טיסת בכורה למטוס ההיפר סוני הראשון בארה"ב: "ייכנס לשוק לפני סוף העשור"

המטוס, בהטסתו של טייס הניסוי הראשי של החברה, טריסטן "ג'פטו" ברנדנברג, האיץ למהירות של כ-1,200 ק"מ בשעה

הצוותים שמטפלים במטוס. צילום: רויטרס

חברת Boom Supersonic רשמה אבן דרך היסטורית אמש (שלשי), כשמטוס הניסוי שלה XB-1 ההיפר סוני השלים את טיסת הבכורה העל-קולית הראשונה שלו במדבר מוהבי בקליפורניה. זוהי הפעם הראשונה שמטוס סילון שפותח באופן עצמאי שובר את מחסום הקול.

המטוס, בהטסתו של טייס הניסוי הראשי של החברה, טריסטן "ג'פטו" ברנדנברג, האיץ למהירות של כ-1,200 ק"מ בשעה - ההישג נקבע כ-12 דקות לאחר ההמראה, בגובה של כ-35,000 רגל.

XB-1, שהשלים עד כה 12 טיסות ניסוי מוצלחות מאז מרץ 2024, הוא אב-טיפוס למטוס הנוסעים העל-קולי המסחרי של החברה - ה"אוברצ'ר" (Overture). המטוס החדש, שכבר זכה ל-130 הזמנות מחברות התעופה אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס וג'פן איירליינס, מתוכנן לשאת 64 עד 80 נוסעים במהירות של מאך 1.7 - כפול ממהירות מטוסי הנוסעים הנוכחיים.

מדובר בהתפתחות משמעותית בתחום התעופה העל-קולית, שנמצא בהפסקה ארוכה מאז טיסתו האחרונה של הקונקורד בנובמבר 2003. מנכ"ל החברה, בלייק שול, הצהיר בראיון ל-CNN כי הוא מאמין שמטוסים על-קוליים יחליפו את מטוסי הנוסעים הקונבנציונליים בימי חיינו, וכי החברה מתכננת להפעיל את מטוס האוברצ'ר המסחרי לפני סוף העשור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר