אל תזלזלו במי שקל לזלזל בו

איך רה"מ נתניהו לא תופס את בן גביר בציצית שערותיו, מטלטל אותו ואומר לו שיחדל מייד, ושיפסיק להפוך את המשטרה למיליציה פרטית ודורסנית?

איתמר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

ים כחול, מים צלולים, כפרי דייגים לאורך החוף, טברנות קטנות עם סלט יווני מושלם ודגים טריים שמתפצחים בפה. כל זה במרחק של 40 דקות טיסה מישראל. רק 40 דקות - ואתם מגיעים ליקום מקביל, שבו חוץ מהשאלה "איפה אוכלים ארוחת ערב" אין עננה בשמיים.

חזרתי מחופשה קצרה בקפריסין, שמושבה ישראלית הולכת ומתהווה בה. קפריסין היום מזכירה את ישראל של שנות ה־60. אולי אנשים מתגעגעים למה שהיה פה, בישראל, פעם מזמן.

לא באתי לדבר בשבחי קפריסין, לשם כך יש מומחים טובים ממני. אני כן מבקשת לדבר על כך שגם פה אפשר אחרת. שמגיע לנו לחיות עם פחות מתח. כי בקפריסין, כשנשמע בום חזק - אף אחד לא מתרגש. יודעים מייד שמדובר בבום על־קולי ממטוס שעבר את מהירות הקול. שאין צורך לפנות לרשתות החברתיות לבדוק היכן היה פיגוע, ואם יש נפגעים.

שלושה לילות וארבעה ימים הייתי בחופשה, והידיעה על התרסקות המסוק הגיעה גם לשם. הייתי בחופשה שבמהלכה קשה היה להתנתק, כי אי אפשר באמת להתנתק. הנחיתה כאן היתה קשה, היישר אל פרשת ה"פושעות" שהעזו להיכנס לבית תפילה שאמור להיות פתוח לכל, והניחו עלונים עם צילומי החטופים שעדיין נמצאים בעזה.

אגב, לכל מי שאומרים שהיה חשש שהן יגנבו ספרי תורה יקרי ערך - אתם יכולים להירגע. חברות הביטוח מחייבות את בתי הכנסת להפוך את ארונות ספרי התורה למוגנים כמו כספת. בלי זה, אין ביטוח. אני יודעת זאת מבית הכנסת שבו אני פעילה.

כמו כן, התלונה במשטרה באה לאחר שצפו בסרטוני האבטחה וראו שהן לא פרצו את ארון הקודש, ואפילו לא התקרבו לפרוכת שמכסה אותו. הניחו את העלונים ויצאו כלעומת שבאו מדלת שהיתה לא נעולה. אבל למה שהמשטרה תיתן לעובדות לבלבל אותה? איתרו אותן, אף על פי שהן לא לבשו מסכות כדי להסתיר את זהותן, ואזקו אותן בידיים וברגליים.

כך גם בעניין חופן החול שנזרק לעבר שר המשטרה איתמר בן גביר, בחוף תל אביב. אף על פי שאין תיעוד מי זרק, זה הפך ל"תקרית הקובבה" שיכלה לפגוע בראשו של בן גביר ולפצוע אותו אנושות. וזה הספיק כדי שיעצרו צעירה נורמטיבית וישליכו אותה לכלא נווה תרצה למשך סופ"ש שלם. וכך גם בהוד השרון, שבה מטיחים לקרקע גבר בן 80 ופוגעים בו כי הפגין מול ביתו של שר החינוך יואב קיש.

התלונה במשטרה באה לאחר שצפו בסרטוני האבטחה וראו שהן לא פרצו את ארון הקודש, ואפילו לא התקרבו לפרוכת שמכסה אותו. אבל למה שהמשטרה תיתן לעובדות לבלבל אותה? איתרו אותן, אף על פי שהן לא לבשו מסכות כדי להסתיר את זהותן, ואזקו אותן בידיים וברגליים

תגידו, השתגענו לגמרי? איך רה"מ נתניהו לא תופס את בן גביר בציצית שערותיו, מטלטל אותו ואומר לו שיחדל מייד, ושיפסיק להפוך את המשטרה למיליציה פרטית ודורסנית? כפי שכבר כתבתי בעבר, אין לנתניהו ממה לחשוש, כי בן גביר לא יפרוש. אין לו ממשלה אחרת, וגם הוא יודע שאף אחד שעיניו בראשו ושכל בקודקודו לא ייתן לו שוב תפקיד כה בכיר.

לכן הגיע הזמן לעצור את סוסיו הדוהרים. הבנו מזמן כמה נזק יכול אדם אחד לעשות. ומי שחשבו שבן גביר יתמתן, ילמד, ייזהר - התבדו. ועבור כל מי שזלזלו בו וכינו אותו "נער גבעות", "עבריין מורשע" - אצטט את בנימין (פואד) בן־אליעזר, שנהג לומר: אל תזלזלו במי שקל לזלזל בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר