יו"ר איגוד הכדורסל: "כל הנורות האדומות נדלקו, הגענו לנקודת האל־חזור"

גם עמוס פרישמן, שנכנס לתפקיד האיש הבכיר בכדורסל הישראלי בחודש שעבר, הזדעזע כמו כולם מהתמונות הקשות בדרבי • בראיון מיוחד הוא מדגיש: "צריך לשים למצב הזה סוף, אחרת זה יהרוס את הענף" • וכבר יש לו רעיון אחד בתור פתרון

מהומות בין המשטרה לאוהדי הפועל תל אביב

עונת הכדורסל הישראלי הסתיימה שלשום (שני) עם זכייתה של מכבי תל אביב באליפות המדינה על חשבונה של הפועל תל אביב, אבל גם במקרה הזה - כמו בתום סדרת הגמר בין השתיים בעונה שעברה – לא ההישג של הצהובים ולא הכדורסל היו במוקד.

במקום אווירה חגיגית של משחק אליפות, שוב האלימות והבוטות בלטו באירוע. המראות מחוץ ובתוך היכל מנורה מבטחים היו קשים, מכוערים ואפילו מסוכנים ולא הוסיפו כבוד לכדורסל הישראלי.

אחד מאותם אנשים שהיה שלשום על הפרקט, ונשבע כעת לפעול ככל שביכולתו כדי שמראות כאלה לא ישובו, הוא יו"ר איגוד הכדורסל הנכנס עמוס פרישמן. כעת בכובעו החדש, תפוח האדמה הלוהט שנקרא האלימות במגרשי הכדורסל מתגלגל אל עבר שולחנו של פרישמן, והוא מצידו לא מתכוון לוותר.

יו"ר איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, לצידו של יו"ר מנהלת הליגה, ארי שטינברג, צילום: אלן שיבר

בראיון מיוחד ל"ישראל היום" חושף פרישמן את תוכניתו להתמודדות עם המצב ומבטיח לאגד את כל הגורמים כדי שעונת המשחקים הבאה תיפתח כסדרה.

"התחושות שלי הן לא טובות השבוע וזה מתחבר לי לכל המצב במדינה", פותח פרישמן את דבריו ומוסיף: "חווינו ערב מאוד עצוב במשחק האליפות, ערב שעשה נזק לכדורסל הישראלי. חייבים לעצור את ההתדרדרות הזו כעת כי אחרת אנחנו פשוט נכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים.

"אני מאמין שניתן לשנות את המצב. זו תהיה משימה קשה ומאתגרת אבל אין לנו ברירה, כל הנורות האדומות נדלקו השבוע. יש כל כך הרבה מקרים מסוכנים שחס וחלילה אם לא נעצור אותם הם ייגמרו באסון. אסור לנו להגיע למצב הזה ובשביל זה צריך לעשות הכל. העונה הסתיימה, עלינו לקחת את הזמן הזה ולשבת כולם ביחד – המנהלת, איגוד הכדורסל, יושבי הראש של הקבוצות והמשטרה ולראות ביחד כיצד אפשר לגבש אמנה שכולם יסכימו עליה ומהרגע הזה והלאה מתנהלים רק על פניה. אין לנו ברירה אחרת".

האבוקות ביציעי הפועל תל אביב, צילום: אלן שיבר

מה אפשר לעשות בפועל כדי לפתור את הבעיה או לפחות חלק ממנה?

"לפני הכל צריך להוריד את הלהבות ושיח השנאה. להתחיל לחפש אשמים לא יוביל אותנו לשום מקום, אין אחד שהוא בסדר, עכשיו מנקודה זו צריך לקבל החלטות. אנחנו צריכים לשבת, לדבר, להבין את הבעיות והצרכים של הקבוצות לצד הצרכים של המשטרה ולקבל החלטות קשות. יכול להיות שנצטרך להגיע להחלטה כשברגע שנזרקת אבוקה אחת המשחק מופסק והקבוצה שאוהדיה עשו זאת תקבל הפסד טכני ללא שיקול דעות. כשיבינו שאנחנו רציניים ושככה אנחנו הולכים לפעול מעכשיו אולי הדברים יראו אחרת.

"הגענו לנקודת האל חזור, חייבים למצוא פתרונות. אני מאמין שכל הקבוצות רוצות לפתור את המצב, אם העסק ימשיך ככה אף נותן חסות לא ירצה לתמוך בקבוצות, הורים וילדים לא יבואו למשחקים. זה יהרוס את הענף אם לא נמצא פתרון, צריך לשים לזה סוף".

שחקני הפועל ומכבי תל אביב. צריך למצוא פתרון, צילום: אלן שיבר

אתה מתכוון להציב תאריך יעד למציאת פתרון?

"אני לא מתכוון להציב תאריך יעד או לצאת באמירות ריקות מתוכן, חייבים לשבת כולם ולקבל החלטה. העונה לא יכולה להיפתח אם לא נגיע להחלטה, אי אפשר למרוח את הזמן יותר, אנחנו בנקודה הכי מסוכנת שאפשר להגיע אליה. מפה אפשר רק להיפצע, מפה אפשר רק להגיע לאסון. זה פוגע קשות במוניטין של הליגה. עבורי זה הנושא הכי חשוב היום".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

פרישמן, ששיחק בעברו באינספור משחקי דרבי, סבור כי אין להעניש את כל הקהל ללא סיבה. "הדרבי צריך להיות משוחק עם קהל חוץ, אין סיבה לבטל את זה. אי אפשר לשחק בלי קהל, זה לא ספורטיבי וזו בריחה לפתרונות קלים. הפתרון צריך להגיע דרך הסכמות ואם לא נגיע להסכמות צריך לקבוע כללים. בסוף נצטרך לקבל החלטות גם אם לא כולם ישתפו פעולה כי כולם מסכימים שככה אי אפשר להמשיך יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר