"יונה" המודרני: צוללן נבלע על ידי לווייתן - ושרד

מייקל פקרד דג לובסטרים ליד קייפ קוד, כשלפתע נשאב לפיו של לווייתן גדול סנפיר • "חשבתי שזה הסוף שלי"

לווייתן גדול סנפיר, צילום: ויקיפדיה

מייקל פקרד, צוללן בן 56 מוולפליט שדג לובסטרים, הוא כנראה "יונה המודרני": פקרד נשאב ביום שישי לתוך פיו של לווייתן גדול סנפיר ענק בעומק של 14 מטרים, ולמזלו – הלווייתן החליט ככל הנראה שהוא לא לטעמו, ופלט אותו לאחר כ-40 שניות מצמררות.

פקרד סיפר על החוויה המפחידה לרשת הטלוויזיה WBZ-TV לאחר ששוחרר מבית החולים בקייפ קוד. "פתאום הרגשתי שאני נתקל בדבר ענקי, ולאחר שנייה הכל נהיה שחור סביבי".

לדבריו, הוא חשב בתחילה שהותקף על ידי כריש, אבל לאחר שיצא מההלם הראשוני הבין שהוא לא מרגיש פציעה מנשיכה, ולמעשה לא חש בכאבים. "ואז הבנתי, אלוהים אדירים - אני בפה של לוויתן והוא מנסה לבלוע אותי. חשבתי לעצמי שזהו זה, אני כנראה הולך למות, והתחלתי לחשוב על אשתי וילדיי שיישארו לבד".

פקרד מעריך שהיה בפיו של הלוויתן במשך כ-40 שניות, אך הוא המשיך לנשום מכיוון שעדיין היה מחובר לציוד הנשימה שלו. לאחר פרק הזמן הקצר שנדמה בעיניו כנצח, הלוויתן עלה על פני המים, נענע בראשו - וירק אותו החוצה. פקרד חולץ על ידי חברו לדיג שהמתין בסירה, והובהל לבית החולים. שם נתגלה כי הוא סובל מחבלות קלות בלבד, והוא שוחרר לביתו לאחר כמה שעות.

צ'רלס "סטורמי" מאיו, מדען בכיר ומומחה לווייתנים במרכז ללימודי חוף בפרובינסטאון, אמר לרשת הטלוויזיה כי מפגשים כאלה של לוויתן וצוללן הם נדירים מאוד. "הלווייתן גדול הסנפיר הוא לא  אגרסיבי ולא תוקף בני אדם", הסביר מאיו. "ככל הנראה היה מדובר במפגש מקרי בזמן שהלוויתן שאב כמות גדולה של דגים - ובטעות שאב גם את פקרד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר