טעות טקטית גדולה: למכבי תל אביב אסור היה לוותר על ג'ייק כהן

בקיץ של שינויים גדולים במועדון, דווקא העזיבה של הפורוורד הציתה מחאת אוהדים • התרומה מחוץ למגרש והחיבור עם הקבוצה והקהל הפכו אותו לסמל שנפרד בצורה לא ראויה, דווקא בזמן שהחשיבות שלו רק גדלה • האלופה צריכה להקשיב לקולות ולנסות להחזיר את הגלגל לאחור

פנרבחצ'ה נפרדה מים מדר

את מכבי תל אביב עזבו הקיץ הכוכבים הגדולים ביותר, אבל שום דבר לא עורר מחאתם של האוהדים כמו הוויתור על ג׳ייק כהן. כשלורנזו בראון, ווייד בולדווין ובונזי קולסון עזבו, הם הבינו את הסיבות הבלתי נמנעות ושזה לא התקבל בידיים של המועדון. העזיבה של כהן התקבלה בהפתעה כי אף אחד לא הבין את הסיבה לסיים את היחסים בין הצדדים בצורה הזו.

אתמול (רביעי) תמה האופציה בחוזהו של הפורוורד, אותה מכבי לא מימשה. כהן (ולא הקבוצה בעצמה) הודיע על סיום דרכו במועדון אחרי 8 עונות בשלוש קדנציות שונות. זה עורר גל תגובות נזעמות של אוהדים צהובים שפשוט לא הבינו מה ההיגיון לוותר דווקא עכשיו על סמל כמוהו.

ג'ייק כהן מניף את הצלחת לצד ג'ון דיברתולומיאו, צילום: אלן שיבר

כשהעונה הסתיימה והיה ברור שיהיה גל עזיבות גדול, היה נראה שהישארות כהן היא באנקר. החשיבות של גורם יציב ומייצב כמוהו היתה נראית גדולה מתמיד דווקא בגלל הזעזועים הגדולים שהקבוצה עוברת. מסתבר שלא כך היה.

לא ברור אם זה מקצועי או כלכלי ושהחוזה שלו היה גבוה בעיני מכבי, שהולכת לעונה לא פשוטה מבחינה פיננסית. זה לא משנה את השורה התחתונה: הוויתור עליו הוא טעות טקטית גדולה וצעד תמוה. אם יש ביכולתה של מכבי לסובב את הגלגל לאחור, היא צריכה לעשות זאת.

ג'ייק כהן, צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography

ג׳ייק כהן, כידוע לא היה הכוכב של מכבי והוא לא סיים משחקים עם 15 נקודות, אבל תמיד היה גורם חשוב וחיובי בסגל. כדורסל זה לא רק נקודות וריבאונד וסטטיסטיקה. יש מנהיגות חיובית, יש תרומה גדולה בחדר ההלבשה, יש את היכולת לחבר את הקבוצה ולהוות דוגמה. הקהל מאוד אהב אותו וראה בו שחקן שמחובר למועדון - מכביסט אמיתי - כמי שהעביר רוב הקריירה המקצוענית שלו בהיכל. 

ג׳ייק כהן לא היה רק דמות חיובית ואהודה, הוא גם תרם מקצועית לא מעט. הוא היה סוג של תעודת ביטוח עבור מכבי. שנתיים שמחפשים שם מספר 4 דומיננטי וכל הזמן חוזרים אליו בחמישייה הפותחת, כי הוא נתן למכבי יציבות בעמדה הזו וסיפק הרבה ניסיון וחוכמת משחק. משקלו ותרומתו עולים עוד יותר במשחקי הליגה, שם מכבי מוגבלת ל-5 זרים. הוא היה שחקן שמקבל כל החלטה של המאמן, אף פעם לא עיקם פרצוף גם אם נאלץ להיות 40 דקות על הספסל.

ג'ייק כהן, צילום: אלן שיבר
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כאמור, עם רצון טוב מכבי עוד יכולה להשאיר אותו. סיום האופציה לא אומר שאי אפשר לחתום חוזה חדש. גם בימים כלכליים מורכבים, העלות-תועלת שלו גדולה. מכבי גם צריכה להקשיב לרחשי הלב של האוהדים שלה. אם זה לא יקרה והוא יעזוב, שמו יצטרך להיות חקוק באותיות זהב במועדון. התרומה שלו היתה עצומה בלי להיות סופרסטאר גדול. אם הוא עוזב, גם מגיעה לו פרידה ראויה, שכן נכון עד לרגע זה מכבי לא אמרה דבר בנושא שלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר