תקיפה בצפון - עכשיו!

האמריקנים מציעים לאיראן ולחיזבאללה דרך מילוט מעימות צבאי מקיף עם ישראל, אך הדרך נחסמת כשישראל ממשיכה לדרוך על צווארו של חמאס בהיעדר הפסקת אש

לקראת תקיפה מאיראן: נסראללה, נתניהו וחמינאי, צילום: אי.אף.פי, רויטרס ואורן בן חקון

"עסקת החטופים" לא היתה אלא ניסיון להכניע את ישראל - לכפות עליה להשלים עם ההשתמרות, ולימים ההתעצמות מחדש, של המפלצת החמאסית בעזה, שתהיה מקושרת דרך המדבר עם מוקדי רשע בעולם המוסלמי והערבי, ובייחוד עם איראן, ושתחזיק בידיה את רוב החטופים (ה"לא הומניטריים") ותשתמש בהם לשבירת רוחה של ישראל.

ה"מתווכות" מצרים וקטאר רוצות בהכנעת ישראל. ואילו אמריקה שבהנהגת המפלגה הדמוקרטית רוצה להחליש את ישראל, כדי למנוע מלחמה בינה לבין איראן ושלוחותיה הנוספות. זהו פשר חבירתן למהלך הקרוי "עסקת חטופים" במניפולציה רגשית. הוא אינו אלא מהלך אכזרי שיותיר את רוב החטופים בידי ארגון נאצי ויוריד את ישראל על ברכיה ב"הפסקת אש". בנגב ובגליל יתפשט החורבן כשיתברר לתושבים שישראל הוכנעה.

חיזבאללה לכוד במלחמת התשה שהוא לא יכול להכריע בה, והוא חושש מהרחבתה. ישראל, לעומת זאת, יכולה להכריע בה - אם תצא למתקפה כוללת בצפון. האינטרס הישראלי הפוך מהאינטרס האמריקני

יש לקוות שנכזבה תוחלת ה"מתווכות", ובראשן ארה"ב. הטיפשות האסטרטגית העמוקה של הנהגת המפלגה הדמוקרטית השלטת בארה"ב, וההפגנות האנטישמיות של האגף הרדיקלי במפלגה, הגבירו כנראה את התשוקות ההרסניות בליבו הערל של סינוואר. ארה"ב היא שהכשילה את עצמה, יותר מכפי שרה"מ נתניהו סיכל את תוכניתה, וגרמה לסינוואר להתבצר בעמדות שהממשל האמריקני לא יכול לכפות על נתניהו.

השתבשות תוכנית ההחלשה האמריקנית מקרינה ישירות על המערכה הצפונית נגד איראן וגיס חיזבאללה שלה. האמריקנים חתרו להחזרת השד החמאסי ברצועה לבקבוק, כדי שחיזבאללה יוכל להפסיק חד־צדדית את מלחמת ההתשה שהוא נאלץ לצאת אליה בזמן שחמאס נלחם על חייו.

האמריקנים מציעים לאיראן ולחיזבאללה דרך מילוט מעימות צבאי מקיף עם ישראל - שהם בבירור לא רוצים בו עכשיו, כמו שאנחנו למדים מהימנעותם מתגובה אפקטיבית לחיסולים של מפקד חיזבאללה שוכר בביירות ושל מנהיג חמאס הנייה בטהרן. אך דרך המילוט הזאת נחסמת בפני ארה"ב וחיזבאללה־איראן כשישראל ממשיכה לדרוך על צווארו של חמאס ברצועה בהיעדר הפסקת אש. וישראל מוכרחה להמשיך לדרוך, ואף להחריף: למשל, לפנות את צפון הרצועה משארית התושבים שבו, ולהרחיב את פעולות ההרס והחישוף ואת איסור השהייה סביב ציר נצרים ובמרחב שמצפון־מזרח לציר פילדלפי. ההתעללות בחטופים, היעדר "עסקה" וההכרח לעקור את מפלצת הרוע מהרצועה - אלה מניעים חיוניים ומקורות לגיטימציה לישראל להמשיך את הלחץ ברצועה, ואף להגביר אותו, בלי להגדיל את סדר הכוחות שם.

מצב עניינים זה מותיר את חיזבאללה לכוד במלחמת התשה שהוא לא יכול להכריע בה, והוא חושש מהרחבתה. ישראל, לעומת זאת, יכולה להכריע בה - אם תצא למתקפה כוללת בצפון. האינטרס הישראלי הפוך מהאינטרס האמריקני, כתפיסתו בהנהגת המפלגה הדמוקרטית בארה"ב. לשם הישרדותה כמדינה ריבונית של עם חופשי בארצו ישראל חייבת לשבור את צבאות הטרור של איראן סביבנו - לעקור את חמאס מהרצועה, לעקור את חיזבאללה מדרום לבנון עד האוואלי ולנטרל את גיס הטילים שלו באמצעות כיבוש זמני והשמדת יכולת.

זו תהיה מלחמה קשה, אבל חיונית להישרדות ישראל. בייחוד לנוכח החלופה - שאיראן תרכוש לעצמה יכולת התקפה גרעינית, ובחסותה תמשיך או תחדש מתקפות התשה רצחניות נגד ישראל מצפון, מדרום־מערב וממזרח, בואכה מרכזי האוכלוסייה של ישראל. זוהי חזות שעלולה למוטט אותנו, להבריח תושבים ואף לחולל הגירת ישראלים, כמו שקרה במלחמות בסוריה ובלבנון, למשל.

אסור להירדם, כמו שנרדמנו (הממסד הביטחוני ועימו כמעט כולנו) מול חמאס ושאר הטרוריסטים בשטחים. מתקפה כוללת בצפון עכשיו, רגע לפני התגרענות איראן, תהיה מלחמת מנע קיומית. היא גם תפתח בפנינו אפשרויות לסכל את פרויקט הגרעין האיראני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר