נבדק אם מדובר בתקרית אנטישמית (אילוסטרציה). צילום: EPA

גבר יהודי נורה בדרכו לבית הכנסת בשיקגו: גובר החשד כי מדובר בפשע שנאה אנטישמי

במהלך שמחת תורה, בשכונה עם האוכלוסייה הגדולה ביותר בשיקגו של תושבים יהודים אורתודוקסים, גבר יהודי בן 39 נורה • הקורבן היה בדרכו לבית הכנסת כאשר ניגש אליו מאחור חשוד חמוש, שפתח באש ופגע בו בכתפו • בין החשוד לשוטרים והפרמדיקים שהוזעקו למקום התפתח עימות, כשהוא יורה לכיוונם • מתיעוד המקרה ניתן לשמוע צעקה מכיוונו של היורה, שנשמעת כמו קריאת "אללה אכבר" בערבית

[object Object]

טרור בשיקגו? גבר יהודי שהיה בדרכו לבית הכנסת ביום שבת האחרון, נורה בשכונת ווסט רוג'רס פארק בשיקגו. בין השוטרים שהוזעקו למקום לבין היורה התפתח עימות, במהלכו הוא ירה לעברם. מתיעוד המקרה ניתן לשמוע צעקה מכיוונו של היורה, שנשמעת כמו קריאת "אללה אכבר" בערבית. כעת, המשטרה חוקרת אם הרקע לאירוע הוא אנטישמיות.

הירי אירע במהלך שמחת תורה, והוא התרחש בשכונת ווסט רידג' המאכלסת את האוכלוסייה הגדולה ביותר בעיר של תושבים יהודים אורתודוקסים. שכנים באזור נותרו עם סימני שאלה לגבי המניע למעשה וחשש כי מדובר בפשע שנאה אנטישמי. "למה היורה לא הלך אל אנשים אחרים? זה נראה כאילו הוא חיכה. הוא לא ניסה לשדוד את הקורבן או משהו בסגנון, הוא פשוט התחיל לירות בבחור היהודי", אמר עד ראייה לרשת CBS.

כאמור, התקרית התרחשה בסביבות השעה 9:35 בבוקר שבת, באזור של קהילה יהודית אורתודוקסית גדולה בשיקגו. הקורבן בן ה-39 הלך בשכונה כאשר ניגש אליו מאחור חשוד חמוש, שפתח באש ופגע בו בכתפו.

שלט הקורא לחמאס לשחרר בני ערובה ישראלים תלוי ברבע הראשי בקמפוס אוניברסיטת שיקגו (ארכיון), צילום: Getty Images via AFP

סמוך לשעה 9:55 חזר החשוד שנמלט לסמטה והחל לירות לעבר שוטרים ופרמדיקים שהגיעו לטפל בפצוע. המשטרה דיווחה כי אמבולנס נפגע מירי במהלך חילופי האש. לאחר מספר דקות, השוטרים פגעו בחשוד, שזהותו לא נמסרה, והוא פונה במצב אנוש לבית החולים סנט פרנסיס. מהמשטרה נמסר כי כלי הנשק ששימש לירי נתפס. הפצוע קיבל טיפול בבית חולים סמוך ומאז שוחרר. הרשויות דיווחו כי השוטרים לא נפגעו במהלך האירוע.

לפי שעה המשטרה לא מסרה מידע בנוגע לרקע שמאחורי התקרית, אך בקהילה היהודית חוששים שאכן מדובר על תקיפה על רקע אנטישמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו