חוזר לתפוח הגדול: עצרת הבחירות של טראמפ בניו יורק נערכת בשעה זו

עשרות אלפים צופים גודשים את המדיסון סקוור גארדן באחת העצרות האחרונות לפני הבחירות לנשיאות • "אני אהפוך את אמריקה לחזקה יותר מבעבר", אמר טראמפ

עצרת הבחירות של דונלד טראמפ בניו יורק

הנשיא לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות דונלד טראמפ מקיים בשעה זו עצרת בחירות במנהטן, כחלק מהישורת האחרונה של הקמפיין לנשיאות ארה״ב.

לפי הדיווחים, עשרות אלפים משתתפים ממלאים את אולם המדיסון סקוור גרדן בעיר שבה התבסס טראמפ בשנותיו הראשונות כאיש עסקים ושבה הפך את החברה בבעלותו לרבת השפעה ונכסים, ביניהם בניין טראמפ המפורסם בשדרה החמישית.

דונלד טראמפ בעצרת הבחירות בניו יורק. "תחלמו בגדול", צילום: אי.אף.פי

"אני אהפוך את אמריקה לחזקה יותר מבעבר", אמר טראמפ בנאומו. "הבחירות האלו הן בחירות בין ארבע שנים של כישלון, או של ארבע שנים הטובות ביותר במדינה שלנו. נשיג הצלחה שאף אחד לא יכל לחלום, תהיה לנו את הכלכלה החזקה ביותר, גבולות בטוחים, הסדרי מסחר. ואני מבקש מכם: תחלמו בגדול שוב. זו תהיה אמריקה בעידן הזהב שלה וזה יקרה מהר".

דונלד ומלאניה טראמפ בעצרת בניו יורק. הופעה נדירה של רעיית המועמד בקמפיין, צילום: אי.פי

בנוגע לנושא ההגירה אמר טראמפ כי ״ביום שאני אחזור לבית הלבן, נעצור את הפלישה ונתחיל את השיקום. האריס איפשרה לחבורות של מהגרים מהכלא בוונצואלה להיכנס למדינה. הם הורגים אנשים בקולורדו. ועכשיו גם הגיעו לטיימס סקוור״.

"ארה״ב היא מדינה שנכבשה, אבל זה לא יהיה עוד. בעוד 9 ימים יהיה יום השחרור של אמריקה. ביום הראשון אני אעשה את הגירוש הגדול של הפושעים מאמריקה", הוסיף טראמפ, שקרא להטיל גזר דין מוות על כל מהגר שרוצח אמריקני או איש אכיפת חוק.

בהמשך טראמפ דיבר על כך שבכהונתו לא פרצו מלחמות, בניגוד לטענות של מבקריו כי ״הרטוריקה שלו תוביל למלחמות״.

רוברט קנדי ג'וניור בעצרת הבחירות של טראמפ. הובטח לו תפקיד?, צילום: אי.פי

שורת דוברים חיממו את המועמד הרפובליקני לנשיאות, ביניהם ג'י.די ואנס, המועמד לתפקיד סגן הנשיא; איש העסקים אילון מאסק; ויווק ראמסוואמי, יזם ואיש עסקים שאף התמודד מול טראמפ בפריימריז המפלגתיים; מנחה הטלוויזיה ד"ר פיל; המתאבק לשעבר האלק הוגן וגם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג׳וליאני. גם רוברט קנדי ג׳וניור, שנטען כי פרש מהמירוץ לנשיאות כמועמד עצמאי תמורת תפקיד בממשל העתידי במידה וטראמפ ייבחר, דיבר במהלך העצרת.

אילון מאסק. זכה לתשואות הקהל, צילום: אי.פי

גם רעייתו של טראמפ, מלאניה, הופיעה בעצרת. מדובר באחת ההופעות הבודדות שלה מאז תחילת הקמפיין.

האלק הוגן בעצרת למען טראמפ. חגיגה על הבמה, צילום: אי.פי

המועמד לסגן הנשיא, גי.די ואנס, אמר בנאומו כי "במשך יותר ממאה שנה, הגיבורים והאגדות המפורסמים ביותר של אמריקה עשו היסטוריה בתוך הזירה האיקונית הזו״. הוא הוסיף כי "עכשיו, ערב הבחירות החשובות בהיסטוריה שלנו, האלוף הגדול מכולם, דונלד ג'יי טראמפ, הגיע למדיסון סקוור גארדן".

אילון מאסק דיבר על הפעילות שיעשה במסגרת הפעילות ליעילות כלכלית שהוא צפוי לעמוד בראשה אם טראמפ ייבחר. את דבריו קטעו ההמונים בתשואות ״אילון, אילון״. ״אתם ענקים״, הוא ענה להם.

אריק טראמפ, בנו של הנשיא לשעבר, אמר בנאומו כי ״כמעט 200 אלף אנשים ניסו להיכנס לאירוע הזה היום״, כהוכחה ל״אהבה״ שיש כלפיו אביו. אחיו, דונלד טראמפ ג׳וניור, דיבר על עליית המחירים בארה״ב והשתמש בדוגמה של מחיר ארוחה למשפחה במקדונלס, שעולה כיום כ-48 דולר לטענתו. ״אם הבן של טראמפ בהלם ממחירים במקדונלס, יש פה בעיה״, אמר בנו של המיליארדר וחזר על סיסמת הבחירות לפיה יש להחזיר את אמריקה לגדולתה.

דונלד טראמפ ג'וניור, במו של המועמד. "בהלם מהמחיר במקדונלדס", צילום: אי.פי

חברת בית הנבחרים הרפובליקנית מניו יורק, אליס סטפני, נשאה גם היא דברים בפתח האירוע וקראה לפיטורים של מושלת ניו יורק קתי הוקול.

מחוץ לאולם השתרכו תורי ענק של תומכי טראמפ, חלקם עם מרצ׳נדייז של תנועת MAGA ובייחוד הכובע שמזוהה יותר מהכל עם הנשיא לשעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר