חקירה ראשונית שנערכה בארצות הברית מצביעה על אפשרות שהתאונה האווירית הקטלנית בעיר וושינגטון הבירה, שהביאה למותם של 67 בני אדם, נגרמה מאי ציות של צוות מסוק בלאק הוק של צבא ארצות הברית להוראות הטיסה.
נתונים ראשוניים שהוצגו במסיבת עיתונאים שקיימה סוכנות הבטיחות בתחבורה בארה"ב, ה-NTSB, מצביעים על כך שייתכן שהמסוק טס בגובה העולה על המותר במסדרון הטיסה. על פי הנתונים הראשוניים, מטוס אמריקן איירליינס טס בגובה של כ-325 רגל, פלוס-מינוס 25 רגל, בזמן ההתנגשות.
אולם הנתונים שהיו זמינים לפקחי הטיסה הראו כי המסוק היה בגובה 200 רגל בסמוך לזמן התאונה, אמר טוד אינמן, חבר ה-NTSB, פער בלתי מוסבר שיידרש המשך חקירה. אם ההתנגשות אכן התרחשה בגובה 325 רגל, זה היה הרבה מעל מגבלת 200 הרגל שאליה מוגבלים מסוקים במסדרון. המסוק השתמש במסדרונות מיוחדים המיועדים לאכיפת חוק, פינוי רפואי, מסוקים צבאיים וממשלתיים באזור וושינגטון. תרשימי מנהל התעופה הפדרלי מראים, וה-NTSB אישר, כי מסוקים במסדרון חייבים לטוס בגובה של 200 רגל מעל פני הים או פחות.
בנוסף, בהתאם לנתונים ראשוניים מהקופסה השחורה שנמצאה במטוס, טיסת אמריקן איירליינס שהייתה מעורבת בהתנגשות הקטלנית עם מסוק בלאק הוק מעל וושינגטון די.סי., נראה כי הגבירה את זווית העלייה שלה רגע לפני הפגיעה.
"בנקודה מסוימת, קרוב מאוד לרגע ההתנגשות, הייתה שינוי קל בזווית, עלייה בזווית," אמר חבר המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) טוד אינמן במסיבת עיתונאים במוצאי שבת. "זהו פרט שנספק עליו מידע נוסף בהמשך."
הממצא הוא אחד מפיסות המידע הראשונות שעולות בחקירת האסון שבו נהרגו ככל הנראה 67 בני אדם. מסוק הבלאק הוק היה בטיסת אימון לפינוי פקידי ממשל במקרה של אסון כאשר התנגש במטוס הנוסעים. הסוכנות עדיין עובדת על תמלול מלא של ההקלטות הקוליות, כך לפי בריס באנינג, החוקר הראשי מטעם ה-NTSB.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו