מגייסת את התותחים הכבדים: ביונסה הודיעה על תמיכה בקמלה האריס במרוץ לנשיאות ארה"ב

בעקבות עצרת מוצלחת בג’ורג’יה, קמלה האריס נוחתת ביוסטון – עם ביונסה לצדה – לקרב האחרון על קולות הבוחרים • ביונסה, ילידת יוסטון ואחת מהדמויות המשפיעות ביותר במוזיקה ובתרבות הפופ, עשויה להוות פתח להאריס להביא בוחרים צעירים אפרו-אמריקניים שתמיכתם נדרשת לניצחון

Musical artist Beyonce, right, and Democratic presidential nominee Vice President Kamala Harris, left, embrace on stage during a campaign rally Friday, Oct. 25, 2024, in Houston. (Photo/Annie Mulligan). צילום: אי.פי

11 ימים לבחירות בארה״ב והיום ניכר כי השימוש ב"תותחים הכבדים" של הקמפיינרים הגיע לשיאו. בעצרת בחירות שערכה קמלה האריס לפנות בוקר (שעון ישראל) השתתפה הזמרת ביונסה.

ביונסה בכנס התמיכה בקמלה האריס בטקסס, צילום: אי.פי

העצרת התקיימה בעיר הולדתה של ביונסה, יוסטון, שנחשבת למדינה שמרנית מאוד בעלת איסור נוקשה על הפלות, נושא מרכזי בקמפיין של האריס. לפי צוות הקמפיין של האריס, לעצרת הגיעו כשלושים אלף תומכים, במה שנחשב לעצרת הגדולה ביותר בקמפיין של סגנית הנשיא עד כה.

זו הפעם הראשונה שביונסה מביעה תמיכה פומבית בסגנית הנשיא. לצד חשבון אינסטרם עם מעל 314 מיליון עוקבים, היא מאפשרת להאריס גישה לבוחרים צעירים אפרו-אמריקניים שתמיכתם נדרשת לניצחון של הדמוקרטים בבחירות הקרובות והמאוד צמודות בין שני המתמודדים.

השחקנית ג'סיקה אלבה פתחה את העצרה לצלילי שירה של ג׳ניפר לופז,

ביונסה מצטרפת לכוכבות-על נוספות כמו טיילור סוויפט ואופרה, שהביעו תמיכה בהאריס לצד בכירי תעשיית הבידור בהוליווד.

השחקנית ג'סיקה אלבה פתחה את העצרה לצלילי שירה של ג׳ניפר לופז, ואמרה: "הזכויות שלנו והחופש שלנו נמצאים פה להכרעה״.

קמלה האריס ביוסטון, טקסס, צילום: GettyImages

״אנחנו ננצח כי אנחנו יודעים על מה השולחן. 11 ימים לבחירות שייקבעו את העתיד של אמריקה, כולל החופש של כל אישה להחליט על הגוף שלה. אנחנו נלחמים על העתיד שלנו ולא ניתן לאף אחד לקחת אותנו אחורה. אנחנו לא נלך אחורה!״ אמרה בלהט האריס לתשואות תומכיה.

״באמריקה אנחנו יודעים שחופש לא ניתן לנו, אלא זו הזכות שלנו ואנחנו ערוכים להילחם עבור זה. טקסס, אתם הגראונד זירו של זכויות הנשים״, הוסיפה. ״בגלל איסור הפלות של טראמפ, המוני נשים סובלות בשקט, מרגישות שעשו משהו רע כאילו הן פושעות, ולכל הנשים הללו אני אומרת - אנחנו רואים אתכן ואנחנו איתכן״.

תומכת בהאריס, בטקסס, צילום: אי.אף.פי

״טראמפ הצליח למחוק חצי מאה של התקדמות למען נשים. אם הוא ייבחר שוב - הוא יבטל את הזכות להפלות בכל רחבי ארה״ב. לכל הנשים אני אומרת - אם אתן חושבות שהזכות שלכן מוגנת, גם במישיגן או בקליפורניה, תדעו שאף אחת לא חסינה אם יהיה איסור מדינתי של טראמפ. והוא יוכל לעשות את זה עם או בלי הקונגרס. לכן אני אומרת - הבחירות חשובות! אנחנו נלחם-ואנחנו ננצח״, היא חתמה את נאומה.

״אני לא כאן כזמרת, סלבריטי, או פוליטקיאת אלא כאמא. אמא שדואגת לעולם שבו הילדים שלנו יגדלו, שיוכלו לשלוט על הגוף שלהם. כולנו חלק ממשהו גדול, כולנו חייבים להצביע. זמן לשיר חדש של אמריקה. שיר שהתחיל לפני מעל מאתיים שנה, אבל כבר לא מתכתב עם מה שקורה עכשיו".

ביונסה בכנס לתמיכה בהאריס, בטקסס היום, צילום: אי.פי

"הדורות שהיו פה לפנינו לוחשים לנו קריאה להמנון. זה זמן לאמריקה לשיר שיר חדש, שיר של אחדות, הוגנות והזדמנויות. האם אתם מוכנים לשיר חדש?״, אמרה ביונסה והזמינה את האריס לבמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר