מיידי אבנים פלשתינים ביו"ש | צילום: אי.אף.פי

אבנים מתגלגלות

בשבוע השלישי, חבורת צעירים תפגוש בית חולים אחרי צרור מנהג הסעות • התקשורת תזדעזע • אבל בשבוע הרביעי, לא תאמינו - כבר לא יזרקו אבנים בכבישים

בשבוע שעבר, בזכות ציוץ ויראלי של כתבת התאגיד כרמל דנגור, נחשפנו במפתיע לפרטים מאחורי עוד דיווח יבש בנוסח "נהגת נפצעה קל בשומרון לאחר שהושלכו עליה אבנים". התמונה הזוועתית של אם צעירה עם פרצוף שבור ושטף דם בעין אפילו כמעט נכנסה לחדשות - אבל רק כמעט. לא מדווחים על שטויות שכל הנהגים מכירים, כמו גשם חזק, ראות לקויה וסלעים מתעופפים, ובטח כש"לא קרה כלום בסוף", כי יש רק "פצועה אחת קל".

"אי אפשר לירות בכל פישר שזורק אבנים", הסבירו לנו אנשי ה"למה הם גרים שם" בגזענותם הקבועה, "זה לא יעזור בכלום". אני חולק על הקביעה המוזרה הזאת, ולכן, לטובת הציבור, כתבתי תחזית כרונולוגית ליום שבו הקואליציה תהיה מספיק איתנה כדי להעביר חוק שאומר את המובן מאליו: זריקת אבנים היא ניסיון רצח לכל דבר ועניין, וכל אמצעי ההגנה העצמית החוקיים כשרים כדי לחסל את האיום, כולל ירי.

ההתחלה תהיה קשוחה. בשבוע הראשון, נער או שניים יקבלו כדור מאזרח שנסע לטיפת חלב וחטף אבן בעיקול, "שפצעה את התינוק קל". רגע לאחר מכן תתחיל מהומת אלוהים, שתכלול זעזוע היסטרי שיפתח מהדורות. אולפן פתוח ישדר מהכפר הערבי, שם מקומי ותיק יסביר שהנערים היו תלמידי בית ספר עם חלומות, שאיבדו את הכל רק בגלל מעשה שטות שפגש מתנחל צמא דם.

אגב, תמונתו של המתנחל תתנוסס בכל שלט והפגנה בקפלן בצבעי אדום עזים, בתוספת גיבוי מהאולפנים ("חשיפה: החשוד כתב בעבר בעמוד הפייסבוק שלו שצריך למחוק את עזה!"). אהבלים בטוויטר ובטורי דעות יתחרו ביניהם בסופרלטיבים נרגשים על כמה שהפכנו אומה צמאת דם, ואוטוטו אנחנו כבר יותר גרועים מהנאצים, והפעם על אמת סוף כולל הקובץ. כותבים ממלכתיים מימין, כרגיל, ייסחפו אחרי הרעש ויצטרפו גם הם, "כי זה נושא שלא קשור לימין ושמאל", וכתבים בינוניים יזכירו שהממשלה חימשה אזרחים כדי שיקימו מיליציות. כאמור - כל זה יקרה בשבוע הראשון.

נתניהו, כהרגלו, יילחץ גם הוא, וינחה "להקים ועדה מקצועית שתדון בזה, ועד אז החוק מוקפא", אך הפעם מדובר בקואליציה שתתנגד, והחוק יישאר. עד סוף השבוע נער נוסף יפגוש לראשונה כדור 9 מ"מ באיזה ציר, מה שיתדלק את המהדורות עוד קצת.

בשבוע הראשון, נער או שניים יקבלו כדור מאזרח שנסע לטיפת חלב וחטף אבן בעיקול, "שפצעה את התינוק קל". רגע לאחר מכן תתחיל מהומת אלוהים, שתכלול זעזוע היסטרי שיפתח מהדורות

בשבוע השני, צעיר מחווארה שרק "שיחק" קצת באבנים גדולות בצד הדרך יאבד עין. האולפנים שוב יזדעזעו. פעילי שמאל רדיקלי יקימו התארגנות של מתנדבים שייצאו לסייר בבקרים, כדי לשמור על ילדים בדרכם לבית הספר שצריכים לחשוש ממתנחלים שיצאו לצוד. יאיא פינק יודיע שזאת לא היהדות שלו, ויגייס ברשתות 2 מיליון שקלים לטובת מימון של ניתוח נדיר בבלגיה שאולי יציל את עינו של הצעיר - שבסוף בכלל יישאר בארץ, אבל מי סופר (את הכסף).

בשבוע השלישי חבורת צעירים תפגוש בית חולים אחרי צרור מנהג הסעות. התקשורת תזדעזע, אבל יצוצו עוד כמה דברים והסיפור יגווע אחרי יומיים. ובשבוע הרביעי, לא תאמינו - כבר לא יזרקו אבנים בכבישים. נכון, עדיין יהיו צקצוקים וכתבות יומן על אמא מסכנה מטובאס שבנה יצא לשחק עם חברים ולא חזר, אבל בינינו - זה הרי המצב גם היום. לא שווה לנסות?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו