תחקיר חושף: מאסק עמד ב"קשר קרוב" עם פוטין מאז הפלישה לאוקראינה

העיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל" טוען כי האיש העשיר בעולם, שחברה בבעלותו לוקחת חלק משמעותי בתוכנית החלל האמריקנית, נענה לבקשתו של נשיא רוסיה שלא להפעיל את שירותי "סטראלינק" לטייוואן • מאסק הכחיש בעבר כי פעל לסייע לרוסיה במלחמתה באוקראינה

האיש העשיר בעולם, אילון מאסק. צילום: רויטרס

האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, נמצא בקשר קרוב עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מאז שנת 2022 במהלכה פלש השליט הרוסי לאוקראינה, כך טוען היום (שישי) העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל". 

עוד נטען בעיתון כי מאסק, כמחווה לנשיא סין שי ג'ינפינג, החליט שלאל הפעיל את שירות האינטרנט הלווייני "סטארלינק" מעל שטחה של טייואן, זאת לבקשתו של פוטין.  העיתון מצטט מקורות בארצות הברית, רוסיה ואירופה וטוען כי מאסק ופוטין שוחחו באופן קבוע על נושאים גיאופוליטיים ומדיניים. 

אילון מאסק ודונלד טראמפ בעצרת במדינת פנסילבניה



מאסק מחזיק בקשארים עמוקים עם תוכנית החלל האמריקנית, מערך המודיעין של ארצות הברית ומקיים קשרים עם הממשל בשלל נושאים טכנולוגיים. חברת SpaceX שבבעלותו לוקחת חלק משמעותי מאוד בתוכנית החלל האמריקנית וכתוצאה מכך מאסק חשוף להרבה מאוד תכנים מסווגים ומידע פנימי. 

מאסק הפך במהלך השנה האחרונה לאחד התומכים הגדולים ביותר של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, במרוץ לנשיאות. טראמפ הצהיר בעבר כי פניו לעסקה לסיום המלחמה באוקראינה. מאסק מצידו הכחיש בעבר שסייע לרוסיה, לאחר שנחשף כי השבית את פעולת רשת סטארלינק באוקראינה על מנת למנוע תקיפה אוקראינית על הצי הרוסי וטען כי הוא סייע למלחמה ברוסיה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר