תחושה מוכרת: השחקנים הכי גדולים שמכבי תל אביב איבדה

בעקבות נהירת הכוכבים החוצה מישראל בצל המלחמה, אבי סגל נזכר בחמישה שחקנים בולטים שהצהובים איבדו מבלי שירצו בכך • גיבורי התארים האירופיים, האגדות שעברו ל-NBA והאקס שהודה שעזיבת מכבי תל אביב היתה ההחלטה הקשה בקריירה

פנרבחצ'ה נפרדה מים מדר

מכבי תל אביב מאבדת הקיץ נכסים בכמות שלא איבדה אף פעם. במשך השנים היא כבר איבדה שחקנים מובילים שעליהם בנתה, אבל לא קרה מצב שזה יהיה כמה במכה אחת. ההבדל הנוסף הוא סיבות העזיבות. בפעמים הקודמות זה היה על רקע הצעות כספיות גבוהות או קפיצת מדרגה ל-NBA, הפעם זה על רקע מצב המלחמה בישראל.

לפניכם חמש העזיבות הגדולות והמשמעותיות של מכבי בשנות ה-2000. כדי לתת פרספקטיבה, נוסיף שרק הקיץ הזה היו ארבע עזיבות משמעותיות - לורנזו בראון, וויד בולדווין, בונזי קולסון וג׳וש ניבו.

בראון, קולסון ובולדווין. תופעה שלא התחילה הקיץ, צילום: אלן שיבר

טייריס רייס

טייריס רייס היגיע למכבי בעונת 2013/14. באמצע העונה הוא כמעט הוחלף, אבל בחלק השני שלה הוא הטיס את מכבי לזכייה מאוד מפתיעה ביורוליג. במכבי בנו עליו עליו להמשך, אבל הוא הכין לה הפתעה. הקפיצה הגדולה שלו עשתה את שלה והוא קיבל הצעת ענק מחימקי מוסקבה בחוזה לשלוש שנים. רייס מימש את סעיף היציאה ועבר לרוסיה למרות שהקבוצה לא שיחקה ביורוליג. העונה הזו עשתה טוב גם לחשבון הבנק של ריקי היקמן שעזב לפנרבחצ׳ה.

טייריס רייס. בחר בכסף הגדול, צילום: אודי ציטיאט, מילאנו

קית׳ לנגפורד

אחד הסקוררים הטובים ביורוליג בעשור הקודם היגיע למכבי ב-2011 של דיוויד בלאט. הוא השתלב מצוין ועשה עונה נהדרת שבה הגיעה מכבי מרחק משחק מהפיינל פור (הפסידה במשחק החמישי לפנאתינייקוס באתונה). היה נראה שהדרך סלולה לעונה נוספת, אבל לנגפורד בחר בסופו של דבר בהצעה של ארמאני מילאנו. לנגפורד שפרש לאחרונה אמר בראיון שראה במכבי בית להרבה שנים ושההחלטה לעזוב היתה "הקשה בקריירה שלו".

טרנס מוריס

אחרי עונה מצויית בהפועל ירושלים, בה זכה בגביע, הוא עבר לצהוב. הפורוורד היעיל רשם עונה גדולה במכבי שהגיעה עד גמר היורוליג וגם נבחר לחמישית העונה במפעל. העונה שלו במכבי מיקדה אליו הרבה תשומת לב והוא קיבל הצעה מפתה מצסק"א מוסקבה, אלופת היורוליג של אטורה מסינה. הוא שיחק בשורותיה עונה אחת והמשיך לשלוש שנים בברצלונה.

קית' לנגפורד במדי מכבי תל אביב. ההחלטה הקשה בקריירה, צילום: אלן שיבר

שרונאס יאסיקביצ'יוס

אחת מאגדות מכבי תל אביב. שאראסג שיחק בצהוב שנתיים וזכה פעמיים ביורוליג בקבוצה הטובה ביותר של מכבי אי פעם. הליטאי שכבש כל פסגה אפשרית באירופה חיפש את האתגר הבא והוא הגיע בקיץ 2005, כשהרכז החליט לממש את החלום ולעבור לליגה הטובה בעולם. בעונה אחרי שעזב מכבי לא הצליחה לזכות ביורוליג. התקופה ב-NBA לא היתה הצלחה גדולה ואחרי שנתיים באינדיאנה וגולדן סטייט הוא חזר לאירופה וחתם בפנאתינייקוס.

אנתוני פארקר

עוד אגדה גדולה מהקבוצה הכי גדולה. הוא שיחק במכבי חמש עונות בשתי קדנציות, במהלכן זכה איתה בסופרוליג ופעמיים ביורוליג ופעם אחת הפסיד בגמר. העזיבה שלו לא הפתיעה. היה ברור שהוא בנוי לעשות את המעבר ל-NBA והוא חתם בטורונטו. בניגוד לשאראס הוא הצליח שם מאוד ושיחק שם עד סוף הקריירה. היום הוא הג׳נרל מנג׳ר של אורלנדו מג׳יק.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אנתוני פארקר. תקע יתד מעבר לים, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר