט וחשוב שיהיה לה מקום מכובד על המפה. יש לנו ראש עיר - רז קינסטליך - שעושה הכל כדי שגם הכדורגל וגם הכדורסל יחזרו לקדמת הבמה".
 
בשנות כהונתך הקודמות היה לך פתיל קצר עם מאמנים.
"אני חושב שהתבגרתי. שם לב שלפני שתי עונות, כשלא הייתי בתפקיד, החליפו בקבוצה שלושה מאמנים בעונה אחת".
 
פרי ודרוקר בעונת 2015/2016. משקעי העבר יישארו מאחור?, צילום: אלן שיבר
 
 
 
אפרופו פיטורי מאמנים. במהלך עונת 2015/16 בה הקבוצה זכתה באליפות, פרי פיטר את שרון דרוקר. היום דרוקר הוא המנהל המקצועי של המועדון. לשאלה אם יוכלו לעבוד ביחד לאור המשקעים שהיו ענה פרי: "טוב למכבי ראשון לציון שיש לה את שרון דרוקר. אני אפגש איתו וננסה להבין אם אנחנו יכולים ביחד למשוך את הקבוצה ליעדים שלה. דרוקר הוא איש כדורסל בכיר ובטח שהוא המאמן הכי טוב בליגה השניה".
 
הוא מנהל מקצועי, אתה מייעד אותו לתפקיד המאמן?
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
"בוא ניראה איך דברים מתפתחים. כמו שאמרתי, קודם אני צריך להיפגש איתו וזה הדבר הראשון שאעשה כשאכנס לתפקיד". 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר