בלי מעקפים: 5 הזרים הטובים ביותר שעברו ישירות מקבוצת ליגת העל למכבי תל אביב

מעבר של זר עם ניסיון בארץ לצהובים, בלי תחנות נוספות בדרך, אינו שכיח • ג'יילן הורד, למשל, הוא הראשון אי פעם להגיע ישר מהפועל תל אביב • הנה המוצלחים ביותר לעשות זאת

צעדות אוהדי מכבי והפועל תל אביב לקראת גמר הפלייאוף
בשנות ה-80 הותקנה בכדורסל הישראלי תקנה מיוחדת. שנקראה "חוק ווינפרי", על שמו של שחקן הפועל גליל עליון, קרל ווינפרי, שמכבי תל אביב רצתה להעביר אליה. על פי תקנה זו נאסר מעבר ישיר של זרים מקבוצה לקבוצה בליגת העל, אלא אחרי תקופת צינון של שנתיים.
 
אחרי מספר שנים "חוק ווינפרי" בוטל, אבל עדיין מעבר ישיר של שחקן זר, מקבוצה בליגה ישירות למכבי תל אביב, לא קורה כל יום. בקיץ הנוכחי, לראשונה, זה קרה כבר פעמיים, עם המעברים של ליוואי רנדולף מהפועל ירושלים ושל ג׳יילן הורד מהפועל תל אביב.
 
מעברים ישירם כאלה קורים בקיץ הזה לא מעט, כשהסיבה העיקרית היא המצב הביטחוני, המלחמה, שמקשה מאוד על הקבוצות להנחית זרים מבחוץ, ולכן לפניכם דירוג האיכות של חמש ההעברות המוצלחות שעשתה מכבי מקבוצות הליגה הישראלית.
 
מדובר רק על שחקנים שהגיעו ישירות מקבוצה בליגה. לצורך העניין, ג'וש ניבו שהיה בהפועל אילת ורק אחרי שנתיים נחת במכבי, לא נכנס לרשימה. ועוד נתון מעניין: הורד הוא הזר הראשון אי פעם שעובר ישירות מהפועל למכבי תל אביב.
 
ג'יילן הורד מול מכבי תל אביב. חצה את הכביש ועשה היסטוריה, צילום: אלן שיבר
 
 
1. ג׳רמי פארגו
הגארד הגיע לצהובים ב-2010 אחרי עונת רוקי כמקצוען בהפועל גלבוע/גליל, איתה לקח אליפות עם עודד קטש כמאמן בזכות ניצחון על מכבי תל אביב בגמר. הוא הוביל את מכבי אותה אימן דיוויד בלאט לעונה מצויינת עם דאבל בארץ וגמר יורוליג. פארגו היה האחראי הבלעדי לכך שהאלופה עלתה באותה עונה לפיינל פור היורוליג עם סל ניצחון במשחק החוץ בוויטוריה בסדרת רבע הגמר. בתום אותה עונה הוא עזב ל-NBA וחזר בהמשך לעוד שתי קדנציות בצהוב.
 
2. טרנס מוריס
הוא הגיע למכבי ב-2007 מהפועל ירושלים, איתה זכה בגביע המדינה. במדים הצהובים הפך לאחד הפורוורדים הטובים באירופה. כבר בעונתו הראשונה העפיל עם מכבי לגמר היורוליג ונבחר לחמישיית העונה ביורוליג. העזיבה שלו בתום עונה אחת לצסק"א מוסקבה היתה אחד הפספוסים הגדולים של מכבי.
 
3. דורון פרקינס

הגארד הגיע למכבי ב-2009 ממכבי חיפה ושיחק בה שנתיים. בעונה השנייה הוא היה חלק מקו חוץ נהדר עם פארגו וצ׳אק אידסון, שהובילה את הצהובים לעונה מעולה. פרקינס, שהיה שומר מצוין, נתן את האיזון ההגנתי. הוא עבר פציעה קשה במהלך סדרת רבע גמר הפלייאוף נגד ויטוריה שגמרה לו את העונה. ריצ׳ארד הנדריקס אמר בראיון שעשיתי איתו באחרונה, שאם לא הפציעה הזו מכבי היתה זוכה ביורוליג. אחרי שפרש, פרקינס חזר למועדון כעוזר מאמן.

 
דורו פרקינס. רק פציעה קשה עצרה אותו, צילום: דוד כהן
 
4. אלייז׳ה בראיינט
שרון דרוקר הביא אותו להפועל אילת בחוזה המקצועני הראשון שלו. עונה מצויינת בדרום הקפיצה אותו ישירות למכבי ב-2019, אותה אימן אז יאניס ספרופולוס. הוא שיחק בצהוב שנתיים, כשבעונה הראשונה היה שותף לקבוצה מצליחה מאוד שהבטיחה מקום בפלייאוף היורוליג, אך העונה נקטעה בגלל הקורונה. הוא עזב לטובת חוזה ב-NBA במילווקי באקס, ומכבי קיבלה פיצוי של 600 אלף דולר.
 
5. בראיין רנדל
הוא נחת במכבי ב-2014, אחרי ששיחק בארבע קבוצות בארץ, וקנה לעצמו שם כשחקן הגנה מצוין ושחקן קבוצתי מאוד. רנדל ששיחק בגלבוע/גליל, הפועל ירושלים והפועל תל אביב, הגיע למכבי תל אביב אחרי שנתיים במכבי חיפה. השידוך הזה היה רחוק מלהיות מושלם, גם כי מכבי שלא אותן שנים לא היתה בשיאה וגם בגלל פציעות שרנדל עבר. הוא סיים את התקופה שלו במועדון עם גביע ותואר שחקן ההגנה של הליגה.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בראיין רנדל. שידוך שלא עבד, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר