שיחות ומחמאות: ראשי עולם הטכנולוגיה האמריקני מחזרים אחרי טראמפ

רשת החדשות CNN דיווחה כי טראמפ שוחח עם ראשי גוגל, מטא ואמזון חיפשו לפתוח קווי תקשורת מתוך הנחה גוברת כי הנשיא לשעבר יזכה בבחירות • מקרוב לטראמפ סיפר: "נראה שיש כאלו שמתחילים להתעורר לעובדות"

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. צילום: איי.פי

ראשי עולם הטכנולוגיה האמריקני החלו בימים האחרונים לפנות לנשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, במטרה לקבוע פגישות או שיחות, זאת בשל הסיכוי הגובר שיזכה בבחירות לנשיאות בעוד פחות משבועיים, כך עולה מכתבה שפרסמה רשת החדשות האמריקנית CNN.  

הנשיא טראמפ ומנכ"ל ענקית הטכנולוגיה "אפל", טים קוק, שוחחו בשבוע שעבר כשבמרכז השיחה עמדו האתגרים המשפטיים עמם מתמודד קוק באירופה. באותו יום, טראמפ קיים שיחה עם מנכ"ל ענקית הרשת "גוגל", סונדאר פיצ'אי. טראמפ סיפר בעצרת בלאס וגאס כי פיצ'אי התקשר להתפעל מהתחכום של האירוע במהלכו הגיש טראמפ מזון ללקוחות בסניף מקדנולדס בפנסילבניה.

אילון מאסק ודונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה



"הוא אמר לי, זה אחד הדברים הכי לוהטים. אף פעם לא ראינו כזה דבר", טען טראמפ שפיצ'אי אמר לו. הוא הזכיר את השיחה שוב במהלך ראיון בפודקאסט של סת' רוגאן כשהוא מזכיר את פיצ'אי בשמו. גם מנכ"ל חברת אמזון, אנדי ג'סי, קיים שיחה עם הנשיא לשעבר,  על פי דיווח של רשת סי.אן.אן.

מימין: מנכ"ל מטא מארק צוקרברג. משמאל: טים קוק מנכ"ל אפל, צילום: אי.פי

גם מארק צוקרברג, מנכ"ל חברת מטא, שוחח במהלך הקיץ עם טראמפ, לאחר ניסיון ההתנקשות הראשון בחייו של טראמפ. צוקרברג אמר לטראמפ כי הוא מעריך את הדרך בה נתנהל לאורך האירוע ואיחל לו החלמה מהירה מפציעה שספג במהלך הירי. על אף מערכת היחסים הקשה בין השניים, גם צוקרברג וגם טראמפ הזכירו זה את זה באורח חיובי בחודשים האחרונים.

ההתקרבות בין ראשי טעשיית הטכנולוגיה והנשיא לשעבר, שהצליח בעבר לבקר ולהסתכסך עם רבים מהם, מגיעות לאחר מרוץ צמוד מאוד בינו ובין המועמדת הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, כשטראמפ רשם בשבועות האחרונים מגמת התחזקות משמעותית בסקרים.  

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי (ארכיון), צילום: רויטרס

טראמפ כבר הצליח לגייס לצדו באופן פומבי מאוד את הבעלים של חברת טסלה והאיש העשיר בעולם אילון מאסק, שהזרים קרוב למאה מיליון דולרים לקמפיין הבחירות שלו. המיליארדר גם השיק הגרלות יומית עם פרס של מיליון דולר למי שירשמו להצביע עבור הנשיא, מהלך שייתכן ויתברר כבלתי חוקי.

אילון מאסק בעצרת בחירות של דונלד טראמפ,

אפל, גוגל ואמזון נמנעות באופן מסורתי מלקחת צד במרוץ לנשיאות או בהשתייכות מפלגתית אך כל החלטה או הצהרה מצדן יכולה להזיז את שוק המניות לכיוונים של פחד או תקווה שיכולים לשרת מועמד זה או אחר. בסביבתו של טראמפ, הניסיון של אילי הטכנולוגיה לסלול מחדש דרכים מקשרות אליו נתפס כסימן לכך שעולם העסקים הולך ומשלים עם האפשרות שישוב לבית הלבן.  

מקורב לטראמפ סיכם את התחושה בראיון לרשת החדשות CNN ואמר: "נראה שיש כאלו שמתחילים להתעורר לעובדות וחושבים 'הו לא, האיש הזה אולי ייבחר שוב. אני לא רוצה שהוא, או הממשל שלו, יתחילו לרדוף אותנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר