ברינטון למאר. צילום: דני מרון

ברינטון למאר נפרד: "לא הראיתי 50% מהיכולת שלי בהפועל ירושלים"

הגארד האמריקאי, שלא הצליח למצוא את מקומו ברוטציה של מחזיקת הגביע, מספר בראיון בלעדי ל"ישראל היום" על העונה הקשה שעבר ("התרחשו הרבה דברים לא בשליטתי"), עזיבת אלכסנדר דז'יקיץ' ("פגע בי מקצועית") המפגש האפשרי בעונה הבאה ביורוקאפ ("זה יהיה רגע מרגש") וההבטחה: "בשנה הקרובה אוכיח לכל אירופה איזה שחקן אני"

[object Object]

בשבוע שעבר עזב ברינטון למאר את הפועל ירושלים באופן רשמי וחתם בצדביטה לובליאנה הסלובנית. הגארד, שחתם בקיץ שעבר באדומים, עבר כמו כל קבוצתו עונה מטלטלת, מלאה עליות וירידות שהחלה עם פרוץ המלחמה, המשיכה לזכייה בגביע והסתיימה בהדחה בחצי גמר הפלייאוף. בראיון בלעדי ל"ישראל היום" נפרד הגארד האמריקאי מהפועל ירושלים, מסכם עונה מורכבת מקצועית אך מיוחדת באופן אישי עבורו ומתייחס לפגישה אפשרית עם האקסית כבר בעונה הבאה במסגרת היורוקאפ.

 "בסופו של דבר, ביחס לנסיבות והדברים שעברנו, אני חושב שהייתה לנו עונה מוצלחת. רצינו מאוד לסיים את העונה עם אליפות, אבל הפציעות השפיעו עלינו. השילוב של המלחמה והשינויים בעמדת המאמן השפיעו, אבל בסופו של דבר זכינו בגביע כך שהעונה הייתה טובה", נזכר למאר ומסכם את העונה של קבוצתו. 

באופן אישי עבר הגארד עונה לא פשוטה ומיעט לשחק. עזיבתו של אלכסנדר דז'יקיץ', שהיה המאמן שהחתים אותו, והעובדה כי בניגוד לציפיות המוקדמות קאדין קרינגטון לא קיבל את האזרחות הישראלית, הפכה את למאר לזר השישי של הקבוצה ובשל כך מיעט לקבל הזדמנויות. אף על פי כן, במועדון העידו לאורך כל הדרך על שחקן חיובי שמעולם לא התלונן או ביקש לעזוב.

בר טימור וברינטון למאר, צילום: לירון מולדובן

באופן אישי עברת עונה לא פשוטה, איך אתה מסכם אותה?

"המצב היה קשה עבורי באופן אישי. זה לא פשוט לשבת בצד ולא לשחק, זה מתסכל. היו הרבה משתנים שהובילו לזה, אבל נשארתי חיובי לאורך כל העונה כי זה אני כאדם. למרות הכל, השנה הזאת לא פגעה בביטחון שלי בעצמי, אני יודע כמה טוב אני, אני יודע מה אני שווה ואיזה שחקן אני. כששיחקתי הצלחתי לתרום ולא אתן לאף אדם או אף סיטואציה להשפיע עליי. 

"דברים היו יכולים להיראות אחרת לגמרי עבורי אם למשל קרינגטון היה ישראלי או שאלכסנדר דז'יקיץ' היה נשאר. העזיבה שלו פגעה בי מקצועית כי היינו מחוברים מאוד וידעתי מה הוא רוצה ממני. כשהוא עזב, הרבה השתנה עבורי. התרחשו הרבה דברים השנה שלא היו בשליטתי והשפיעו על המעמד שלי. אני יודע מה אני שווה וגם חברי לקבוצה ידעו את זה".

דז'יקיץ'. עזיבתו פגעה, צילום: לירון מולדובן

אתה חושב שקיבלת הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמך העונה?

"בכנות, הרגשתי שלא שקיבלתי הזדמנות מספיק טובה להוכיח מה אני שווה. אני לא חושב שהראתי אפילו 50% מהיכולת האמיתית שלי העונה, אבל זה בסדר ולמדתי הרבה ממנה. אני מאוד אוהב את הפועל ירושלים ואין לי מילה אחת רעה להגיד, אבל אני כן מרגיש שהם פספסו אותי קצת. הייתי יכול לעזור לקבוצה במקרים מסוימים, אבל הסיטואציה השפיעה על המעמד שלי. בעונה הבאה אוכיח לכל אירופה איזה שחקן אני ומה אני מסוגל לעשות, השנה הקרובה תהיה שנה גדולה עבורי".

למרות המלחמה והמעמד המקצועי, למאר נשאר בקבוצה ונאבק על מקומו, גם לאחר הולדת בתו ממנה היה רחוק לאורך העונה. אל סדרת חצי גמר הפלייאוף הגיעה ירושלים ללא ליוואי רנדולף הפצוע, אך למאר, שהיה חולה, לא נרשם לסדרה. "אזכור את השנה הזאת לטובה, היא הפכה אותי לאדם ושחקן טוב יותר".

ג'ו רגלנד וברינטון למאר, צילום: אתר פיב"א

בתרחיש סביר מאוד בעונה הבאה תפגוש את הפועל ירושלים כיריב ביורוקאפ.

"דיברתי על זה לפני כמה ימים עם קאדין קרינגטון. אנחנו חברים טובים ואמרתי לו שיתכונן כי אני מגיע להראות לו מה אני שווה. אני מאוד אוהב את המועדון והאוהדים כך שעבורי זה יהיה רגע מרגש מאוד".

לסיום, יש לך מסר לשלוח לאוהדי הפועל ירושלים?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"אני רוצה שידעו שאני אוהב אותם ומודה להם על העזרה והתמיכה לאורך העונה. הלוואי שהייתי יכול לעזור לקבוצה קצת יותר על המגרש, אבל זה מעולם לא גרם לי להתאמץ פחות או לשחק ללא חשק. אין לדעת מה יוליד יום ואולי נפגש שוב בעתיד, אזכור לטובה את השנה שלי כאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו