צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת משחק האליפות

הקלף המנצח עדיין אצלה: מכבי תל אביב הנחיתה לאדומות מכה במקום הכי כואב

הפועל תל אביב והפועל ירושלים יכולות מבחינה כלכלית לשים סוף להגמוניה הצהובה, אך כשהן רואות את ג'יילן הורד וליוואי רנדולף עוברים ליריבה, הן מבינות שהמהפך לא יקרה עד שהן יגיעו ליורוליג • על המשמעות שמאחורי צמד ההחתמות של האלופה

[object Object]

המעברים של ליוואי רנדולף וג׳יילן הורד מהפועל ירושלים והפועל תל אביב למכבי תל אביב כואב לאוהדים. המעברים האלה קרו בגלל דבר אחד - ההשתתפות של מכבי ביורוליג, הדבר שיש למכבי ואין לשתיים האחרות. שני השחקנים כבר הצהירו בגלוי כי זו הסיבה למעבר.

מדברים על שינוי סדרי עולם בכדורסל הישראלי בעקבות הכסף הגדול של הפועל תל אביב והפועל ירושלים. נכון לכרגע יש שינוי משמעותי, אבל יש תנאי אחד בסיסי שיכול להפוך את התמונה וזה היורוליג. עד שבנושא הבלעדיות של מכבי ביורוליג לא יהיה שינוי, המהפך לא יושלם.

השינוי הגדול הוא כמובן סכומי הכסף. בעבר כסף גדול מאוד היה רק בידי מכבי. בקיץ 2024 סיפור הכסף כבר לא רלוונטי. האדומים מתל אביב והקבוצה מהבירה יכולות להתמודד ראש בראש ויותר מזה מול הצהובים.

ג'יילן הורד מול מכבי תל אביב. בקרוב ביחד, צילום: אלן שיבר

בעבר מכבי היתה יכולה להכפיל שכר לשחקן מהליגה ולהשאיר אותו ללא התלבטות, היום נושא השכר כבר לא רלוונטי. ג׳יילן הורד היה יכול לקבל יותר בהפועל אבל עובר למכבי בגלל דבר אחד - היורוליג. כמעט כל שחקן רואה ביורוליג קידום, כמו להגיע ל-NBA של אירופה. לכן המעבר של ג׳ונתן מוטלי, כוכב יורוליג שמגיע להפועל תל אביב וליורוקאפ, הוא נדיר. הוא היוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל.

הקלף הזה הוא קלף חזק מאוד שנמצא בידי מכבי, כי בכלל לא בטוח שזה ישתנה בעתיד הקרוב. על פי פרסומים באירופה מכבי ועוד 12 קבוצות יקבלו שריון במפעל הבכיר עד 2040. מנגד קבוצות ישראליות שירצו להגיע לשם יצטרכו או לזכות ביורוקאפ או לחכות להרחבת המפעל. זכייה ביורוקאפ מבטיחה מקום ביורוליג רק לעונה אחת. כשתהיה הרחבה במספר הקבוצות הפועל תל אביב וירושלים לא יהיו בראש התור.

לכן, זכייה באליפות על חשבון מכבי תהיה הישג גדול לאדומות מירושלים ותל אביב, אבל זה יהיה אירוע נקודתי שישמח את האוהדים. השתיים יוכלו להכריז על תום ההגמוניה הצהובה רק ביום שגם הן ישחקו במפעל הבכיר של הכדורסל האירופי. הקלף הזה שבידי מכבי הוא עדיין קלף מנצח.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ליוואי רנדולף. כיוון ליורוליג, צילום: פיב"א
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו