סקר ה"וול סטריט ג'ורנל": טראמפ עוקף את האריס

המרוץ לנשיאות ארצות הברית מוסיף להיות צמוד אך מגמת ההתחזקות של הנשיא לשעבר בסקרים ברורה • על פי העיתון השמרני, טראמפ מוביל בשני אחוזים על האריס בנתוני ההצבעה הארציים

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בפנסילבניה. צילום: רויטרס

טראמפ בראש: נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ, מוביל בפער קטן על יריבתו הדמוקרטית קמלה האריס, כך מראה היום (חמישי) סקר של העיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל".

האריס וטראמפ בפתח העימות ב-ABC, ב-10 בספטמבר, צילום: אי.פי

הסקר, שבודק את ההצבעה הארצית בבחירות לנשיאות, העניק לדונלד טראמם 49 אחוזים מקולות המצביעים בעוד האריס זוכה ב-2 אחוזים. מדובר על יתרון של שני אחוזים, בתוך תחום טעות הדגימה, אך שינוי משמעותי מהסקר הקודם שערך העיתון.

בסקר שביצע העיתון בחודש אוגוסט הובילה האריס על טראמפ בשישה אחוזים, עם 53 אחוזים בעוד טראמפ זכה ל-45 בלבד. העיתון קושר את ההצלחה של טראמפ לקמפיין שלילי חזק מצד הנשיא לשעבר שהצליח לשכנע חלקים גדולים באוכלוסיה מהסכנות בהיבחרותה של האריס לתפקיד.

האריס בדיבייט מול טראמפ, צילום: אי.אף.פי

הסוקר הרפובליקני דיוויד לי,שהשתתף בהכנת הסקר, אמר לעיתון: "הבוחרים סוף סוף מתחילים להכיר את קמאלה האריס. תקופת החסד מתחילה להגיע לקיצה, ויותר ויותר אנשים לא מרוצים ממה שהם למדו עליה מאשר מה שהם כבר יודעים על דונלד טראמפ".

לעומתו, הסוקר הדמוקרטי מייקל בוקיין, שהשתתף גם הוא בעבודה על הסקר אמר: "האריס עדיין נתפסת כפחות קיצונית מטראמפ. היא עדיין מחזיקה ביתרון ברור בקרב מצביעים שמודאגים מסוגיית ההפלות. היא גם מחזיקה ביתרון בקרב מצביעים שנשאלו מי ידאג יותר למעמד הביניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר