הפועל תל אביב יודעת: הרכש הנוצץ שלה מסוגל לקחת אליפות מקבוצת יורוליג

רגע אחרי שזכה בתואר על חשבון ז'לגיריס קובנה, האדומים מקווים שמרכוס פוסטר ישחזר את ההישג מול מכבי תל אביב, אם וכאשר השתיים שוב תיפגשנה בגמר • התקופה הקצרה שלו ביורוליג פחות זכורה לטובה, אך שרון דרוקר שאימן אותו בהפועל חולון סמוך ובטוח: "הוא לא מפחד מאחריות, לא יברח מכדור אחרון" • אז מה בכל זאת חסר לו?

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת משחק האליפות

לא בכל יום ז׳לגיריס קובנה מפסידה את האליפות בליטא. העונה זה קרה בעיקר בגלל שחקן אחד - מרכוס פוסטר, הרכש החדש של הפועל תל אביב. פוסטר היה זה שניצח עבור ריטאס וילנה את סדרת גמר הפלייאוף מול ז׳לגיריס שהסתיימה בתוצאה 1:3. במשחק הרביעי שקבע את האלופה הוא היה בלתי עציר עם 33 נקודות ו-6 מ-7 לשלוש. פוסטר זכה גם בתואר ה-MVP של הסדרה.

מדובר בגארד בעל יכולות התקפיות אדירות. סקורר בנשמה. הוא מביא איתו עוד יתרון גדול בכך שהוא מכיר את הליגה ואת המאמן שיאמן אותו. הוא שיחק בעונת 2019/20 תחת סטפאנוס דדאס בהפועל חולון. המאמן היווני אימן אותו מאמצע אותה עונה, אבל מי שהביא אותו לחולון היה המאמן שפתח את העונה אצל הסגולים שרון דרוקר.

דרוקר מנתח: "מדובר בשחקן עם יכולות התקפיות גבוהות מאוד. סקורר מצוין. יש לו יכולות פיזיות גבוהות מאוד, עם פלג גוף עליון חזק מאוד. הוא שחקן מצוין במגרש הפתוח, יש לו הרבה אומץ. הוא לא יברח מהכדור האחרון, לא מפחד לקחת אחריות ויודע לנצח משחקים, הוא ווינר. הוא מגיע להפועל תל אביב עם ביטחון גדול אחרי מה שעשה בעונה האחרונה. יש לו גם אופי טוב. הוא בחור שקט ומאוד ממושמע".

מרכוס פוסטר במדי הפועל חולון. שוב בארץ, צילום: ברני ארדוב

למרות היכולות הגבוהות שלו והקבלות שהוא מביא, פוסטר היה לאורך הקריירה בקבוצות הדרג השני באירופה, מלבד פעם אחת שהיה ביורוליג בפנאתינייקוס וזה לא ממש עבד. דרוקר חושב שהוא בהחלט שווה יורוליג, בטח כשמדובר בקבוצות לא מהדרג העליון.

הוא מסביר למה לדעתו זה לא קרה מלבד העונה בפנאתינייקוס: "מרקוס פוסטר הוא רק סקנד גארד. חסר לו את היכולות לשחק גם כרכז ולהוביל את הכדור. חסרה לו יכולת ניהול המשחק. אם הוא ישפר גם הנקודה הזו הוא בנוי לרמות הגבוהות של אירופה. בהפועל תל אביב הוא מסודר בענין הזה כי יש ג׳ו רגלנד ונועם יעקב שיובילו את הכדור. הפועל תל אביב עשתה צעד מצוין וזה ברור לכולם שהקבוצה הזו הולכת אול אין״.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מרכוס פוסטר במדי פנאתינייקוס. ביורוליג הוא פחות הצליח, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר