סקר ה"ניו יורק טיימס" חוזה: שוויון בין האריס לטראמפ

המשאל האחרון לפני מערכת הבחירות של העיתון האמריקני מצביע על מאבק צמוד מאין כמותו בדרך לבית הלבן • הסקר מראה כי הנשיא לשעבר מחזיק ביתרון בנושאים כמו הגירה וכלכלה אך האריס מובילה בפער עצום בנושאים חברתיים כמו הפלות

האריס וטראמפ במהלך העימות. צילום: איי.אף.פי

סקר העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", האחרון שיפורסם לפני הבחירות לנשיאות במדינה בעוד פחות משבועיים, מצביע על שוויון בין דונלד טראמפ וקמלה האריס במה שמסתמן כמערכת בחירות צמודה במיוחד.

על פי הסקר, כל אחד מהמועמדים נהנה משיעור תמיכה של 48 אחוזים. עם זאת, בעיתון הבהירו כי התוצאות רחוקות מלהיות מעודדות עבור המועמדת הדמוקרטית האריס, כשהיא לא מצליחה להחזיר ביתרון בסקרים במדינות מפתח כמו מישיגן, פנסילבניה וויסקונסין, דבר שמועמדים דמוקרטים אחרים, בהם כאלו שהפסידו במרוץ כמו הילארי קלינטון, הצליחו לעשות.

האריס בעצרת בחירות: "טראמפ מרוכז רק בעצמו" // צילום: רויטרס

התמיכה בהאריס ירדה מאז הסקר האחרון של ה"ניו יורק טיימס" ומכון סיינה, שחזה 49 אחוזי תמיכה לסגנית הנשיא ורק 46 אחוזי תמיכה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הדבר מצביע, כמו בסקרים רבים אחרים, על מגמה של ירידה בתמיכה בהאריס ועליה בתמיכה בטראמפ.

על פי הסקר, 28 אחוזים חשבו שארצות הברית הברית נמצאת בכיוון הנכון. 41 אחוזים מהמשיבים סברו שטראמפ מבוגר מדי להיות נשיא. הסקר חזה יתרון לנשיא לשעבר בתחומים כמו הגירה וכלכלה אך גם חזה יתרון להאריס בתחומים חברתיים כמו הפלות.

"שניהם לא מועמדים נהדרים ואני מתלבט אם בכלל לכת להצביע. אני לא אוהב אף אחד מהם", סיפר לעיתון האמריקני כריסטופר מורגן, בן 33 מהעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה. "אם אני חייב, כנראה שאצביע להאריס. אני לא אוהב את טראמפ משום שאני מרגיש שהוא חילל את הדמוקרטיה שלנו", אמר מורגן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר