מכבי תל אביב היא רק מקפצה? הסכומים שהרוויחו הכוכבים שעזבו את הצהובים

הצהובים משכו את כוכבי הפועל ירושלים והפועל תל אביב בזכות האפשרות לשחק ביורוליג, אך המפעל הבכיר ביבשת נותן במה להשתדרגות מקצועית ובעיקר כלכלית בהשוואה למה שביד אליהו מסוגלים להציע • אלה הסכומים שהרוויחו הכוכבים שעזבו את ההיכל לטובת כסף גדול יותר באירופה

צעדות אוהדי מכבי והפועל תל אביב לקראת גמר הפלייאוף

ההעדפה של ג'יילן הורד וליוואי רנדולף לעזוב את הפועל תל אביב ואת הפועל ירושלים ולעבור למכבי תל אביב, למרות שייתכן שהיו יכולים להרוויח יותר כסף אם היו נשארים בקבוצותיהם הקודמות, היא בעיקר בגלל היורוליג. בעוד שבשתי הקבוצות האדומות חולמים ושואפים להגיע למפעל הבכיר, הצהובים כבר שם.

אבל יש עוד סיבה שקשורה כמובן בההשתתפות ביורוליג, והיא הקפיצה המקצועית והכלכלית הגדולה שעושים בעשור האחרון שחקנים ממכבי תל אביב לטופ של אירופה ואף ל-NBA. הקפיצה הזו היא גם מה שמשכנע לא מעט שחקנים להעדיף את אלופת ישראל על פני הצעות אחרות באירופה.

הדוגמאות הטריות הן לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון וג'וש ניבו. הארבעה עזבו בסיום העונה את הקבוצה בצהוב וירוויחו הרבה יותר כסף בקבוצותיהם החדשות. "ישראל היום" מביא לכם את רשימת השחקנים המכובדת שיצאה בעשור האחרון מיד אליהו והמשיכה לחוזים גבוהים ברחבי העולם.

זכו ועזבו. טייריס רייס וריקי היקמן עם שון ג'יימס, צילום: אלן שיבר

טייריס רייס (שיחק במכבי תל אביב בעונת 2013/14)

הגיע מבאיירן מינכן, הרוויח כ-450 אלף דולרים לעונה והוביל את הצהובים לזכייה ביורוליג. הצהובים הציעו לשדרג את שכרו בכמה מאות אלפי דולרים, אבל הגארד עבר לחוזה עתק של 2.5 מיליון דולרים לעונה בחימקי מוסקבה.

ריקי היקמן (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2012-2014)

הגארד הזריז הגיע מפזארו האיטלקית והרוויח בעונה הראשונה סכום צנוע של כ-300 אלף דולרים, כאשר בעונה השנייה שכרו שודרג מעט. בקיץ 2014 חתם על חוזה לשנתיים בפנרבחצ'ה תמורת 1.5 מיליון דולרים לעונה.

סקוטי ווילבקין (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2018-2022)

עזב את מכבי תל אביב לטובת פנרבחצ'ה ושכרו עלה מ-1.8 מיליון דולרים לכ-3 מיליון דולרים לעונה.

אנטה ז'יז'יץ' (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2020-2022)

השחקן הקרואטי הגיע לתל אביב בקול תרועה רמה מה-NBA. הדעות לגביו חלוקות, אבל מה שבטוח זה שהוא שדרג את מעמדו הכלכלי. כשעבר לאנאדולו אפס בדיוק לפני שנתיים הוא קיבל חוזה של שני מיליון דולרים לעונה לעומת 1.1 במכבי תל אביב.

סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ'. שניהם השתדרגו כלכלית בטורקיה, צילום: אלן שיבר

טיילר דורסי (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2019-2021)

שכרו במכבי תל אביב עמד על 700 אלף דולרים. עזב לטובת העלאה בשכר באולימפיאקוס (כמיליון דולרים), ואחרי אפיזודה קצרה ב-NBA עבר לפנרבחצ'ה שם שדרג את שכרו ל-1.5 מיליון דולר לעונה. כעת הוא חוזר לאולימפיאקוס בשכר דומה.

אלייז'ה בראיינט (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2019-2021)

הגיע למכבי תל אביב מהפועל אילת והרוויח 400 אלף דולר בעונה הראשונה. נשאר בצהוב לעונה נוספת ושכרו עלה ל-600 אלף דולר. לקראת סוף העונה השנייה עזב למילווקי באקס עבור כסף גדול יותר ואף היה שותף במידה מועטה לזכייה באליפות. מאז שעזב את תל אביב הוא מרוויח בממוצע 1.5 מיליון דולרים לעונה - רוב הזמן באנאדולו אפס.

בולדווין. מכבי תל אביב היתה מתקשה לעמוד בסכום, צילום: אלן שיבר

ווייד בולדווין (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2022-2024)

הרוויח במכבי תל אביב 1.5 מיליון דולרים לעונה ועזב לחוזה גבוה במיליון דולרים יותר בפנרבחצ'ה. ייתכן שלולא המלחמה מכבי הייתה משדרגת לו עוד קצת את השכר ומשאירה אותו, אבל במצב הקיים, גם אם השחקן היה רוצה להישאר, קשה להאמין שהצהובים היו יכולים אפילו לעמוד בחוזהו הנוכחי.

בונזי קולסון (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2022-2024)

בעונתו הראשונה בצהוב הרוויח קולסון כ-500 אלף דולרים, בעונה האחרונה הוא שודרג ל-700-750 אלף דולרים וכעת הוא עוזב לפנרבחצ'ה שהכפילה את שכרו ל-1.5 מיליון דולר לעונה.

ג'וש ניבו (שיחק במכבי תל אביב בין השנים 2022-2024)

אחד השחקנים המשתפרים ביותר באירופה בשנתיים האחרונות. הגיע למכבי תל אביב עם סימן שאלה על יכולתו להיות שחקן פנים מהטובים באירופה וכיום נחשב לאחד השחקנים האיכותיים ביבשת בעמדה שלו. בעונה האחרונה הרוויח במכבי 800 אלף דולרים והקיץ הוא סגר את תנאיו במילאנו תמורת 1.5 מיליון דולר - כמעט כפול.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'וש ניבו. שדרוג עצום, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר