יש או אין מסמכים קטאריים?

יגאל כרמון ממכון ממר"י פרסם מסמכים קטאריים שלפיהם מדינה מסוכנת זו העבירה 50 מיליון דולרים לבנימין נתניהו • אם ביבי נקי מכל דולר, היה עליו לתבוע ראשון חקירה זריזה

רה"מ בנימין נתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

לפני כ־25 שנים יצא "מעריב" בכותרת שהיתה בבחינת רעש אדמה: חבר בבית המשפט העליון עמד בקשר אסור עם משפחת פשע ונסחט על ידיה. הארץ רעדה. בו ביום ביקש נשיא בית המשפט .העליון, הפרופסור אהרן ברק, לפתוח בחקירה יסודית ומתמידה

חוקרי המשטרה וגורמים מקצועיים אחרים פעלו במה שמכונה בימים אלה 24/7. לא שבת ולא ערב שבת. לא חג ולא אסרו חג. אין גימל ואין חופשה.

המשטרה העניקה תדרוך־ביניים בערב שבת למי מהעיתונאים שהיה מעוניין. נושא שאין להתמהמה לגביו. פעולה מיידית. חקירה מאומצת העלתה אז כי מדובר בבתו של ראש עירייה שהסתבכה בפרשת אהבים עם פושע, שעודד אותה לייצר מסמכים כוזבים נגד השופט, והכל נשמו לרווחה. הוא נותר על משמרתו עד צאתו לפנסיה (בעבר נהוג היה לפרסם ש"השם והמען שמורים במערכת", כלומר בזיכרוני. כי "חלף זמנו בטל קורבנו", ואין טעם להעלות את שמות הקורבן ואחרים מן האוב. יש התיישנות).

נזכרתי באירוע לאחר שיגאל כרמון ממכון ממר"י פרסם, זו הפעם השנייה, מסמכים קטאריים שלפיהם מדינה מסוכנת זו העבירה 50 מיליון דולרים לבנימין נתניהו.

כרמון מוכר לכל מי שהיה עיתונאי בירושלים בעשרות השנים האחרונות כאדם זהיר ושקול עם נטייה ימנית סבירה, וגם הוא אינו פוסק שביבי קיבל את הכסף אלא מביא רק את העובדה שקטאר טוענת כך.

ייאמר מייד: איני מאמין שביבי קיבל כסף קטארי. אפילו לא בשרשור. אני מפחד להאמין באפשרות זו. מפני שאילו היה הדבר נכון, מדובר בפשע גרוע משוחד.

אוסיף גם זאת: אילו הציעה קטאר כספים לביבי וסירב, עדיין חובה לדעת אם דיווח על כך.

מפני שאם הקטארים נדחו על ידי נתניהו - ייתכן שעלה בידם לשחד אישיות בכירה אחרת, שגם סחיטתה עלולה להמיט על ישראל אסון כבד. ובכן, האם ביבי דיווח?

יש חשיבות רבה לבחינת הנושא מפני שקטאר מפזרת כסף מזוהם ברחבי העולם המערבי, והוא חלק מן ההפגנות האנטישמיות באוניברסיטאות היוקרה בארצות הברית, כפי שמעידים עיתונאים אמריקנים רציניים.

ולכן בירור הסוגיה חייב היה לקבל קדימות ראשונה במעלה, לפני כל עניין אחר.

אם ביבי נקי מכל דולר, היה עליו לתבוע ראשון חקירה זריזה של מסמכי כרמון. אין חשוב מזה. אך לא רק זה.

בשלהי יוני הוציאה ועדה ממלכתית נשואת פנים חמישה מכתבי אזהרה לבכירים שעסקו ברכש הצוללות. חבריה הם נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס, מנכ"ל מיתולוגי של הוועדה לאנרגיה אטומית משך שנים רבות גדעון פרנק, נגידת בנק ישראל בדימוס קרנית פלוג, הפרופסור יעקב בורטמן מאוניברסיטת באר שבע שהיה בעבר הממונה על הרכש של חיל האוויר, ושופט העליון בדימוס צבי זילברטל.

חשוב מכל הוא מכתב האזהרה של בנימין נתניהו, שחשוד וייחקר על "סיכון ביטחון המדינה."

עד כאן. אדם עם כתם כזה מפי ועדה אחראית שישבה שנתיים וחצי על המדוכה אינו יכול להמשיך ולכהן כראש הממשלה בלי לדרוש שעניינו יופרד מן האחרים וייחקר מייד, ואם ייטהר - מה טוב.

יש חשיבות רבה לבחינת הנושא מפני שקטאר מפזרת כסף מזוהם ברחבי העולם המערבי, והוא חלק מן ההפגנות האנטישמיות באוניברסיטאות היוקרה בארצות הברית, כפי שמעידים עיתונאים אמריקנים רציניים

אבל אסור להתעלם כאילו אין כלום. כאילו שוב מדובר באיזו צרחה של שרה נתניהו על עובדת בוכייה בבית ראש הממשלה. לא ייתכן.

אם הוא נקי, היה עליו להיות הראשון שיתבע חקירה כמו במקרה של שופט העליון, יום ולילה, יום ולילה - עד שתצא האמת לאור, אם האמת היא אכן לזכותו.

ניחא שהוא אינו דורש.

אבל מה קרה לציבור בישראל, שעובר על כך לסדר היום. האם אנחנו עושים שקר בנפשנו ומסרבים להאמין? חוששים להבין?

ישראל זקוקה לשלושה סימני קריאה. "זעקי ארץ אהובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר