טפטופים של נשק בלתי חוקי

חלק נכבד מהנשק הבלתי חוקי מגיע דווקא מצה"ל • כל צעיר מתוסכל בעל עבר מפוקפק המיואש ממציאות חייו יכול להחליט להשיג נשק בתוך דקות ולצאת למסע של הרג ורצח

נשק בלתי חוקי שנתפס במגזר הערבי, צילום: מיכאל גלעדי/ג'יני

כבר שלוש שנים שאני מזהיר, במדור זה ובכל מקום אפשרי, מסכנות הנשק בחברה הערבית. יותר מהסכנה הגלומה באפשרות זליגת הנשק הלא חוקי לשימוש לפיגועים על רקע לאומני, מדאיגה בעיניי העובדה כי בחברה הערבית הפך הנשק לחלק אינטגרלי מהנוף המקומי.  

נכון שהיו הצלחות של השב"כ במניעת הוצאת פיגועים, ובחשיפת התארגנויות של צעירים ערבים אזרחי המדינה שתכננו להוציא לפועל פיגועים, אך בכל זאת יצאו לפועל פיגועים בודדים. 

המשך ההתעלמות עלול לתדלק מאבק מזוין נגד המדינה, ובמיוחד האזרחים היהודים. והרי ידוע כי בכל מקום במדינה היהודים והערבים נמצאים באותו מרחב

הראשון היה בכרמיאל, לאחר מכן בבאר שבע, ואחר כך בחדרה. המשותף לכל הפיגועים הוא שמי שעמד מאחוריהם הם אזרחים ערבים ישראלים.

יש לקרוא את המציאות נכונה ולא להתפלא שדווקא בתקופה זו יוצאים פיגועים כאלה לפועל על ידי ערבים ישראלים.

בכל שנה אנו מגיעים לכ־250 נרצחים ערבים. ההערכות מדברות על כחצי מיליון כלי נשק לא חוקיים וללא רישיון. אין פלא שהנשק שפעל בתוך החברה הערבית מתחיל לזלוג, ומכוון נגד אזרחים יהודים.

אבהיר את עמדתי: אזרחי המדינה הערבים - אסור שייקחו שום חלק במאבק מזוין נגד המדינה, ללא כל קשר ליחס המדינה אליהם. אין כל מקום שאזרחי המדינה יהיו חלק ממאבק מזוין נגד אזרחי המדינה, סמליה או מוסדותיה.

חלק נכבד מזליגת הנשק הבלתי חוקי מגיע דווקא מצה"ל. כל צעיר מתוסכל, בעל עבר מפוקפק, המיואש ממציאות חייו, יכול להחליט להשיג נשק בתוך דקות ולצאת למסע של הרג ורצח.

לנוכח המצב הקיים בשנים האחרונות כבר אין אפשרות לחשוב שלמדינה, למשטרה ולשב"כ אין יד בהתעצמות ארגוני הפשיעה, ולהימצאות הנשק הבלתי חוקי בכמויות אדירות ביישובים הערביים, וגם בערים המעורבות, אחרת אין כל הסבר לחוסר פעילות הממשלה למיגור התופעה.

המדינה וארגוניה יודעים כל מה שמתרחש בטהרן, בביירות ובכל בירה במזרח התיכון; יודעים על כל תזוזה של כל מנהיג בסביבה, יכולים להגיע לכל מי שמעז לאיים. אז איך לא התקבלה החלטה להגיע אל ארגוני פשיעה שעובדים בתוך תחומיה ומתחת לאפה?

מיגור הפשיעה בחברה הערבית אינו שירות לאזרחי המדינה הערבים, הוא בראש ובראשונה הגנה על ביטחון המדינה והאזרחים, יהודים וערבים כאחד. המשך ההתעלמות הוא השלמה עם התעצמות אותם ארגונים, שכבר נחשף כי תמורת שירותים שהם מגישים או עושים לשב"כ הם מקבלים סוג של חסות והקלות מהמשטרה, כפי שטענו בכירים במשטרה תקופה ארוכה.

המשך ההתעלמות עלול לתדלק מאבק מזוין נגד המדינה, ובמיוחד האזרחים היהודים. והרי ידוע כי בכל מקום במדינה היהודים והערבים נמצאים באותו מרחב, באותם כבישים, באותם קניונים ובאותם מקומות עבודה.

הגיע הזמן שהממשלה, שאמונה על הביטחון שלנו תחשב מסלול מחדש, תתחיל להגן על כל האזרחים ותפתור מן השורש את האופן שבו נשקים צה"ליים מגיעים אל אזרחים ערבים, במקביל לאיסוף הנשק הבלתי חוקי שלא נותן מנוחה לאיש, במיוחד בערים המעורבות, במיוחד באזור המרכז.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר