עם עבר עשיר ביורוליג: עוד החתמה מרשימה להפועל תל אביב

האדומים הודיעו על צירופו של הפורוורד בן בנטיל (29, 2.06 מ') ששיחק בעבר בפנאתינייקוס, במילאנו ובכוכב האדום בלגרד • גם מרקוס פוסטר ומירון רוינה חתמו

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת משחק האליפות

ממשיכה במסע הרכש המרשים. הפועל תל אביב הודיעה הבוקר (שני) על החתמתו של הפורוורד בן בנטיל לשתי העונות הקרובות.

בנטיל (29, 2.06 מ') ששיחק בשנים האחרונות בפנאתינייקוס, במילאנו ובכוכב האדום בלגרד ועם כולן זכה באליפות, העמיד בעונה החולפת ממוצעים של 17 נקודות ו-5.5 ריבאונדים בקבוצת גונמה קריין ת'אנדרס מיפן. בארבע עונותיו ביורוליג הוא העמיד ממוצעים של 6 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-37% לשלוש ב-15 דקות.

בנטיל נולד בגאנה ועבר לארה"ב בגיל 15. אחרי ששיחק במכללת פרובידנס הוא נבחר במקום ה-51 בדראפט על ידי בוסטון סלטיקס, וב-2017 חתם לחוזה של 10 ימים בדאלאס מאבריקס ועשה היסטוריה כשהיה לגנאי הראשון ששיחק ב-NBA.

בן בנטיל בהיכל מנורה במדי פנאתינייקוס, צילום: אלן שיבר

המנהל המקצועי ג'ורג' חינאס: "בן הוא שחקן עם גישה מעולה למשחק שיכול לשחק גם בעמדה 4 וגם בעמדה 5. הוא יכול לקלוע , להגן, לשחק פוסט-אפ, והוא שחקן מצוין באופן כללי. לבן יש עבר בקבוצות חזקות ביורוליג ומתאים לרמות הגבוהות אליהן אנחנו מכוונים. הוא מבין בדיוק לאן הוא מגיע ואנו שמחים שהוא בחר בהפועל ולא בהצעות האחרות שקיבל".

בנוסף, האדומים הודיעו גם על החתמתו של מרקוס פוסטר (29, 1.91מ'). בעונת 2019-2020 הגארד האמריקני שיחק בהפועל חולון תחת מאמן הפועל תל אביב כיום סטפנוס דדאס, וסיפק ממוצע מרשים של 20.2 נקודות למשחק כולל התפוצצות של 37 נקודות מול הפועל ירושלים. אחרי העונה בחולון פוסטר עבר לפנאתינייקוס שם שיחק גם ביורוליג, ומשם לטורק טלקום וריטאס וילנה. 

בתוך כך, הפועל תל אביב נפרדה אתמול מעידן זלמנסון וכבר מצאה סנטר ישראלי חדש. כפי שפורסם כאן לראשונה, מי שיחליף אותו בתפקיד הוא מירון רוינה שחתם בקבוצה. השחקן בן ה-26 (2.03 מ') שיחק בעונה החולפת בהפועל גליל עליון והעמיד ממוצעים של 5.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים ב-19.7 דקות.

הסנטר הישראלי, שנולד בפינלנד וגדל במושב נווה אילן, זכה באליפות אירופה עם נבחרת העתודה ב-2018, כשהוא קולע 14 נקודות וקולט 14 ריבאונדים במשחק הגמר. בנוסף לגליל עליון, רוינה שיחק בליגת העל גם בהפועל גלבוע גליל ובהפועל אילת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מירון רוינה, צילום: דני מרון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר