לאחר 34 שנים בכלא: התובע המליץ על גזר דין חדש שיביא לשחרור האחים מננדז

אריק ולייל מננדז עשויים להשתחרר ממאסר לאחר שהורשעו ברצח הוריהם בשנת 1989 • כעת גורלם תלוי בהחלטה של בית המשפט העליון של מדינת קליפורניה סיפורם של האחים זינק לכותרות בעקבות סדרה של נטפליקס על הפרשה

האחים מננדז. צילום: ללא

דרמה משפטית בארה"ב: התובע המחוזי של העיר לוס אנגל'ס, ג'ורג' גאסקון, הודיע היום כי יבקש מתן גזר דין חדש עבור האחים אריק ולייל מננדז, שהורשעו ברצח הוריהם בשנת 1989, מה שיכול להביא לשחרורם לאחר 34 שנים מאחורי סורג ובריח.

גאסקון הודיע כי יבקש לגזור את דינם מחדש ל-50 שנות מאסר, מה שיהפוך אותם לזכאים לשחרור מוקדם ולשחרור מידי ממאסר. כעת ממתין שינוי גזר הדין לאישור שופט בית המשפט העליון של מדינת קליפורניה ולהכרעת ועדת השחרורים של המדינה.

"הגעתי למקום שבו אני מאמין שגזירת דינם מחדש, תחת החוק הקיים, היא מוצדקת וראויה. כמה אנשים במשרדי התנגדו להחלטה", אמר גאסקון בראיון קצר לתקשורת. ההחלטה צפויה להתקבל על ידי בית המשפט העליון בחודש הקרוב.

משפטם של אריק ולייל מננדז חולל סערה תקשורתית בארצות הברית בסוף שנות ה-80. השניים טענו כי עברו התעללות מינית בידי הוריהם. משפטם של השניים נפסל לאחר שהמושבעים לא הצליחו להגיע להכרעה ובמשפט שני האחים הורשעו ונידונו למאסר עולם ללא אפשרות של שחרור מוקדם.

מתוך הסדרה "מונסטרז" של נטפליקס על האחים מננדז, צילום: Miles Crist/Netflix via AP

התיק עורר עניין מחודש לאחר שהשנה העלתה ענקית הסטרימינג "נטפליקס" סדרה עלילתית העוסקת בפרשה בשם "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז". הדבר הביא לדרישה מחודשת לקצוב את ענשם או לשחררם מצד ידוענים שונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר