"העונה הזו שונה מכל מה שעברתי בקריירה": סי ג'יי האריס בראיון פרידה מהפועל חולון

אחרי שלוש עונות, הגארד האמריקני מסכם תקופה אצל הסגולים: "יצרתי קשרים שהם מעבר לכדורסל, זה הבית השני שלי" • בראיון מיוחד ל"ישראל היום" הוא מדבר גם עלהעונה המורכבת מבחינה קבוצתית ("המון קשיים בגלל המלחמה, רכבת הרים שהכניסה אותנו לפרופורציות") ואישית: "שיחקתי פצוע כמעט כל העונה, אבל רציתי לשחק ולכן לא אמרתי כלום"

צעדות אוהדי מכבי והפועל תל אביב לקראת גמר הפלייאוף

בעידן בו שחקנים באים והולכים וקבוצות משנות תצורה על בסיס שנתי, מעטים השחקנים שהופכים מזוהים עם קבוצה מסוימת. סי.ג'יי האריס, שנפרד השבוע מהפועל חולון לאחר שלוש עונות בשתי קדנציות, היה כזה. ימים ספורים לאחר שעזב באופן רשמי את קבוצתו, התפנה האריס לראיון בלעדי עם "ישראל היום" ונפרד מהקבוצה שהיתה לו לבית בשלוש מארבע השנים האחרונות.

את תקופתו של הגארד האמריקני בהפועל חולון ניתן לחלק לשתי קדנציות – זו הראשונה בעונת 2020/21 אז נבחר לחמישיית העונה בליגת האלופות של פיב"א והיה לאחד הגארדים הטובים במפעל, ולקדנציה השנייה בשנתיים האחרונות שהחלה לאחר שנה במהלכה הספיק לשחק גם בצרפת.

סי ג'יי האריס היה ההחתמה הראשונה של הפועל חולון 2022. הגארד המוכשר הותיר בישראל זיכרונות נפלאים מהקדנציה הראשונה בסגול, ונבחר לחמישיית העונה בליגת האלופות של פיב"א. כשבאלופה טרייה דאז ראו כי יש אפשרות להחזירו לארץ לאחר עונה בבורג הצרפתית - עשו זאת במהרה. לצערו של האריס, פציעה קשה ברבע גמר גביע ווינר כתוצאה מהחלקה על אחת ממדבקות הפרקט גרמה לו לקרע באחת מרצועות הברך ולתקופת שיקום והיעדרות ארוכה. הפציעות וחוסר המזל המשיכו להשפיע על האריס וגם בעונה החולפת שיחק פצוע במשך חלקים נרחבים של העונה.

סי ג'יי האריס. סבל מחוסר מזל, צילום: אתר פיב"א

"העונה החולפת עבור הקבוצה היתה רכבת הרים. אם אני מסתכל לאחור, אני חושב שהייתה לנו עונה טובה בהתחשב במה שעברנו. אני חושב שאף אחד בקבוצה לא צריך להרגיש רע בסיום העונה הזאת. התמודדנו עם המון קשיים שנגרמו בשל המלחמה, עברנו שלב בליגת האלופות ולמרות שלא זכינו בתואר התמודדנו עם הכל", אמר האריס על העונה המאתגרת, "העונה הזו היתה שונה מכל מה שעברתי בקריירה ואני חושב שהיא הכניסה בכולנו פרופרציות, הבנו שכדורסל הוא לא הכל בחיים ועצם העובדה שאנחנו יכולים לעשות את מה שאנחנו אוהבים זו ברכה אמיתית".

בתחילת השבוע הודיעה הפועל חולון באופן רשמי על פרידה מהאריס שחוזהו הסתיים לאחר שתי עונות רצופות ושלוש בסך הכל. למרות שהבין לבדו לאן נושבת הרוח לקראת סוף העונה ולא הופתע מההחלטה שלא להמשיך עימו, היה זה יום מרגש עבור האריס וסיום פרק משמעותי מאוד בחייו.

"הפרידה מחולון בתחילת השבוע היתה אירוע מרגש עבורי, בשלוש השנים שלי בחולון הכרתי אנשים ויצרתי קשרים עם אנשים שהפכו להרבה יותר מרק כדורסל עבורי. חולון הפכה לבית השני שלי ולאחד המקומות שהכי אהבתי לשחק בהם בקריירה שלי, אני אתגעגע לחולון. קיבלתי הרבה הודעות ומסרים מאוהדים שריגשו אותי ועבורי זה היה מאוד מרגש לראות שהם כיבדו והעריכו את כל מה שנתתי מעצמי כשלבשתי את החולצה של הפועל חולון".

הקדנציה הראשונה היתה יותר מוצלחת. סי ג'יי האריס תחת סטפנוס דדאס, צילום: אלן שיבר

הקדנציה השנייה של האריס בחולון לא הלכה כפי שתכנן, הוא מודה בכנות. שילוב של חוסר מזל ושרשת פציעות השפיעה על יכולתו ותפוקתו.

אם מחלקים את התקופה שלך בהפועל חולון לקדנציה הראשונה והשנייה, רואים הבדל משמעותי במספרים ובתפוקה שלך. למה אתה מייחס את זה?

"לצערי התקופה האחרונה לא הלכה כפי שאני או הקבוצה קיווינו, אבל לצערי זה חלק מכדורסל. הפציעות מהן סבלתי מנעו ממני להציג את היכולות שלי. אני לא יודע אם אנשים יודעים אבל שיחקתי פצוע כמעט כל העונה, אבל רציתי לשחק ולכן לא אמרתי כלום. באופן כללי אם אני צריך לסכם, המסע שלי עם חולון היה מדהים. היו עליות וירידות אבל זה היה מסע שלא אשכח. אם יש רגע אחד שאני צריך לבחור ברגע הכי מיוחד שלי מתקופתי כאן, אבחר בניצחון הביתי על ברינדיסי בעונתי הראשונה כאן, סל ניצחון גדול של גיא פניני שהעלה אותנו שלב".

האם נראה את סי.ג'יי האריס משחק שוב בישראל?

"זאת אפשרות, אני מקווה שכן. אני לא יודע מה יוליד יום אבל הכל אפשרי בעסק הזה. אני אשמח מאוד לשחק בעתיד נגד חולון, זה יהיה מאוד מיוחד עבורי. אני מקווה שאוכל לשוב להיכל הטוטו למשחק נוסף".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
סי ג'יי האריס. נפרד מישראל, צילום: לירון מולדובן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר