אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת העיר ניו יורק אסרה רכישת מוצרים ישראליים - כולל חומוס וקפה סטארבקס

החלטה שנויה במחלוקת שהתקבלה ברוב של 31-8 אוסרת שימוש בכספי פעילות סטודנטיאלית לרכישת מוצרים "התומכים בכיבוש הישראלי" • בין המוצרים האסורים: מחשבי HP, מוצרי סודהסטרים וקוסמטיקה של "אהבה" • מבקרים: "אנטישמיות ואפליה אסורה של סטודנטים יהודים" • 70 סטודנטים ואנשי סגל דרשו מהנהלת האוניברסיטה להתערב

הפגנות פרו פלשתיניות באוניברסיטת CUNY בניו יורק. צילום: Getty Images

אגודת הסטודנטים לתארים מתקדמים באוניברסיטת CUNY בניו יורק אישרה החלטה שנויה במחלוקת האוסרת שימוש בכספי פעילות סטודנטיאלית לרכישת מוצרים "התומכים או מרוויחים מהכיבוש הישראלי בפלשתין בגיבוי ארה"ב" - צעד שמבקרים מגדירים כאנטישמי ובלתי חוקי.

רשימת החרם כוללת חומוס מתוצרת סברה ומוצרים קשורים, קפה סטארבקס, מזון ומשקאות מרשתות מקדונלד'ס, ברגר קינג ופאפא ג'ונס, וכן "פירות או ירקות שגודלו בישראל". בנוסף, נאסרה רכישת מחשבים ומדפסות של HP, מכשירי חשמל של סימנס, מוצרי "סודהסטרים" וקוסמטיקה של "אהבה".

רשת CUNY כוללת 25 קמפוסים - 11 מכללות לתואר ראשון, 7 מכללות קהילתיות, ו-7 מוסדות ללימודים מתקדמים - הפרוסים על פני חמשת הרבעים של העיר ניו יורק.

הפגנות פרו פלשתיניות באוניברסיטת CUNY בניו יורק (ארכיון),

ההחלטה של אגודת הסטודנטים, שאושרה ברוב של 31 תומכים מול 8 מתנגדים וחמישה נמנעים, תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר. החרם חל גם על "אירועים או פרסומים המשתפים פעולה עם או מקדמים מוסדות אקדמיים ישראליים".

ג'פרי וייזנפלד, חבר לשעבר במועצת הנאמנים של CUNY, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "זו הפרה מוחלטת של החוק. לא ניתן לגבות מסטודנטים יהודים תשלומים שישמשו לפעילות מפלה נגדם. זו אנטישמיות ב-100 אחוז".

במכתב ששלחו 70 סטודנטים ואנשי סגל לנשיא CUNY, פליקס מטוס-רודריגז, הם התלוננו על מנהיגי אגודת הסטודנטים שהפכו רדיקלים ועסוקים באג'נדה פוליטית צרה במקום לשרת את כלל הסטודנטים. "אנו מצפים מהנהלת המרכז ללימודים מתקדמים לדרוש מאגודת הסטודנטים לפעול כארגון מייצג ניטרלי של ציבור הסטודנטים, או לשלול ממנה את סמכויותיה ואת גישתה לכספי הסטודנטים", כתבו.

החלטת החרם כוללת גם קריאה ל-CUNY לתמוך בחרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל, ודורשת לבטל את כל צורות שיתוף הפעולה עם מוסדות אקדמיים ישראליים, כולל אירועים, פעילויות, הסכמים ושיתופי פעולה מחקריים.

האוניברסיטה טרם הגיבה רשמית להחלטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר